Tack för att du berättar! Känner mig lite lugnare nu. Är orgalutran och menopur nålen ungefär lika? Har läst att många tycker orgalutran nålen är hemsk men jag tor att det kanske är så om man har haft gonal f sprutor innan? Är väldigt nervös inför ÄP. Får små ont bara av vanliga undersökningar, tyckte tom att inseminationen var jobbig så vi får se hur ÄP går. Hoppas man får massor av morfin. Vilken klinik går Du? Håller tummarna för dig!!
Fritzi skrev 2015-10-28 21:49:34 följande:
Nmg: jag har kört korta protokollet två ggr med menopur och orgalutran. Jag fick inga biverkningar förutom att orgalutran sved lite när man sprutade och det blev en röd svullnad kring sticket som satt i ngn timma. Eftersom det är en vanlig biverkning så noterade jag det, men inte så mycket mer.
Jag kände eg. inget förrän dagen innan ÄP, dvs. efter ovitrellsprutan, och första gången blev jag så uppspänd att jag hade svårt att sitta böjd över skrivbordet på jobbet och fick gå och ta av mig strumpebyxorna eftersom de satt åt över magen. Tror dock ingen tänkte på det... Då blev det 17 ägg, men - lång historia - de frystes, tinades, och noll kvar. Denna gång 9, varav 8 blev befruktade, ett till mig och tre till frysen.
Mina äggstockar sitter tydligen högt, så det har blivit en del rotande för att kunna se äggblåsorna och lite större utmaning för läkaren vid ÄP. Har dock gått utan problem bägge ggr. Smärtlindringen har fungerat utmärkt under ÄP. Tyvärr har jag fått ganska rejält ont efteråt, ca tre dgr, menstruationsvärk de luxe.
Idag RD9. TD på söndag.
GRATTIS ni som plussat, håll tummarna för mig...