• Nmg

IVF oktober 2015

Ok låter bra hoppas att det inte blir så många dagar för mig jeller

lilsis skrev 2015-11-01 15:58:24 följande:

Och orgalutran förstås. Hm åtta dagar?

Haha, mitt minne suger!!

• Nmg

Låter skönt att vara ledig! Gör nog samma sak jag oxå

lilsis skrev 2015-11-01 17:18:48 följande:

Jag tycker det gick jättefort!

Inga biverkningar heller ;) Lite trångt sista dagarna men inte värre än att jag jobbade som vanligt. Valde att sjukskriva mig hela veckan efter äggplock och det var rätt, hade ont dagen efter äggplock också och att sedan kunna lulla runt hemma i lugn och ro innan och efter ET kändes bra.

• Nmg

Grattis!!

AnnaGus79 skrev 2015-11-02 19:45:39 följande:

Idag visar Clearblue digital Gravid 2-3 veckor så hcg stegrat trots blödning för en vecka sen :)

• Nmg

Är det någon som har provat både lutinus och gelén? Vad är era erfarenheter av de?

• Nmg

Nej va tråkigt

lilsis skrev 2015-11-04 09:02:27 följande:

Rd13, negativt och mens.

• Nmg

Åh vad svårt, båda verkar egentligen vara lika bra/dåliga..

Virrvarr skrev 2015-11-04 18:45:29 följande:

Jag har använt både Lutinus och Crinonegel. Lutinus rinner ut och är mkt kladdigare - men jag föredrar ändå det. Crinone stelnar och kan bli smulor och klumpar som skaver. När jag fick min mens så kom det hur mycket Crinoneklumpar som helst..

Min läkare vill bara ge Lutinus , fick tjata mig till Crinone. Men nu använder jag bara Lutinus.

• Nmg

Är det nån här som provat både lutinus och crinone gel? Vilken av de är "bäst"? Känns som att välja mellan pest eller kolera. Har fått lutinus utskrivet men frågade om jag kunde byta till crinone och det verkade inte vara nå problem har inte bytt än kan inte bestämma mig.

• Nmg

Hej tjejer är den nån här som fått ET blastocyst? När plussade ni?

• Nmg

Vilka tider tar ni lutinus? 8'tim emellan? Hur gör nimpå helgerna om ni vaknar senare?

• Nmg

Hej alla, en fråga till er som gjort UL. Har ni folikel rester kvar efter ivf:en ? När försvinner de?

• Nmg

Jag har barn sen tidigare och har gjort ivf

Carolaj83 skrev 2016-02-08 19:47:53 följande:

RUL nästa fredag, har nu berättat för våra familjer samt dom andra barnen och namn förslagen haglade in på direkten!

Är lite förvånad över responsen jag fått av läkare och bm när dom läser om min ivf, känns som jag måste berätta min historia för alla. Jag kan ju inte vara den enda som har barn tidigare som nu gjort ivf?

• Nmg

Vad är tul?

MålaMittHjärta skrev 2016-02-09 08:36:40 följande:

Där vi bor görs alltid tul vid ivf, min moderkaka ligger lite lågt så de ville kolla den med.

• Nmg

Vet ni vad det är För kön på bebisen? Lite intressant att veta efter ivf. Alla jag känner som gjort ivf har fått pojkar.

• Nmg

Hehe va spännande ni som

Väntar tjejer gjorde ni vanlig ivf eller icsi? Har nämligen läst nånstans att det är vanligare med tjejer vid assisterad befruktning. Men man vet ju inte vad man ska tro Jag tyckte jag såg på UL att bebisen i Magen är en pojke men för tidigt att säga då d va v 11 och tydligen kan könen likna varann så tidigt.

Grattis till er pojke och flicka

• Nmg

Ja det är spännande faktiskt

Zamira skrev 2016-02-17 13:00:41 följande:

Vi gjorde ICSI, och har också läst det där med att det procentuellt sett är lite vanligare med killar vid IVF, tjejer vid ICSI. Är med i en IVF-grupp på Facebook och där känns det som att de flesta väntar tjejer, men börjar bli några killar nu också :)

Jag tyckte att det såg ut som tjej när vi gjorde kub, gick efter skall/nub-teorin, men vågade ju inte lita helt på det, men det är kul att försöka se så tidigt!

Tack så mycket :)

Svar på tråden IVF oktober 2015