• AnnaGus79

IVF oktober 2015

Ruvardag 7, minus på test, mensvärk ordentligt, skulle tro att det är kört även denna gång :(

• AnnaGus79
    Dipsy skrev 2015-10-23 09:43:09 följande:

Hallå allesammans..

fick tillbax två embryon i går så nu håller vi tummarna

men har lite frågor som kliniken inte riktigt svarar på..

de säger att det är väldigt restriktiva till två embryon vid återinförandet, men ändå ser man ju ofta att flera par får just två tillbax..

men hur är kvalitén på embryonen som ni fått tillbax?

hur många celler, vilken dag?, några fragment.....och hur gick det?

Mina var odlade 3 dgr, 8 respektive 10 celler och ingen fragmentering alls, riktiga toppembryon men det verkar inte ha tagit sig ändå :(
  • AnnaGus79
    Dipsy skrev 2015-10-23 13:57:13 följande:

annagus: på vilken dag är du?, många försök i bagaget? barn sedan innan?

fick ni ut många ägg?

Våran andra IVF plus 2 frysförsök, har barn innan men steriliserad pga sjukdom

Så tyvärr blir det ju väldigt dyrt med alla försök och nu är den ekonomiska gränsen nådd :(

Fått ut 3 ägg båda gångerna, första gången befruktades alla, denna gång 2 stycken som nu ruvas sedan den 16/10
  • AnnaGus79

Prednisolon är kortison för att göra det egna immunförsvaret svagare för att kroppen inte ska stöta bort ägget

• AnnaGus79

Va fan är detta, mens i tre dagar, mensvärk

Klinikens test idag på testdag och positivt, hjälp

• AnnaGus79
    Elsie12345 skrev 2015-10-31 09:19:10 följande:

@AnnaGus79, hur har det gått för dej?

@Zamira, misslyckades ditt förra besök när du blödde?

Jag blödde ruvardag 10 (26/10 och negativt test) till den 29/10, positivt men svagt gravtest igår, idag digitalt plus på eftermiddags kissen

Vet varken ut eller in
  • AnnaGus79

Idag visar Clearblue digital Gravid 2-3 veckor så hcg stegrat trots blödning för en vecka sen :)

• AnnaGus79

Usch var på VUL idag och det enda som syntes var väldigt tjock livmodersslemhinna

Blödning 26-29/10 negativt test, positivt test på testdag 30/10, starkare positivt 1/11, positivt digitalt 2/11 med vecka 2-3 på testet

Läkaren sa att han trodde det kunde vara missfall

Hur kan jag få blödning (missfall) o negativa test och sen plus som blir starkare varje dag när blödningen slutat???? Hjälp

• AnnaGus79
    skatten12 skrev 2015-11-03 18:52:12 följande:

Frågade du inte doktorn ? Hoppas de bara var för tidigt !!! Kraaaam

Zamira ? Vilken dag fick du tillbaka ? Senaste mens ? Jag är nog v 6 5+4 ellr nått nu sa bm. :)

Jag blev så ställd av hans attityd, körde runt staven ett tag o så: nä det här är nog missfall, ser bara en tjock slemhinna

Zamira: du o jag är ju lika, har du fått nåt VUL o sett nåt ännu?
  • AnnaGus79
    Zamira skrev 2015-11-03 20:15:51 följande:

Vad knepigt! Kan man se något såhär tidigt??

Har du fått tid för ytterligare undersökning?

Ja, jag har tid för vul den 19/11, var då som min klinik tyckte att man skulle göra första ul, tror väl egentligen att man kunde ha fått några dagar tidigare, men i 7+1 så ska man ju se om det är nåt eller inte :)

Trodde inte heller man kunde se nåt nu. Kliniken sa att jag skulle ringa min hemortsläkare för ultraljud och han bokade in mig idag.... Nu mår jag ju skit

Har fått en ny tid den 11/11 men med tanke på att du fått den 19 så känns ju även det tidigt :(
Svar på tråden IVF oktober 2015