• Pluttan86

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2015-11-05 10:55:53 följande:

Sex / orgasm ? Vad gör ni med det ?

Min man och jag är sugna men jag vågar inte :O

Kör på!! Så länge det känns bra, sex och orgasm påverkar inte ett eventuellt missfall. Var också skeptisk först, men tänkte att det är lika bra å "vänja" sig, man kan ju inte hålla sig till midsommar liksom ;) .
  • Pluttan86

Hur länge tar ni lutinus? Jag skulle sluta vid positivt test. Gjorde ivf/pgd så kanske annorlunda då.

• Pluttan86
    skatten12 skrev 2015-11-14 09:05:18 följande:

Ja de är hemskt !! Min läkare ( detta är några år sedan ) leta och leta. Sa det kabske är för tidigt mm . Men nä? Jag är i v 9 snart. Du behöver inte försöka leta. Jag ser de är helt svart . De finna inget. :/ sen v 13 kom de ut.

Va hemskt! Jag är så rädd för att det ska hända imorgon.

Känner inte av så många symtom och det gör mig så orolig, jag orkar inte med ett negativt besked imorgon, då bryter jag ihop. Försöker tänka positiv.

Behöver lite pepp.
  • Pluttan86

skatten12

Tack för tummisarna, allt såg bra ut och vi fick se ett litet hjärta slå <3 Jag är så lättad och glad! Nu måste jag försöka släppa allt och njuta!

• Pluttan86

Tack! Ska försöka:)

Jag har lite molvärk som kommer och går och lite ömma bröstvårtor bara. läkaren sa att jag skulle njuta av att jag mådde bra istället för att längta efter symtom. Klokt!

Hur mår du? Håller tummarna för alla VUL i veckan! <3

• Pluttan86

Jag ogillar också kaffe nu, men måste ändå göra i ordning min vanliga kopp på morgonen. Men det smakar inte alla gott!

• Pluttan86

Någon som ska göra kub kring v.12? I mitt landsting får man inte göra det under 35år. Ville därför göra ett privatultraljud och ringt runt men det finns inte möjlighet till det i min stad. En barnmorska avrådde från "nöjesultraljud" och hänvisade till strålskyddsmyndighetens studie.. Bla bla!

Känns ju jättelänge till Rul i slutet på januari, men försöker tänka att många inte ens går på tidigt vul. Många har ju bara rul. Så man borde väl klara sig och får lita på kroppen. :) (försöker tänka positivt) :)

• Pluttan86
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-18 16:09:17 följande:

Zamira

Vi erbjuds också ett ultraljud i v 12 (inte kubb utan ett vanligt ultraljud ) och ett tillväxtultraljud i v 32 pga att vi gjort ivf.

Vilket bra upplägg! Ska på inskrivning i v.13 får prata med barnmorskan då.

Men är väl bara ställa in sig på Rul.
  • Pluttan86
    Zamira skrev 2015-11-18 16:49:07 följande:

Ja, jag är glad att vi erbjuds, annars hade jag nog betalat för att få göra det.

Blir ju lång väntan tills RUL då :/

Vi har åkt många mil för ivf-besöken, hade de gått att göra i vår stad så hade vi ju betalat för det som var planen. Men går det inte så får man ställa in sig på rul och som sagt så är det ju det vanligt, får gilla läget å tänka positivt utifrån ens förutsättningar.
  • Pluttan86
    skatten12 skrev 2015-11-19 19:12:37 följande:

Stort grattis till era pickande hjärtan :)) va underbart !!

Tänker på dig!
  • Pluttan86
    skatten12 skrev 2015-11-20 13:45:12 följande:

Allt var bra :))

Hut många mm var Era små? :)

Nytt vul i december :)

Å va härligt!! Grattis <3

14 mm v.8+0
  • Pluttan86

Nån som det lilla miraklet börjat synas på?? Jag tycker att det börjar bukta lite, nertill på magen.. Men är väl lite önsketänk också. Men lite iaf!! :)

Svar på tråden IVF oktober 2015