• Lutetzia

IVF oktober 2015

Cottiz: Jag har endo och hade väldigt ont efter ÄP, vid ingreppet och ca 2-3 dagar efteråt. ET gjorde också ont, men inte alls i samma magnitud. Gjord ont när de satte katetern men sen hade jag ingen värk. Kan kanske vara värt att kontakta om du har ont? Det finns ju en risk för infektion även om den är mycket liten.

• Lutetzia
    Cottiz skrev 2015-10-27 16:53:48 följande:

Vilken RD är du på eller har du plussat? (Inte läst tillbaka).

Jag har plussat! :) I dag är min riktiga TD på RD 18 (v5+0).
  • Lutetzia
    fruseverin skrev 2015-10-28 21:31:38 följande:

Äggplock onsdag kl 9:00!!!!

Iiih och åå och yaay! Heja heja de 7 äggblåslingarna! <3

7 behöver inte vara dåligt!! Jag hade 8 ägg varav 6 mogna och alla befruktades. Fick tillbaka ett och två till frysen. Och nu är jag gravid! :)
  • Lutetzia

Jag hade TD på rd18 och det kändes som väldigt sent. Fick ett 3 dagars (långt). Hade inte riktigt ro till att vänta så länge så jag testade en vecka innan. 

• Lutetzia
    skatten12 skrev 2015-10-31 20:30:11 följande:

Hur är de med frissan ? Slinga lite slingor ? Jag skulle vilja göra det. Vågar man såhär tidigt..... Löjlig man är men tänker nu på allt ...

Vad har ni för symtom ? Jag har inget, haft lite illamående för två dagar sedan annars inget....

Jag tror inte att det ska vara någon fara att färga håret, men förstår om du är orolig. Jag känner mig själv lite fundersam om man ska hålla på med så mycket kemikalier.

Jag har fått många fler symtom den här veckan (5+5) jämfört med förra. Har blivit väldigt svullen i hela kroppen och samlar vätska (upp 2 kg), ömma bröst och bröstvårtor, väldigt frusen, lätt illamående hela dagen och mer trött än vanligt på kvällen.
  • Lutetzia

Zamira: Åh vad roligt! Grattis! Själv har jag varit tvungen att skjuta fram mitt ul en vecka, pga jobb. Blir på tisdag istället.

Jag känner mig lite orolig i dag. Har haft lite brunblandade flytningar, väldigt sparsamt, men ändå. :(

• Lutetzia
    Zamira skrev 2015-11-19 12:04:28 följande:
    Vad tråkigt att behövs skjuta upp det :(
    Har du haft sex eller så? Jag har haft brunaktiga flytningar, efter sex så kom det några gånger efteråt, men allt såg fint ut idag, så jag hoppas på detsamma för dig! :)
    Nope. Har inte vågat, är så rädd för mf så väntar med det. Det var bara väldigt lite så hoppas att det inte ska vara någon fara.
  • Lutetzia
    jn06 skrev 2015-11-20 19:40:29 följande:

Hej, har suttit och tokläst här inne. Fick tillbaka en 6 cellig (2 agars odlad) embryo 11/11 och börjar bli galen av att inte veta om vi har lyckats eller inte. Ni som har plussat, hur många dagar var era ägg odlade och hur många celler? tog g.test i onsdags alltså en vecka efter återföring men det visade negativ. tänkte att det var för tidigt. Har haft ömma bröst, "mensvärk", idag känner jag att brösten inte värker lika mycket som förut. Vad hade ni för symtom? Jag har fortfarande mensvärk-liknande smärtor.

Jag hade inte supermycket symtom i början, men brösten var superömma. Hade ett 3-dagars med embryo, tror att det hade 10 celler. Jag testade första gången två veckor efter ET. Inte superstarkt men ändå tydligt, blev dock allt starkare eftersom. 
  • Lutetzia
    jn06 skrev 2015-11-21 09:18:23 följande:

Testade idag igen, återigen nefativt. Ägget är 12 dagar gammal, på måndag blir det exakt 2 veckor sedan ägget befruktades. känns hopplöst. Försöker inse att det inte gixl den här gången...

Nej vänta lite innan du ger upp, i alla fall till din riktiga TD. Vi är ju alla olika och ibland dröjer det lite längre innan det syns på testet. Har tidigare testat positivt på min BIM och då fått ett supersvagt streck (spontan grav).
  • Lutetzia
    skatten12 skrev 2015-11-23 08:27:27 följande:

Jn06 : hur går det ??

Preggos hur mår ni?? Är det mer symtom för er ;)) va äter mi? Jag har svårt för mat nu!

Jag mår lite illa, men inte så farligt, kan äta det mesta men är inte alls sugen på flottig mat. Beställde en Pad Thai här om dagen men fick knappt ner något eftersom det var för fett. Annars är brösten väldigt svullna, inte lika ömma som i början dock. Har haft lite bruna flytningar och är lite orolig för det. 
Svar på tråden IVF oktober 2015