• Lutetzia

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2015-11-28 21:08:06 följande:

Går det alla ???

Vi har varit på vårt första ultraljud och det var helt fantastiskt! Nervöst så klart men diket vi fick se lilla minibebisen sprattla där inne och hjärtat slå så kändes allting helt underbart. Nu vågar vi verkligen tro på att allt kommer gå bra. Den här veckan har verkligen tankarna snurrat i huvudet om allting. :)

Jag har nästan ständigt lätt illamående och lite yrsel. Speciellt när jag börjar bli hungrig, men också om jag ätit mycket. Det är en balans! Har också gått ner lite i vikt, men gissar att det vänder snart. ;)
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-28 21:55:15 följande:
    Har ni gått ut med er graviditet till familjen/nära? Svärmor och sambons ena syster är de ända som vet, vi tänkte vänta att berätta till resten efter ul i v 12 som vi har den 18 dec så blir kanske en lite rolig julklapp som avslöjar det :)

Vi har hållit det för oss själva men tänker att det blir trevligt att berätta vid jul då hela släkten ändå är samlad och vi har passerat v 12. 
  • Lutetzia

Jag ska gå till samma BM som vi hade i våras när vi fick vårt ma. Hon är supertrevlig och en person som det känns kul att träffa. När jag ringde och sa att jag var gravid igen var hon väldigt glad för vår skull och fixade en tid snabbt, nu på onsdag. Jag har ju dragit mig för att boka MVC förrän vi varit på ultraljud. Hälsosamtalet hoppar vi över denna gång eftersom vi gjorde det i april och det finns färskt i minnet. Inget man egentligen inte redan visste. :)

• Lutetzia

Jag fick sluta med lutinus redan efter min td. Har haft två mf innan så var lite orolig, men det har ju gått bra hittills. Av vilken anledning fortsätter ni så länge?

• Lutetzia

Jag känner att det är lite för långt till rul så jag bokade faktiskt ett till ul nästa vecka, kommer vara i v 13 då. Tror inte jag kommer att kunna njuta av julen annars. När jag har tid att tänka så brukar jag ofta bli orolig. Så länge jag jobbar går det bra att hålla de jobbiga tankarna borta men på helgerna hinner jag oroa mig desto mer. Tror verkligen att allt är bra men vill så gärna ha det bekräftat. 

• Lutetzia

Usch har verkligen inte haft någon bra dag i dag. Känner mig så otroligt trött och hängig. Huvudvärk och trött i kroppen. Mådde dessutom så illa att jag bara fick ner halva min middag och kändes nästan som att jag skulle kräkas. Vecka 12 nu så hoppas verkligen att det är slutspurten på illamåendet. Längtar så till jul då jag får vara långledig.

Har ni börjat berätta för folk än? Vi tänkte "avslöja" allting på julafton. Hoppas att ha lite nya fina bilder från ul som vi ska göra på onsdag att visa upp. Blir första barnbarnet så tror att våra föräldrar blir väldigt glada. :)

• Lutetzia

Pga av oro så gjorde jag ett andra ultraljud denna vecka privat. Nervösa två sekunder innan bebisen dök upp på skärmen. Oj vad hen har växt sen v 10! Nu i v 13. Såg verkligen ut som en riktig liten bebis, i ministorlek. Vinkade och sprattlade för fullt. :)

Tycker att magen har börjat växa på riktigt nu, har växt ur ett par byxor så det är ju ett tecken om något. Beställde en midjeförlängare så att jag ska kunna använda mina vanliga byxor ett tag till. 

• Lutetzia
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-18 10:17:56 följande:

Hej pratade med min bm i telefon, hon ville byta inskrivningstid till den 28/12 och det passar mig bättre. Fast får vänta lite längre på at boka rul men men.

Började känna illning igår vid blygdbenet och ont i höfterna när jag korsade benen när jag skulle sova, är det redan foglossning på g? Känns lite tråkigt om det ska börja så tidigt :/

Jag tror också att jag börjar känna av foglossning. Har haft lite ont i höfterna av att sitta med korsade ben och även känt av hela bäckenet mer än vanligt. Ingenting som stör allt för mycket dock, utan väldigt lätt smärta.
  • Lutetzia

Vi har berättat för mannens familj och berättar för min familj på julafton. Var så roligt att se hur glada alla blev och längtar till att berätta för resten.

Annars mår jag helt ok, inte så mycket till illamående denna vecka. Börjar kanske äntligen ge med sig..! Är ju i v 13+1 nu. 

Vikten står relativt still. Pendlar lite men i dag visade vågen -1,5 kg jämfört med när jag blev gravid.

• Lutetzia
    skatten12 skrev 2016-01-20 09:07:30 följande:

Hur mår ni brudar ? Hänger ni i en annan tråd eller inte alls här mer ?

Är nu i v 17+6 och mår hyfsat bra, förutom att jag börjat känna av fogarna. Har haft till och från ont vid svanskotan och ena skinkan. Här om dagen så ont att jag bara kunde ta små steg när jag var ute och gick. Befarar att detta bara är början...

Jag hänger också gärna med i en ny tråd. Är inte superaktiv här, men försöker logga in minst en gång varje vecka i alla fall. :)
  • Lutetzia
    skatten12 skrev 2016-01-29 08:11:15 följande:

Har ni gjort rul ???:))))

Jag har gjort RUL. Allt såg bara bra ut så det var en sån lättnad. Troligtvis blir det en pojke. Bebis ville inte riktigt visa men BM trodde sig se att det var en pojke. 
  • Lutetzia
    skatten12 skrev 2016-01-26 12:02:09 följande:

Hej 
    gjorde en grupp," våra små mirakel !" som ska vara låst nu. Vill ni ansöka där ? :)

Jag ansökte men har inte blivit godkänd?
  • Lutetzia
    MålaMittHjärta skrev 2016-02-22 16:53:48 följande:
    Den sitter långt ner i framkant, troligtvis växer den upp. Vi får ändå ett tul i v 32 så bra de kikar på den :)
    Samma för mig. Ska också göra ett till ul i v 32. Hur långt gången är du nu?
  • Lutetzia

När jag gjorde RUL så sa BM att den var helt i vägen, men att den troligtvis kommer att växa uppåt. Att den gör det i 99 % av fallen. Men att de måste kolla igen, för om den är fortfarande är ivägen måste det bli kejsarsnitt.

• Lutetzia
    MålaMittHjärta skrev 2016-03-31 08:27:31 följande:
    Så hade min svägerska och hon fick göra ett kejsarsnitt, fast är nog annorlunda att få göra ett planerat kejsarsnitt för då är man mer inställd på det än ett akut.
    Men som sagt håller tummarna på tul, när fick du tid där?
    Jag har inte fått en tid för nytt UL än, ska boka nästa gång hos BM. Jag är egentligen öppen för vad det än blir, inser att man inte kan planera så mycket här. ;)  Tar allting som det kommer och försöker att inte ha så många förutfattade meningar. Vilket är svårt för mig som normalt har stort kontrollbehov.
  • Lutetzia

Det börjar bli tungt nu. Är svullen och känner tyngden från magen. Lite foglossning men var värre tidigare. Känner mig otymplig och längtar tills graviditeten är över. BF om 28 dagar! :) Bebisen har fixerat sig nu och trycker rätt så bra på bäckenet.

När jag var på UL i v 32 visade det sig att moderkakan hade flyttat sig uppåt, så förbereder mig inför vanlig förlossning och har nästan packat klart BB-väskan.

• Lutetzia
    skatten12 skrev 2016-06-01 06:53:25 följande:

29 dagar kvar här :) mår super !!
    Längtar så nu. Men lite små pirrigt inför Förlossningen.

Vad har ni fått för gratis paket ? Om ni tagit ut några? Ja beställt apotek grupp, apotek hjärtat o Libero.

Hjärtat och Lloyds hittills. Tycker att Hjärtat var rätt bra men Lloyds hade jag kunnat vara utan. Bara trista småprover.
Svar på tråden IVF oktober 2015