Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Greifing skrev 2016-01-17 19:30:05 följande:

Foglossning här med men haft det ett tag nu. Helt sjukskriven för de sen v 16.

Men det är mitt minsta problem just nu! Då jag återigen ligger inne. Blöder från livmodern under moderkakan. Är sängliggandes och vi tar en dag i taget. Onda sd när jag kom in som jag fick morfin mot. Gjorde as ont! Blev dålig på de senare. Kräktes och yrsel from hell. Inga sd sen igår morse.

Dom avvaktar tills jag kommit över 22+0 (på torsdag) för att ev ta kontakt med Umeå.

Bara hoppas inget händer för då är det kört. Bricanyl kan inte ges då riskerar vi hela att hela moderkakan lossnar. Bara elände!

Ta hand om er flickor! <3

Enligt doktorn kommer jag inte gå hela vägen till 37+0 men ju längre desto bättre.

Hoppas ni andra få må bra! Kram!

Oj vilken resa du får göra. Håller tummarna att mediciner avverkar och att blödning sluttar.

Vad är det som ska besluta efter vecka 22+0? Om bebis ska kvar eller komma ut ?

Nä men din resa så låter det som att bebis kommer komma tidigare.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Spartacus skrev 2016-01-19 20:09:17 följande:

Men gud! Vilken pärs, stackars er

Håller tummarna för er nu att ni får några svar och att medicinerna hjälper!

Välkommen Niyoh81! !

Idag var jag på första ul och är i v 13. Bf 30 juli, min födelsedag

Åh mys :) ksnake du får bebis i födelsedagspresent :D
  • Mamacitaa
    Spartacus skrev 2016-01-21 05:59:12 följande:

Mjaa. . Det vet jag att jag inte får då jag har igångsättning ca en vecka innan som med min förra... de kommer fort mina, alldeles för fort!

Men mys blir det!

Aha så pass:)

Mina vägrar komma ut så får tvinga ut dom istället :p

Men hoppas denna lilla vill ut innan bf men troligen inte hehe
  • Mamacitaa

Fy va allt är påfrestande denna gng. Jag är helt slut i kroppen,orkar inget och har foglossning som gör galet ont :/ fick gå med kryckor sist så vet väl vad som väntas denna gng.. :(

• Mamacitaa

Oj ni andra verkar oxå haft en lång resa irra graviditeter.

Va hos bm idag och ska träffa läkaren om 2v. Hon tyckte det skulle bli tillväxtUL även denna gng då storlekarna på mina bebisar varit så olika och att jag blivit igångsatt alla 3 gng.

Aja vi får se vad läkaren säger,hon valde en man men lät som han var bra så får hoppas på det.

Hur ligger ni andra i erat blodtryck?

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-01-30 12:08:21 följande:

Det blev influensa av det hela... Helt klubbad.

Ligger i samma och kände mig som dig precis innan.. orkeslös som heter duga :(
  • Mamacitaa
    Greifing skrev 2016-01-31 14:28:17 följande:

Hej! Vi åkte som sagt till Umeå v 22+0. I fredags 29/1 fölöstes jag med kejsarsnitt och våran dotter fick komma till världen i v 23+1. Jag blödde över 1 liter blod på fredag sen beslutades det om att det enda var att snitta. Hon mådde inte bra! Hade bajsat i vattnet och hinnorna var inflammerade pga av blödningarna. Hon fick blod då hon också tappat blod. Efter intuberingen och lite hjälp med allt så mår hon oförskämt bra. Hon vägde trots sin tidiga födelse 650 gram och var 29 cm kort. Vi är som sagt kvar i Umeå.

Inga hjärnblödningar eller nått annat oroväckande än. Hon är tapper våran Mini. <3

Jag kikar in och ser hur ni har det.

Åh vad jag har tänkt på dig och undrat hur allt gått. Håller tummarna att allt kommer gå bra ???????? skönt hon mår bra efter omständigheterna
  • Mamacitaa

Med mig är de lite bättre men låter täppt osv men hostar inte lika mkt.

SD har jag oxå en masa i magen är helt hård..ska till läkaren på mvc imon och ska ta upp detta. Får se vad han säger.

• Mamacitaa

I jag är i vecka 21+4 idag.

Samma här de började tidigt denna gng med men inte lika intensiva som nu idsgoch igår.

Det är olika, vissa kännas som.ett band till ryggen o andra så börjar mensvärk o sen kommer sammandragningar och ibland blir bara magen hård. . Får se vad som sägs imorgon.

Fick bricabyl mot mina sd första graviditeten men inget dom andra 2.

• Mamacitaa

Åkte på influensa nr 2 denna vecka och är helt förstörd. Orkar ingenting..knappt stå upp och hostar även jag så jag får blodsmak i munnen.

Mindre trevligt :/ men bebis gör sig påmind mkt så myser med att känna sparkar osv :)

Jag får oxå väldigt ont i bäckenet efter vissa ställningar vid sex men då blir det den vanliga efter det så jag inte får lika ont :p men annars är suget på topp om inte mer.men tyvärr inte lika ömsesidigt från mannen hehe

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!