Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Har du kollat upp dina sd Moneal?

Välkommen miaomiao :D

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Oh ja tycker det är långt till juni. Går jag över så blir det inte bebis förens närmare midsommar; )

Pga mina fogar så blir det bara promenader till och från skolan för o lämna dottern. Nära kilometer per dag isf..Men rör mig i mitt tempo :D

• Mamacitaa

Sitter jag i soffan så smaker jag magen och drar upp linnet för jag tycker kläder över magen på kvällarna är obehaligt. . Va likadant sist :p

Vi har babyskydd men måste köpa ny vagn. Bebiskläder gav vi bort till second hand månaden innan vi fick plusset. De räckte ju med barn ;)

Så nu måste vi köpa in en massa kläder igen.. har 3n del bodysar så lite byxor strumpor o så kvar :)

• Mamacitaa

Enligt min svärmor som är barnmorska så gör alkohol att värkarna försvinner. Så de tänker rhag undvika.

Sen har jag blivit igångsatt med alla mina 3 så förväntar mig samarbete även denna gng. Kommer be om hinnsvepning iaf och hoppas den tar denna gng. :)

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-02-25 07:25:44 följande:

Jag kommer också be om hinnsvepning. Eller kanske väna och be om det v 37+0 hahaha

Haha jaa jag får oxå vänta ett tag till en håller tummarna att de fungerar när vi ber om det.

Vila är väl de bästa..så mkt man kan.. inte mkt vila här heller :/

Men in kropp är envis o vill att jag ska gå över tiden då tappen varit omogen innan och efter bf. Skulle vara kul om kroppen satte igång allt själv denna gng :)
  • Mamacitaa

Med andra fick jag hinnsvepning dagarna innan bf och 3 dagen efter den så började slemproppen gå och jag började få svaga värkar men vi fortsatte igång sättningen ändå eftersom hon behövde komma ut. Men den förlossningen gick väldigt smidigt och fort. :)

Spännande och se hur det blir denna gng.

Jag blandar nytt med gammalt. Vi har kvar babynest o lite andra saker som vi ville spara :) mest kläder som ska fyllas på... Men hur mkt har ni av allt ?

Jag har bara handlat långärmade bodysar och behöver mer byxor strumpor o nån svalare filt

• Mamacitaa

Sägs ju att maj eller våren kommer bli varm i vår. Läste de för någon dag sen.. med varmt hoppas jag på lagom varmt haha :D

• Mamacitaa

Mysigt med UL Spartacus :)

Vi har ul igen 19 april :D

Ja men metrologerna säger ju olika hela tiden men håller tummarna för sol ;)

• Mamacitaa

Var hos bm igår och mätte magen och fick höra hjärtljuden :) äter järntabletter men tycks ändå gå segt att få upp järnvärdet. Nån här som.har nå tips på hur man får upp de snabbt? Är så himla trött nu om dagarna att jag helst ligger ner och vilar för kroppen orkar inte denna gng känns de som.

Imon ska vi på sportlovs kryssning med barnen så då är det full rulle hela dagen men det ska bli kul :)

Välkommen Carolaj83 :)

• Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-03-01 23:14:22 följande:

D vitamin och magnesium.... jag var jättetrött och då funkade det. 

Då ska jag testa de :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!