-
Jag hade nog också känt så om jag blivit flyttad en hel månad.. Det är nog bäst att gå efter rul-datum ändå, tiden kommer att bli väldigt lång om du fokuserar på gamla bf... Första ggn jag gick över hade bm hintat att jag nog skulle få tidigare eftersom hon var så tidigt fixerad. Det blev ju som en hel extra månad att vara gravid, skitjobbigt i slutet..Bibi84 skrev 2016-05-14 21:25:37 följande:jo, det är det! folk måste ju tycka att jag är galen. Men har lite grejer som händer nu framöver, så på ett sätt hade det passat bra att bebis kom nu. Mannen ska till Indien på onsdag, borta i 4 dagar. Men han har ju klart sagt att om jag tror att det kommer bli barn när han är borta så drar han inte. Plus att han ska in och op i huvudet i juni. Sen att jag enligt gravtest skulle ha bf den 28 maj, och inte 29 juni. :) Nog därför jag känner att nu passar det bra. Konstigt att förstå kanske, men jag vet att barnet har det bra i magen och ju längre hon får vara där så får hon växa och bli stor.
-
Jag har haft väldigt mycket sammandragningar under helgen och i fredags, då jag gått och stått mycket, hade jag regelbundna var tredje minut i över 2 timmar, de kändes i ryggen också så jag var inte helt säker på om det kanske inte var igång ändå.. Men kändes ändå mest lättnad när det avtog, är nog inte riktigt redo mentalt än... Inte så att jag är rädd men jag känner mig oförberedd fortfarande.. Vill få klart mina projekt och sen vila upp mig... känns som om jag kan sova dygnet runt nu när värmen gett med sig och det är svalt igen..
-
jag tänkte också försöka dricka hallonbladste förreste, ska ut och plocka lite blad att torka i ugnen. Läste nyss att det kan vara bra att ha i basilika och kanelstång också.. hur mycket dricker ni som använder det?
-
Stort grattis!! Vad skönt att allt gick bra och att du hann in och få droppet!Zoey83 skrev 2016-05-15 16:16:41 följande:Haha, det var nog tömningsdagen!!!
Två dagar senare föddes han ju! 5/5 och dagen efter detta inlägg så gick ju vattnet, fast jag fick inga värkar då men fick ändå åka in eftersom de ville göra ctg-kurva och eftersom det gick så snabbt! med trean.
Kurvan visade bra så vi fick ta in på patienthotellet, nästa morgon satte det igång.
Det hela tog 6,5 tim från första värken, men då var de sega i början ca 10-15min mellan värkarna och de var korta värkar också, men när det väl satte igång gick det av bara farten!!
3335g och 50cm, född v.38+5.
Hela familjen älskar! vi vår fina lillebror.
Så mysigt att det börjar droppa in bebisar nu <3det är lite dubbelt, jag saknar också värmen men tänker att den kommer förhoppningsvis snart igen och detta är en chans att vila.. jag blir så hypad när det är varmt, måste ut och fixa, liksom...RobzMarley skrev 2016-05-15 16:35:48 följande:Skönt du mår bättre när det svalnat av. Jag saknar värmen. Mår bättre då. Frusen av mig haha.
Dricker hallonbladste men jag har köpt färdigt från Clippers. Men där är bara 50-% hallonblad. Sen annat. Spännande att göra eget! Har också hört ngt om kanel faktiskt. Att kanel och aka trigga lite
Ska bli kul att prova hallonbladste, ska läsa på lite mer först.. Inget bidare om det bara ger en massa pinvärkar.. men om det stämmer att man blöder mindre efter förlossningen också så är ju det toppen.. taskigt om man skulle gå med avslag hela sommaren.. Kommer inte ihåg hur länge/hur mkt jag blött de andra gångerna... Tror inte det var jättelänge..
-
usch livmoderinflammation låter inte alls kul..RobzMarley skrev 2016-05-16 08:08:27 följande:Ja ellerhur! Jag har bara provat det en gång. Men då fick livermodersinflammation och avslaget var inte som vanligt.
Men ska dricka nu. Drack mer innan nu har jag bara tagit en kopp om dan typ.
Ja, det är faktiskt lite dubbelt m värmen. Jag blir också så... Vill fixa i trädgården tex.. Så blir der dåligt m vila.vad läskigt! Vilken vecka är du i?Niyoh81 skrev 2016-05-16 08:59:35 följande:Ringde igår fl pga ja även gick blödning på kvällen. Fick bricanyl eftersom SD kom med 3 min mellanrum. Men som tur hade varken livmodertappen påverkats eller ja öppnat mig. Däremot såg de att ja fått en infektion som börjat krypa upp i tappen och de är nog de som är anledningen till SD. Så nu blir de antibiotika
-
Lycka till med flytten och försök ta det så lugnt som du bara kan! KramMoneal skrev 2016-05-16 06:41:21 följande:
Stort grattis till bebisarna!!!
Själv är jag ganska inaktiv här just ju, flyttar om 5 dagar och mår lite som jag gör just nu.
Men tar en dag i taget.
Uppdaterar lite mer sedan när allt lugnat sig en del igen.
Går in i vecka 36 i morgon :)
-
men du, då har du ju iaf kommit igång, om tappen är mindre och du är öppen en bit!! Snart där!!RobzMarley skrev 2016-05-17 09:30:04 följande:
Så besök hos bm avklarat. Min ordinarie var inte där och jag höll på att börja gråta då min bm lovat mig en hinnsvepning. Så jag säger det och bm svart att hon kunde försöka men att hon hade korta fingrar så det var inte säkert hon kunde nå.... Skulle kunna gråta igen.
Men det gick och det gjorde inte ont (men då vet jag inte hur väl hon har svept runt).
Kvar knappt 2cm av tappen och hon kunde tänja till 3 cm. Så sa hon hem och ha sex och ligg kvar med en kudde under rumpan en halvtimme. ???????????? Haha får testa ikväll. Känner ingenting nu iaf.
Vecka 38+6 (samma dag som vår dotter kom på)
Sf mått 36
Blir tokig. Har en ny tid om två veckor... Hurra.
Jag är lite tvärtom just nu, får lite panik när jag tänker på allt jag inte är klar med och på hur trött jag är.. Hoppas jag får några veckor till att få allt i ordning :D
36+6 idag... -
Om du hinner mellan projekt och betygsättning så testa gärna att stå på alla fyra en stund varje dag, gärna bredbent och liksom gunga lite. Det kan hjälpa bebis att hitta rätt position.. :) I bästa fall fungerar det och du slipper vändningsförsök och i värsta fall är det rätt skönt för rygg och bäcken..anjamila skrev 2016-05-17 15:55:54 följande:
Har också massa saker jag måste hinna med innan bebis kommer! Som avsluta betygssättning för jobbet... :-P
38+0 på fredag....men känner mig hyfsat lugn, jag hinner nog både det ena och det andra. Orosmolnet är ju dock att bebis fortfarande verkar snurrar rätt mycket. Ska till bm på torsdag och det lär ju bokas tid för UL och vändningsförsök och hela balunsen...
En sak som dock ger mig sammandragningar är att trycka på en akupressurpunkt i "vecket" mellan tummen och pekfingret. Om någon vill testa liksom. Är lite dålig på att förklara, så delar en länk.
startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html
De andra punkterna har jag inte testat...
Jag önskar att jag aldrig påbörjat målning av trapp-jäveln... har så mkt förvärkar idag och är så trött men målar på i ren ilska känner jag.. Sov hela morgonen när lillan var på dagis och en stund igen nu ikväll.. Är bara så less på att min man är borta så mycket. Visst, jag vet att det är nödvändigt, nytt företag och så där men det är sex dagar i veckan nu från tidig morgon till sen kväll i över en månad och jag är så tung och trött på att sköta allting själv och frustrerad över hur lite jag får gjort..
behövde visst kräka ur mig lite... -
Nu vet jag vad ni menat med tömningsdag... :( Jag känner mig lite sjuk när det kommer över mig, fryser och mår illa, och sen går det över när jag väl varit på toa..
fast tanken att laga mat känns helt övermäktig.. Hur fixar ni andra det med att laga mat åt resten av familjen? Jag har noll aptit och brukar väl alltid gå efter vad jag är sugen på när jag lagar mat. tar tacksamt emot tips om ni har?
Vi var och tittade på min mammas nya kattungar idag, de föddes i natt. Det såg så mysigt ut att titta på den trötta nya mamman och hennes sömniga små bebisar..Tänk vad fantastiskt det är med ett nytt liv, i vilken form som helst, egentligen <3 -
Jag har inte så jättemycket tid ensam, vi får bara 15 timmar i veckan på dagis här så jag lämnar mellan 8-13 tre dagar i veckan. Ganska ofta är jag så slut att jag sover den tiden när jag kommer hem efter lämningen och resten av tiden har gått åt att boa och fixa. Det har inte blivit så värst mycket tv på sistone faktiskt. men tittar just nu på reign och greys. kan rekommendera Call the midwife om du inte sett den. Annars läser jag rätt mycket också.Bibi84 skrev 2016-05-19 08:42:40 följande:Vad gör ni om dagarna när barnen inte är hemma?vad skönt att ni börjar hitta rutiner! Det är svårt med namn!jag tycker jättemycket om Charlie men vi har ett par i bekantskapskresten så det är liksom taget för oss. Vidar tycker jag är fint också om du vill fortsätta med v trots allt ;)killroy skrev 2016-05-19 10:30:14 följande:
Hej tjejer!
Börjar komma in i lite rutiner här hemma nu, lilleman 1 vecka gammal idag. Vi fick väl inte den mest ultimata starten som 4 barnsföräldrar då 2 åringen åkte på feber och öroninflammation samma dag som vi kom hem från BB, sen så small det till i min mans rygg och han fick ryggskott!! Så det har väl främst varit den nyförlösta som har fått rådda runt hemmet så gott det har gått. Men nu är 2 åringen frisk efter en penicillinkur och maken börjar kunna gå och röra sig obehindrat.
Lilleman är så snäll och lugn, sover underbart snällt på nätterna. Dock har han inte fått sig ett namn ännu, har inte riktigt kunnat välja vilket av namnen på våran lista som är hans. Hjälp mig och säg vad ni tycker...
Storebröderna heter William, Victor och Wilmer, (och nej det var aldrig någon tanke bakom att alla skulle börja på samma bokstäver wi/vi.) de namnen som vi har på listan är Charlie, Oliver och Nelvin.
Vet inte riktigt per timme. De gångerna jag känt mig lite orolig har jag lagt mig på vänster sida och då brukar han komma igång rätt snabbt. Tycker du att du känner för lite?RobzMarley skrev 2016-05-19 11:26:36 följande:Hur var det med fosterrörelser? Hur många ska man känna i timmen?