• lima76

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

RobzMarley skrev 2016-05-19 17:34:54 följande:
    Ja, kände väldigt lite. Så ringde fl som tyckte jag skulle komma på kontroll.

Blev kopplad på ctg och sen kollade de fostervatten m ultraljud.

Allt såg bra ut. Bebis hade ryggen utåt mot sidan o nästan helt ut. O moderkakan satt där fötter var så hon sa det dämpade mkt. Hade mkt fostervatten.

Men hon sa det var en nulägesrapport. O att man skulle lyssna på kroppen oxh upplevde jag det igen skulle jag komma in.
    Vad skönt att det var bra!! Och att du verkar ha blivit väl emottagen!! 

Några fler tecken på att det är på gång snart så du slipper oroa dig igen?

Jag drack hallonbladste för första ggn i går kväll och för första ggn på länge sov jag nästan hela natten utan att behöva springa upp och kissa, undrar om slump eller ngt slags effekt av teet? :D

Blir extra nervös inför förlossningen när jag läser att barnmorskorna på csk också förbereder ngt slags protest. Vi hade ju 24 iva-sköterskor som slutade i protest nyligen. Jag fattar inte vad våra politiker håller på med!!! De sjabblar bort allt som man kunnat lita på i samhället (typ) Vården, skolan och äldreomsorgen blir ju bara läskigare och läskigare att läsa om...

Om vi kommer in och de säger att det är fullt får de ge mig pencillin droppet i korridoren och sen åker vi hem!
  • lima76
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 15:29:17 följande:

Är helt förstörd inombords.

Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.

Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(

Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?

Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.

Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(

Usch vilken sits! Hoppas att han lugnar ner sig och ni kan prata igenom vad som nu hänt/inte hänt.. Kram!
    anjamila skrev 2016-05-20 14:36:28 följande:

Sitter på obstretiska. Bebis i tvärläge med fötter nedåt, mycket fostervatten. V 38+0. Läkaren vill konsultera kollega sol just nu lägger en sugklocka... så väntar å väntar å väntar. Grymt sugen på jordgubbstårta. :-P

Lycka till! (också sugen på tårta på sistone, är väl fettet som behövs :D )

Är så himla orkeslös idag! Vill bara sova..Äldsta dottern passade minsta systern en stund efter skolan så jag kunde sova lite men är fortf helt slut... Mycket mensvärk och vaggar när jag går... Foglossningen har tagit ny fart.. Och hela huset är upp och ner och behöver organiseras och städas!

Hade tänkt försöka hitta en vagn i helgen men har dykit upp så många andra måsten så vet inte om vi kommer att hinna.. 

Skulle vilja ha en stor skål med ngt gott  (typ frukt och bär) och vara alldeles själv några timmar.. Gärna medan någon annan städar mitt hem..

Sov ändå rätt bra i natt, drack hallonbladste igen och behövde inte kissa på kanske 5 timmar.. 

• lima76
    Mamacitaa skrev 2016-05-21 16:16:13 följande:

Någon här som haft tarmtömning innan fl startades?

Har ju blivit igångsatt alla gng innan :)

Är många som skrivit om tömningsdagen här inne :) Jag hade också ett par sådana dagar. Tror det är ett tecken på att det närmar sig men inte nödvändigtvis dags precis än utan kan nog vara att man har diarre i omgångar de sista veckorna..
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 22:41:18 följande:

Självklart vill inte ja skriva på nå papper. Han har hämtat papper om gemensam skilsmässa och kryssat i ingen betänketid. Jag har inte varken gått med på eller skrivit på nå.

Sagt åt han att man får betänketid men han säger att de inte stämmer.

Sen säger han att han kan göra faderskap test men kommer inte själv ansöka om de. Kollat upp å de kostar 1000 kr. Men ja kommer inte ansöka eftersom jag vet att vår son är hans till 110%

Hela dagen har varit kaos inombords...gråtit konstant och känner att mitt hjärta har gått i tusen bitar. Är så sårad...trodde han verkligen älskade mig och sin son...men tydligen inte för då gör man inte såhär :(

Tycker så synd om dig. Har du någon du kan prata/söka stöd hos?
  • lima76
    Niyoh81 skrev 2016-05-21 19:41:55 följande:
    Ingen där ja bor men en kompis.

Idag fick ja veta att när de är dax så får ja ta bussen in eller en taxi eftersom min man kommer inte följa med. Plus att ja från och med nu får klara mig sj :(
    Men jösses! Vad är hans problem!?
    vad ska du göra?
  • lima76

En aktiv helg är över.. Vi fick gjort det som skulle göras och det känns bra men är trött i kroppen nu och hoppas få vilat imorgon när minsta är på dagis.
    Vi köpte vagn idag och det känns också bra att ha det gjort och på plats!
    Nu är det städning som gäller tror jag. Man vill ju gärna komma hem till ett någorlunda städat hem med en ny liten bebis..

Hur har ni andra haft det i helgen? Här var värmen tillbaka idag! Jag har svettats en massa nu ikväll...

• lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-23 07:44:43 följande:
    Skönt! Vi var också igång och värmen var tillbaka! Fixade i trädgården och lite m renoveringen på ovanvåningen. Jag låg ett par timmar på knä o rensade ogräs från sten singel... Aningen ont sen på kvällen o natten. Men inga som helst värkar eller så. En inatt typ. That's it. BF på onsdag.
    Skönt ni fick köpt vagn!! Vi fick upp en hylla över skötbordet. Den har stått läänge.

Jag vill knappt göra/planera något allt här. Hade ju planerat att ha bebis här liksom. Inte behöva tänka vad vi ska äta haha eller skjutsa t träningar osv.
    Onsdag! Tänk att vi är nästan framme ändå!! Jag har 15 dagar kvar idag. En intensiv längtan blandat med en känsla av att jag inte är riktigt redo än :D

Min ena dotters gymnastik har sommaruppehåll redan och den andra har typ två ggr kvar på sin dans sen är det paus med träningar för oss! Vill starta lillan  på simskola till hösten men i sommar vill jag gå utan måsten. Det är bara alltid så mkt som händer i maj, denna veckan har vi utvecklingssamtal, klassträff med grillning och kalvinknatet..

Jag ska antagligen fota en liten nyfödd bebis i morgon. Det ska bli jättemysigt, hoppas bara att jag orkar..
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-23 21:13:02 följande:
    Jag känner mig inte heller redo. Liksom att jag inte förstått riktigt. Kanske därför det inte kommit igång än här. Konstigt. Man borde ju veta när man väntar fjärde liksom. Sen har jag tänkt att allt stannar runt mig. Mamma ringde innan o bjöd på middag på söndag. Mors dag. Jag tänkte ja men vi kanske inte kan. Och inte då att jag föder just då. Och killarnas matcher. Jag bara suckade tänkte shit.. Verkligen kom igen.

Skönt att dina redan har sommar uppehåll. Mina två stora har vars två träningar plus matcher om helgerna. O då har de bara fotboll just nu.

Men, skönt att ha planer ändå. Så har vi haft nu. Grillkväll m förskola oxh skola. De har haft konsert med mera. Allt har vi kunnat gå på vilket känns akönt. Liksom inte missat ngt. Men jag bokade medvetet lite för att haha. Dels få tiden att gå.

Hoppas du får vila så fu orkar oxkså!! Låter jättemysigt med baby fotografering! <3
    Just fotboll har jag varit rätt lättad att ingen av tjejerna fastnat för :D  Det verkar krävas så himla mycket engagemang runtomkring. Stora tjejen gick på simning ett tag och där var lite samma, man skulle vara väldigt tillgänglig, sälja saker och baka saker osv..

Tänk, på söndag har du kanske en ny anledning att firas på mors dag <3

Nu ska jag förvandla mitt storarum till foto-studio inför imorgon.. Ska bli så mysigt att få snusa lite sprillans ny bebis, även om det inte är min egen...
  • lima76
    Niyoh81 skrev 2016-05-23 21:01:47 följande:

Igår så pratade vi ut. Sa precis vad ja kände och tycktr om allt som varit i helgen. Såg på honom att han skämdes masssor. Bad om ursäkt och sa att de aldrig skulle upprepas igen. Sa även att just nu är min tillit väldigt lågt och han har mycket att bevisa framöver. Krävde oxå att ett faderskapstest ska göra enbart för att ha på papper om han skulle säga nå annat. Idag har han varit väldigt kärleksfull och omtänksam.

Är fortfarande väldigt sårad över hans beteende om kommer ta ett tag innan ja kan förlåta han helt.

Hela denna helg har varit asjobbig. Redan lördags fick ja värk under magen och sen haft väldigt mycje mensvärk och tryck neråt. Idag på jobbet har de känts som bebis ska komma ut genom rumpan. Nu när ja duscha kände ja bara lite lätt å då han ja få in 2 fingrar i tappen och känner vad ja tror är huvudet men även som en hinna typ som buktar ut. Betyder de att tappen har utplånats å öppen? Går in i v.35 i morgon.

vad skönt om det ordnar sig.

Ang tappen så har jag ingen aning :D jag försökte känna efter lite efter att flera här inne sa att de kunde känna huvudet men jag tyckte inte att jag kände ngt speciellt.. men att kolla med din bm är kanske ingen dum idé?
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-05-23 19:08:31 följande:
    Sa adjö till en del av slemproppen idag, har haft 4-5 förvärkar utöver dagen och molvärk, så får se vad det leder till. Kanske fl inte är långt ifrån ändå. :)

men....kan ju vara veckor till.....
    min har nog också börjat släppa lite, tror jag.. har egentligen aldrig märkt av det förrän under förlossningen förut.. men annars inga tecken här.. 

vecka 37+5
  • lima76
    Femblirsex skrev 2016-05-24 15:25:13 följande:

Hej!! Åh vad roligt att jag hitta hot ???? Nu väntar jag nr 4 i december men känner mig lite ensam i att ha fyra ????

Jag är i liknade sits som ts mina två stora -07 och -09 har en annan pappa o bot hos oss varannan vecka. Sen har vi en liten tjej -15 :) o nu kommer då nr 4 och det här

Är sista!! ????

Är det några som fått? Hur har det gått för er? Hur går vardagen ihop?

Välkommen hit :)
    RobzMarley skrev 2016-05-24 22:26:10 följande:
    Japp, en ny svepning idag. Men nu tror jag faktiskt att det aldrig blev ordentligt gjort sist. Det gick snabbt och jag kände ingenting. Denna gången svepte hon runt ordentligt oxh en bra stund. Der kom blod på handsken direkt och det sa min bm var ett bra tecken.

Har haft mensvärk i ryggen och ilande där nere när jag är uppe o går. Små blödning under dagen. Och magen körde igång sprang på toa tre ggr. Vet inte om det var därför eller vara ren tillfällighet.

Mina förvärkarnaom jag haft innan i veckan visade sig bara ha varit pinvärkar.. Tappen oförändrad sen förra veckan...
    Femblirsex skrev 2016-05-24 15:25:13 följande:

Hej!! Åh vad roligt att jag hitta hot ???? Nu väntar jag nr 4 i december men känner mig lite ensam i att ha fyra ????

Jag är i liknade sits som ts mina två stora -07 och -09 har en annan pappa o bot hos oss varannan vecka. Sen har vi en liten tjej -15 :) o nu kommer då nr 4 och det här

Är sista!! ????

Är det några som fått? Hur har det gått för er? Hur går vardagen ihop?

Lite som jag då ja. Välkommen! När är du beräknad till?Märkligt att de inte lyssnade på dig. Dålig stil. Kan du inte ta kontakt igen?
    har tänkt på dig idag och undrat om det satt igång :D Nu är det säkert nära, nära!

Hur har vi det egentligen med bf-datum? RobzMarley borde väl vara näst på tur (visst var det bf imorgon?)
    jag har bf 7 juni så om 14 dagar. När är det ni andra här i tråden har?

Jag typ dog nästan lite i värmen idag... Tog med barnen till sjön i eftermiddags och vadade runt lite men blev ändå så himla varm att jag känr mig helt omtöcknad i kväll... En kall dusch och lite middag hjälpte till slut och jag känner mig nästan mänsklig igen,,

Hade besök av en liten  nyfödd kille i morse, såå himla mysigt! Lite svårt att hålla en bebis i famnen med den stora magen bara :D
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!