• lima76

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

anjamila skrev 2016-05-24 22:42:27 följande:

RobzMarley> jag ska till bm imorgon. Och tillbaka till obstretiska på måndag. Om värkarna mot förmodan skulle starta får jag väl ringa och säga läget. Samma om vattnet går, lägga mig ner och ringa.

Men hoppas på att bm hittar ett huvud på rätt ställe.

Bm var bra som vi träffade. Det var läkaren som var nonchalant...

Håller tummarna att bebis ligger rätt!!
  • lima76
    Femblirsex skrev 2016-05-25 17:09:49 följande:

Varför läggs massa frågetecken till i mina inlägg???? Jag är inte galen jag lovar..

tror det är när du försöker skicka smajlisar som de blir frågetecken ist.

Vår omgivning var nog inte jätteförvånad för jag har velat och funderat fram och tillbaka rätt länge innan vi bestämde oss.. Men visst, det är ju inte riktigt samma glädjeyra som när man väntade första.. men vi är glada, och det är ju det viktigaste! ;)
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-05-25 15:30:58 följande:
    Det är ju bra att du blev sjukskriven.
    Var själv på tul, allt såg väldigt bra ut, han menar att hon väger runt 2300gr, och följer sin kurva bra. livmodertappen var ca 3 cm, jag är öppen 2-3 cm och väldigt väldigt mogen, så han tror inte att jag går helt till bf, yeah....men man vet inte med omföderskor. behöver inte gå dit något mer. Känns skönt. Känns ju bra att man har packat bb väskan. :)
    vad skönt med bra tul!
    Niyoh81 skrev 2016-05-25 14:08:23 följande:

Idag sprang ja upp på ul. Tur man jobbar på sjukhuset :)

Har haft så mycke mensvärk och sd sen lördag. Blev kopplad först som visar regelbunda sd. Seb kika de på tappen. Var 5 cm förra veckan å nu är nästan 3 cm å börjat öppna mig lite innifrån så nu är sjukskriven 50% i två veckor. Lite drygt..älskar verkligen mitt jobb :)

så lyxigt att kunna springa upp och be om ul :) vilken vecka är du i nu? det är säkert all stress som påverkat.. Hoppas du kan vila nu..
  • lima76

Jag har också gått över 10, 11 och 12 dagar innan så är rätt inställd på att det blir övertid den här ggn också.. 

Men, idag har jag sovit och ätit, varit riktigt hungrig för första ggn på länge. Och jag har sammandragningar hela tiden sen i eftermiddags. Så det känns ändå som om kroppen håller på att förebereda sig nu. Bf 7 juni.
    En konstig grej är att mina flytningar verkar ha upphört helt. jag har haft rätt mkt på sistone, både som slemmiga med lite klumpar och mer krämiga. men inget alls idag.

• lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-26 06:47:09 följande:

Vaknade kvart över tolv. Visste inte om d var förvärk eller inte. Tog alvedon. Försökte vila.

Kom m ca 10 min. Men började göra mer ont. Ringde fl efter 1,5h. De var lite sådär om jag skulle avvakta. Sa att de hade plats just nu. Tänkte ok vi avvaktar. Panik om det dör ut liksom.

Två började senare väckte jag sambon sa nä vi kör det gör ont nu. På plats kvart i tre ca.

03.45 är han ute.

Berättar mer utförligt sen

Åh, vad roligt!! Så snabbt när det väl kom igång!! Ser fram emot förlossningsberättelse senare om du orkar/vill! Grattis <3
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-26 15:06:20 följande:

Tack! ????

Ja, vaknade typ kvar över tolv hade förvärkar trodde jag. Tog alvedon direkt o försökte sova. Men de la sig inte och kom m tio min mellanrum. Så lite i två väckte jag Robban o ringde fl. Då kändes de men jag var i valet o kvalet. Tänkte det är tio min o alla gör inte så ont. De på förlossningen sa att det var bra om jag avvaktade men skulle komma om jag kände att det var för mkt. Tio minuter senare kände jag att det gjorde ont. Så vi var inne vid halv tre. Plötsligt typ 3 min mellan värkarna sen rätt snabbt kände jag det tryckte på.... Så 03.45 var han ute. Det gick bra med snabbt. Hjärtljuden gick ner så de lät mig trycka på så jag sprack lite och sen ville inte moderkakan släppa. Och den kom sen ut i bitar

Måste vara så skönt att vara på andra sidan förlossningen nu! :)
    Men rätt läskigt med moderkakan i bitar, hoppas de gjort ordentlig koll att allt är ute?
    Är ni kvar på sjukhuset?
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-05-28 14:59:50 följande:
    Inget nytt...bara væntar och væntar. Inga starka førværkar, men murringar av och till. Hoppas att dom skickar hen oss så att vi kan få sova i våran sæng. Vi ær så himla trøtta.
    fick ni komma hem till slut? Visade tappen ngt?

Det är drygt att ligga på sjukhus...
  • lima76

Imorgon går jag ner på ensiffrigt, 9 dagar till bf.. Känner mig fortf inte riktigt redo men nu är ju det mesta på plats iaf.. min man ska förhoppningsvis kunna jobba lite mindre nästa vecka så då kanske det sista faller på plats för mig. Är väl mest i tankarna jag inte är redo än..

Jag har inte övat så mkt andning och avslappning som jag skulle vilja än heller så ska försöka passa på i veckan.

Glad Mors Dag till er allihop för imorgon <3

• lima76
    Kristalii skrev 2016-05-28 22:23:24 följande:

Jag har frossat i parmaskinka och taleggio! Saltlakrits är gott igen! Jag kan tvätta fötterna utan att vara rädd för att tappa balansen! Jag kan somna på kvällen! Jag kan gå utan att ha ont!

Japp, min bebis är här!

Amningen haltar lite, men annars mår vi bra.

Hoppas ni andra får era guldklimpar snart!

men Grattis!!! berätta mer?  :)

Det där med att kunna gå utan att ha ont... jag vaggar fram som om jag hade en boll mellan knäna på sistone..
  • lima76

Hej, hej allihop! Hoppas ni har det bra i värmen.. (har alla varmt eller kanske bara vi här nere i söder?)

Jag har varit hos bm idag (v 38+5) och allt var väl som det skulle, sf mått var 35 cm, en cm mer än sist, och bebisen var (äntligen!!) fixerad! men hon sa att det var dags att börja ta det lugnt, jag har varit igång för mycket på sistone och känner själv att jag behöver vila nu. Min man har lovat att vara hemma lite mer denna veckan för att jag ska kunna vila lite extra, i morse fick jag sovmorgon och det var välbehövligt! Tror jag sprang på toa varannan timme minst hela natten så det var så skönt att kunna somna om när klockan ringde för de andra..

Hur gör ni andra för att förbereda för förlossningen? jag försöker lyssna på avslappningar och smörjer med olja i mellangården för att förhindra bristningar. Man ska egentligen massera rätt kraftigt men det har jag inte riktigt orkat men smörjer iaf in ordentligt ngn gång i veckan.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!