Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Varakt o ramla.men skönt de inte är någon fara med dig eller bebis Zoey :)

Med att gå.över frågade jag min bm om..sa att jag tycker inte nya datumet på bf stämmer (bakåt 1v)

O är orolig att gå över 3v o kanske mista bebis

Hennes svar på de var:ja går du efter bf du.kommit.fram till så blir det ju långt men vi går efter datumet som sas vid rul. Och enligt barnmorskan som vi hade vi rul så kan man inte må illa m.m nära dagar efter ägglossningen men de vet jag till 100% att jag gjorde o de berodde på graviditeten men enligt vad rul sa så plussade jag 7-8 dagar efter äl. Och enligt mina räkningar 2v efter äl på BIM

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Nanna80 skrev 2016-04-06 20:36:40 följande:

Hej på er alla fina mammor!

Är ju inte inne & skriver så ofta.. Men läser ibland.. Men tänkte iaf tala om att vår nr 4 kom i lördags, på bf-dagen & allt!

Aldrig gått gravid så länge, så det hade jag inte räknat med

Ramlade ut i en split på fredagen när jag halkade på gården. Så hade enorma smärtor i fogarna, som vart förhållandevis bra den här gången. Men nu är de helt ok, så jag hoppas de sista besvären ger med sig snabbt!

För er som orkar läsa och är intresserad kommer här min FL-berättelse!

Hade en seg start med förvärkar redan från fredagen veckan innan - fick 3-4 värkar i rad som var regelbundna & sen försvann de.. Och återkom efter ett par timmar igen.. Och så höll det på. Slemproppen gick på långfredagen, och med de andra har den kommit 3 dagar innan FL satt igång så det kändes som om jag skulle få rätt igen, då jag själv hade gissat på 28/3 ända sedan i somras. Hade oregelbundna värkar hela helgen, men efter måndagen var de helt borta! Sen på lördagen 2/4 drog det igång efter en promenad. Först 2-3 värkar/h från kl 13. Sen vid ca kl 15 började värkarna bli etablerade, varierade med 2,5-5 min mellan värkarna men snittade på 3.45 ca och 1.15 långa. Så ringde hit mina föräldrar, och sen åkte vi in till FL. Men under den en timmes långa bilresan avtog värkarna igen :-/ Ville ändå få en kontroll för att se hur det stod till. Kl 18.24 kom vi in till FL & fick ligga med CTG i en timma. 2-3 värkar under tiden. Men undersökningen 19.45 visade att jag var mjuk och öppen ca 4 cm så vi fick ett FL-rum. Och eftersom jag har fått ta hinnorna med de andra för att få igång FL ordentligt så sa BM att vi kanske skulle göra det igen. Så fort vi kom in på rummet satte värkarna igång igen och vid skiftbytet 21.00 gjordes ny kontroll - 8 Cm öppen! Så vi beslutade att vi inte skulle ta hinnorna den här gången. Kl 22 har det inte hänt något mer så hinnorna tas, och huvudet glider ner till spinae. Jag kräks ner min man! Vid 23.05 har det ff inte hänt något.. 8 cm öppen, kant kvar & huvudet vid spinae. BM nr 1 ( studerande) går på toaletten uskan går ut, & ord BM tycker vi ska sätta dropp för att påskynda så hon börjar pilla med droppställningen. Så kommer nästa värk vid 23.10 & jag bara känner hur hon glider ner på bäckenbotten och värken övergår i en krystvärk!! 2 krystvärkar senare som trycker på med en jäkla fart är hon ute - BM hann precis dit & ta emot kl är då 23.14!

Och trots ett SF-mått på understa kurvan fram till sista veckorna när det hoppade upp till medel var det en rejäl liten flicka; 4360 g & 55 lång!!! Ett kilo tyngre & 5 cm längre än storasyster! Inga sprickor eller stygn trots att det gick så fort på slutet.

Så nu njuter vi och försöker hitta lite rutiner här hemma 18 mån killen är lite skeptisk till lillasyster & även lite rädd när hon gråter. Men det börjar släppa lite så det ska nog gå bra tillslut

Lycka till nu allihopa med det stora som ni har framför er!

( shit - jag tänkte nog inte skaffa fler men i det här ruset man är i nu så kan jag tänka mig många fler )

Åh grattis :) blir helt tårögd av att läsa detta då jag längtar tills det är dax igen.
  • Mamacitaa

Vem är.näst på tur med BF? :) kommer inte åt allas bf datum

• Mamacitaa

Vad jag läst mig till så kan slemproppen gå men även återrbildas igen :)

• Mamacitaa

Lima76 återkom med va du får fram gällande och slippa ta hål på hinnorna vid fl.

Jag är igångsatt alla 3 gng så de har fått ta hinnorna alla gng. Inget jag tänkt på utan så fort vattnet gått så har de inte tagit lång tid innan bebis varit ute. Men kan kroppen sköta de själv så skulle jag ge de en chans denna fl.

Nu 4e gng hoppaa jag att de sätts igång av sig självt men de tror jag tyvärr inte :(

1a dottern vägde 3785g 40+0

2a dottern 2800g (nånting) 39+4

3e dottern 4090g kom på BF

• Mamacitaa
    Zoey83 skrev 2016-04-10 23:31:00 följande:

Får du inte gå över tiden???

Tänkte eftersom du blivit igångsatt alla gånger men inte gått över v.40.

Jo de får jag nog hehe. Men hade HF med första,gbs med andra och 3e gng var jag bara sjukt less på alla förvärkar och helt slut.

Lima76 - ja det är verkligen olika i vikt och 2an tog 8tim så den gick fort tillskillnad från de andra två. .

Ska på tul på torsdag och får se på ett ungefär hur mkt denna bebis kommer väga.

Jag skulle vilja föda i vatten hemma men eftersom jag behöver antibiotika vid fl så verkar jag inte få de.

Sen kan de vara bra o vara nära sjukhus ifall denna lilla få gulsot som storasyskon en fick.
  • Mamacitaa

var på tul igår i vecka 31+5 och bebis låg precis under mitten kurvan enligt läkaen som gjorde tul. och allt annat såg bra ut :) 

men han sa inga % om det låg på plus eller minus. 

nån mer som varit på tul runt denna vecka o hur mkt vägde eran bebis?

• Mamacitaa
    Niyoh81 skrev 2016-04-15 13:08:07 följande:

Ska göra en tul på tisdag å då har ja gått in i v.30.

Mitt SF låg på 26 nu i v.29. Så ja börjar krypa mot den nedersta sträcker nu. Hoppas inte man hamnar under de.

Va ett tag sen jag var hos bm så minns inte var mitt sf låg på då eller hur det är nu. Får se på måndag.

Hoppas tul går bra och är bebis liten görs mer koll eller så gömmer han sig bara längre in mot ryggen :)
  • Mamacitaa
    Zoey83 skrev 2016-04-15 23:41:47 följande:

Gjorde TUL när jag var i v.32+5, då beräknade de babyn till ca 2100g och +1%.

Men vad uppskattade dom vikten till på ditt ul?

Vad skönt att allt såg bra ut med bebis.

Ja det var skönt att bebis har det bra :) han mumlade fram nåt om att bebis vägde närmare 1900g nånting.
  • Mamacitaa
    Greifing skrev 2016-04-16 09:42:50 följande:

Hej på er! Hoppas allt är bra med er?

Jag har inte gått tillbaka för att läsa utan tänkte bara skriva att det har gått bra för våran tjej som föddes 23+1. Som minst vägde hon 549 gram. (650 gr vid födseln) nu idag är vi på hemsjukhuset och hon väger 1820 gram igår. Sköter sig otroligt bra trots en tuff resa! Hon ammar, bajsar och sover. Väldigt nöjd tjej om hon får som hon vill såklart

Önskar er alla lycka till med bebisarna som snart ska komma

Härligt att de går fetast för er :) har tänkt på er och undrar hur allt gått. <3
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!