Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Greifing skrev 2015-12-03 10:28:33 följande:

Tjejer! Jag kommer lämna familjeliv ett tag. Imorse började jag blöda igen. Otroligt frustrerande. Mini mår bra därinne, lyssnat och det är full fart. Men jag måste ta avstånd och få nån ordning på det här. Jag mår inge vidare..

Hoppas det går bra för er. Får se om jag kommer tillbaka med goda besked. Önskar er alla lycka till! Förhoppningsvis "ses" vi efter 5/1 (Rul)

Lycka till med allt o hoppas du kommer tbx !
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Moneal skrev 2015-12-04 21:03:58 följande:

så fin :)

känner du av bebis något?

Tack desamma :)

Ja lite smått då o då. Du då?:)
  • Mamacitaa
    Moneal skrev 2015-12-05 01:50:17 följande:

Ja jag har börjat känna av liten :) så himla mysigt :)

Ja visst är det :)

Hem. . Här tror vi på tjej bara för vi har tjejer innan men hoppas på pojke :)
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2015-12-05 21:38:21 följande:

Jag tycker det. Men jag har studerat så många ul-bilder haha

Ja de borde ju vara lite enklare..läst aå.olika :)

Och googlat på nubb teorin och skall teorin hehe..

Jättefin mage har du :)
  • Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-12-07 19:58:18 följande:

Tillbaka med försiktighet. 

Inatt kom det mer av blödningen som mestadels består av gammalt blod, men jag fick nog. Nu vill jag ha svar på varför. Så jag åkte in på sjukhuset. Vart skickad till KK (varit på spec mödra förut) där en läkare och hans student började med att titta på bebisen som mår precis som den ska (Vad den har växt och det var kullebytte race därinne) Han kollade moderkakan som låg i bakvägg men han kunde inte avgöra själv om den låg för livmodermunnen. Så han hämtade in en överläkare som kollade både på magen, vaginalt och kunde se att den ligger för livmodermunnen. Äntligen! Halleulja! Nu vet jag varför jag har blött i 4 v. Det var kanten kvar så hon trodde att redan vid RUL skulle den ha flyttat på sig. 

Jag tar dessa ord och andas lugnt. Nu har jag fått svar! Jag är även heltidssjukskriven pga foglossningen. Ta det lugnt och försöka njuta kan jag väl? 

Jätte fina magar ni har Har också en rejäl boll på magen. Så mysigt. Mer en typisk tjejmage skulle jag säga. Är lite rundare i kroppen denna gång med än vad vad jag varit med dom andra.

Dock känner jag inte av Mini lika mycket som jag såg på skärmen. När dom kollade livmodertappen/munnen så såg man i högra hörnet en liten spexare och jag börja skratta. Det var svårt även för läkaren att koncentrera sig.

Härligt att du fick svar på.varför du blöder. Hoppas den flyttar upp så du slipper blödningar och kan njuta fullt ut :)
  • Mamacitaa

Foglossning har oxå börjat här..herregud va ont de gör men jag biter ihop :/

• Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-12-08 12:05:48 följande:

Tack snälla du.. Det känns lättare att hantera.

Ja det förstår jag och sen får ett svar på sina funderingar :) så jobbigt o leva i ovisshet.
  • Mamacitaa
    Kristalii skrev 2015-12-10 10:10:47 följande:

Hej, får jag hoppa med här? Väntar oxå nr fyra. Är i vecka 16.

Vissa dagar är jag dock så osäker på om det verkligen var rätt beslut att skaffa en fyra. Maken var ju med på det, men när graviditeten väl var ett faktum så var han inte direkt glad... Just idag är jag mer osäker/nervös/mår dåligt/funderande än vanligt.  Jag vill bara snabbspola så bebisen är här. För vem kan låta bli att tycka om en bebis?! 

Är så orolig över vad vissa i omgivningen kommer tycka (har bara berättat för ett par nära vänner än). Och hur det kommer gå. Det blir i mina ögon verkligen en stor familj... Praktiska saker som får vi plats i huset, ryms inte i en vanlig bil, kommer vi orka skjutsa till allas aktiviteter, hur hinna med allt?

Var/är ni helt säkra på att det var rätt beslut att få fyra barn? Har ni känt er osäkra på ert beslut?

Förstår dina funderingar och jag har haft precis samma och HR även nu ibland. Mår ju skit denna graviditeten så har gråtit nära skvätter för jag undrar ibland hur jag ska orka allt denna gng och hur blir livet när bebis är här. Men maken säger att vi löser allt och att de kommer gå bra. och det är ju klart vi gör men jag vill känna mig pigg nångång. Men jag tar en dag i taget men känner av bebis nu och då blir jag rätt lugn i mina tankar :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!