Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Mamacitaa skrev 2016-02-03 14:54:34 följande:

Med mig är de lite bättre men låter täppt osv men hostar inte lika mkt.

SD har jag oxå en masa i magen är helt hård..ska till läkaren på mvc imon och ska ta upp detta. Får se vad han säger.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Skönt du mår bättre. Ja, se vad läkaren säger. Är de onda? Hur ofta?
  • RobzMarley

Var på VC idag för jag har feber än o mår fruktansvärt än. Surprise surprise så är det influensa men också en bihåleinflammation på det. Så fick antibiotika plus hostmedicin och kortison nasspray utskrivet. Så skrec hon sjukintyg hela nästa vecka också,., Men jag får jobba om jag mår bättre så klart. Men hon bara ja det är ofta lite mer långdraget också när man är gravid. What. Jag är AÖDRIG sjuk och har legat sen i fredags pall. Så sa hon att en tröst är att jag bog slipper den nu tio år fram. Jaja

Mailade jobbet att jag inte kommer tor fre heller... Inga svar.

• RobzMarley
    Spartacus skrev 2016-02-07 23:01:17 följande:
    Zoey83 skrev 2016-02-07 22:20:08 följande:

Har ni tänkt att vara lediga något före bf?

Man har ju rätt till 7 veckors sammanhängande ledighet före bf.

Hur tänker ni kring detta, jobba in i det sista eller samla kraft&energi inför det kommande "maratonloppet"?

Sex hänger ihop med dagsskicket vilket i mitt fall varierar mellan himmel och helvete ni får kanske vanilja till det tills du inte har så ont?

Zoey83 men visst var de dagarna föräldradagar som försvinner? Minns knappt trots 3 barn ska snåla på dagarna iaf. Tar ut semester från 1 juni och tar då ut föräldradagar det som blir kvar... alltså från ca 1-20 juli. Kändes tidigt när vi lade upp det jag och chefen men m tanke på hur tungt det är i v 16 (!!) Så tror jag det blir bra. De 3 små man har tar ju också tid och energi och kan behöva lite sommar och bad innan jag häckar i skuggan med ett spädbarn ????

Har bf 30 juli men planerad igångsättning ca vecka innan...
    Angående sex så händer det inte mkt här. Först har jag mått så illa och typ inte velat ha fysisk kontakt. Noll lust. De än senaste månaden har jag börjat känna lust. Men mannen är inte jätte.. Han tycker det är konstigt med magen. Så blir bara fel. Men vi är mkt nära ändå. Känner också att jag inte kan slappna av helt och njuta. Så kommer en spark eller jag känner av magen så blir jag avtänd.

Jag tänkte inte vara ledig innan BF. Hade man inte tagit av föräldradagarna så hade jag mer än gärna varit hemma ett par veckor innan. Har BF den 25/5, så tar fp när bebis kommer men sen betald semester from den 16 juni t den 12 augusti, (lärare).
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-02-08 01:14:32 följande:

Hej alla. Hoppas ni haft en bra helg fastän några av er är förkylda. Åkte på en ordentlig förkylning nu i torsdags med halsont, nästäppa och en jobbig hosta.

Flyttade även i torsdags så denna helg och vecka har inneburit endel lyftande av kartonger :/ så nu har man ett förstört bäcken å foglossningar frn h-vete.

Nån här som bor i Sundsvall? Flyttat hit precis.

Gick in i v.20 idag så i morgon är de inskrivning och rul som gäller.. då får vi se va som gömmer sig där inne. Hoppas på att bli flyttar år rätt håll å bf blir i slutet av juni ist för 2:a juli :)

Ja dessa sjukor nu. Jag åkte på influensa. En rejäl sådan. Låg över en vecka och är fortfarande kass o hostar så jag typ kräks. Var hemma hela förra veckan och tog idag också. Läkaren skrev intyg fram till fre. Men jag måste tillbaka de går på knäna där. Har missat så mkt. 11 utv samtal,,, ångest.

Sen kom sonen från skolan i torsdags kräksjuka. Jag blev bara kass i magen.
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-02-08 09:09:24 följande:
    Men huvva. Lät mindre roligt :( hoppas sonen mår bättre och ni andra slipper de.

Ja jag hostar oxå nästan så ja spyr. Hostar så långt ner så ja rent av känner blodsmak

Jobbar du som lärare?
    Hemskt med hosta. Blir liksom typ aldrig sjuk. Tungt nu. Varit hemma hela förra veckan och idag. Får vli imorgon också. Skulle nog behöva hela veckan eg... SuckX jag som ALDRIG är hemma.

Mår du bättre förutom hostan?

Japp, klasslärare i en åk 5. Så ligger så himla mkt back nu... :( 11 samtal förra veckan, tre idag och tre imorogn.. Suxk
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-02-10 00:21:21 följande:

Blä, har fortfarande en hel del SD, de trycker rejält neråt och det molar i rygg, ner i tappen och ilar ner I låren.

De är ju inte så regelbundna eller hårda men kommer ca var 5:e min och varar ca 3 min.

Får reda på.mitt urinprov I morgon, får se om det är de som.påverkar.

Har tagit alvedon och legat och viat sedan 21 men de slutar inte

Hur mycket kan "tysta" SD påverka?

är i vecka 22

Ja, ring förlossningen. De ska inte kännas så mkt så tidigt.

Jag får SD men inte direkt onda, får mer att jag känner att jag måste stanna upp och det påverkar andningen måste liksom andas igenom. Svårt att förklara. Men gör inte ont än.
  • RobzMarley
    Miaomiao skrev 2016-02-11 09:01:10 följande:

Hej tjejer, Får jag vara med här? Plussade igår och befinner mig fortfarande i chocktillstånd. Mina barn är födda 07, 08 och 15.

Välkommen!
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2016-01-17 19:30:05 följande:

Foglossning här med men haft det ett tag nu. Helt sjukskriven för de sen v 16.

Men det är mitt minsta problem just nu! Då jag återigen ligger inne. Blöder från livmodern under moderkakan. Är sängliggandes och vi tar en dag i taget. Onda sd när jag kom in som jag fick morfin mot. Gjorde as ont! Blev dålig på de senare. Kräktes och yrsel from hell. Inga sd sen igår morse.

Dom avvaktar tills jag kommit över 22+0 (på torsdag) för att ev ta kontakt med Umeå.

Bara hoppas inget händer för då är det kört. Bricanyl kan inte ges då riskerar vi hela att hela moderkakan lossnar. Bara elände!

Ta hand om er flickor! <3

Enligt doktorn kommer jag inte gå hela vägen till 37+0 men ju längre desto bättre.

Hoppas ni andra få må bra! Kram!

Hur är det med er?
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-02-11 21:18:27 följande:

Tack för omtanken alla! <3

var inne till fl i dag, och tappen var opåverkad som tur var!

Men livmodern är lite retad, så är beordrad vila så mycket det går, och fortsatt kontakt lm de inte ger med sig.

Vad bra. Vila nu!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!