Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Mamacitaa skrev 2015-12-22 20:57:35 följande:
    2 juni ..får se efter RUL va de säger :)

Jag har ingen aning om moderkakan är bak eller fram denna gng och på kub sa hon inget om det.

Åh vill oxå se bebis.. så länge sen sist och man vill ju se så bebis växer som det ska :) min livmoder är precis under naveln :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Jag vet inte heller om moderkaka. Får se vad de säger på kub
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2015-12-24 12:31:27 följande:

Hej allihop, jag har varit inne och läst ibland i tråden. Tror jag känner igen RobzMarley från någon tråd jag hängde i förra graviditeten. :)
    Jag är iaf 39 och väntar mitt fjärde barn, är i vecka 15+5 idag. (enligt kub 16+4)

Jag har tre tjejer innan, födda 04, 07 och 12. Barnmorskan gissade på en liten kille under kub-ultraljudet men vi vet inte säkert förrän rul i januari.

Jag har haft en ganska kämpig start på graviditeten, med psyket.. Jag har två tidiga missfall bakom mig, ett innan förra bebisen och ett precis innan denna bebisen, och jag kunde bara inte släppa katastrof känslan den här gången. jag har mått väldigt illa med alla fyra dessutom, så illa att jag varit sjukskriven fram till vecka 12. Inför Kub var jag helt inställd på att det hade gått åt skogen/skulle gå åt skogen. Så när ultraljudet visade en frisk liten bebis och vi fick bra siffror brast det för mig och jag bara grät. Sen dess har jag mått bättre, varit glad och typ berättat för hela världen att vi ska ha en bebis till sommaren. Och struntat helt i de som haft åsikter om antalet barn i familjen.

Men i går ringde min bm upp och berättade att urinprovet jag lämnat in i veckan visade att jag bär på gbs och att jag skulle få pencillin-dropp under förlossningen och god jul, typ. jag har bara vagt hört om gbs innan och började googla och nu känner jag mig helt slut i både kropp och knopp.. Har bestämt att ringa efter helgen och se om jag kan få en tid hos någon kunnig människa som kan gbs och kan svara på mina frågor. jag har förstått att överlag är det väldigt olika behandling beroende på vart man är, jag ska tex inte behandlas alls nu trots att de hittade i urinen. jag har hängt upp mig helt på meningen att det "i sällsynta fall kan gå över till fostret redan i magen och orsaka fosterdöd". Hur tar man sig igenom en graviditet med det hängande över sig?

Förlåt, det här blev långt och inte särskilt muntert, hoppas ni har överseende...

Hej!! Välkommen !! Och grattis!! :) Jag fick också barn -12. Hängde mest i en tråd om Shettles metoden. Därifrån??

Jag hade GBS med båda mina killar. Andra graviditeten återkom det efter var behandling. De brukar bara behandla gbs under graviditet om man har symptom. Jag fick jätte mkt sammandragningar som hela tiden stagnerade. Varje kväll kom de. Så jag fixk kur på kur. Sen hörde jag eller läste att man eg behöver ha droppet inkopplat fyra timmar för att det skulle ha ngn verkan. Mwn sonen kom snabbt men allt gick bra. Men förlossningen startade i vwcka 31. Då hade jag SD hela kvällen o natten, oregelbundna SD men onda. Åkte in på morgonen o då hade jag öppnat mig 4 cm. Så jag blev inlagd typ tre v. Sen lugnande sig o jag fixk åka hem. Sängläge.. Sen kom han v 36.

Det är oftast ingen fara och de vet hur de ska göra. Tror inte du behöver oroa dig
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2015-12-28 08:33:32 följande:
    Jag fick inte veta de men tror jag har den fram denna gng. :p
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Jag har visst framåt nu. Var på RUL idag. Allt såg bra ut. Det blir en lillebror. Och jag är lite besviken jag trodde verkligen på flicka. Jag har ju både och och borde vara så glad att allt var bra. Men så känner hag att hag blev lite besviken... Tappade lusten. Känner mig hemsk
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2015-12-31 11:12:40 följande:

Du kommer säkert växa in i tanken att det faktiskt är en pojke och när han kommit ut så är säkert alla dessa känslor puts väck. Kramar! När har du bf?

Vad skönt att allt såg bra ut! <3

Ja, man gör ju det. Det tog en dag ungefär. Jag blev uppriktigt ledsen. Jag hade nog så starkt väntat mig en flicka igen. Att det liksom tog tid att smälta. Det känns bättre nu och jag känner mig urbota dum som haft de känslorna. Allt var bra. Så många som inte har den turen.

BF samma som kub 25/5.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-01-02 00:49:28 följande:
    tack för att du delade med dig av din historia, vad skönt att det gick bra! Känner mig lite lugnare efter att ha pratat med min bm igen även om oron blossar upp ibland..
    RobzMarley skrev 2015-12-27 21:09:08 följande:Hej!! Välkommen !! Och grattis!! :) Jag fick också barn -12. Hängde mest i en tråd om Shettles metoden. Därifrån??

Jag hade GBS med båda mina killar. Andra graviditeten återkom det efter var behandling. De brukar bara behandla gbs under graviditet om man har symptom. Jag fick jätte mkt sammandragningar som hela tiden stagnerade. Varje kväll kom de. Så jag fixk kur på kur. Sen hörde jag eller läste att man eg behöver ha droppet inkopplat fyra timmar för att det skulle ha ngn verkan. Mwn sonen kom snabbt men allt gick bra. Men förlossningen startade i vwcka 31. Då hade jag SD hela kvällen o natten, oregelbundna SD men onda. Åkte in på morgonen o då hade jag öppnat mig 4 cm. Så jag blev inlagd typ tre v. Sen lugnande sig o jag fixk åka hem. Sängläge.. Sen kom han v 36.

Det är oftast ingen fara och de vet hur de ska göra. Tror inte du behöver oroa dig
    Tack :) Tror jag var inne där och läste någon gång, visst handlade den om att välja bebisens kön? Vi var rätt inne på att aktivt försöka få till en kille till nr 3 men allt det där försvann när jag fick missfall för efter det ville jag bara desperat bli gravid igen.

Jag var inlagd i vecka 30 med värkarbete förra gången och det visade så småningom att det berodde på urinvägsinfektion men ingen sa något om gbs. jag bad bm kolla i journalen men hon kunde inte se då så jag kommer absolut be att få se i journalen nästa gång jag ska dit. Jag känner mig som sagt lite lugnare efter att ha pratat med min bm i tfn men också lite besviken för hon hade ingen tid att träffa mig utan ville ta det i tfn, jag känner lite att man inte riktigt vill prata om gbs. jag hade velat komma en extra gång för att höra hjärtljuden och känna mig lugnare men jag får väl snällt vänta till rul den 12 jan. Jag undrar om det är annorlunda att gå hos privat klinik jämte kommunens? Jag tycker ju om min bm men det känns inget vidare att de inte har tid att träffa mig alls förutom de besöken man "ska" gå på..

Ang att känna sig besviken, vi blev nog båda besvikna vid ultraljud v 32 med 3an eftersom vi hoppades på kille men jag är så glad att vi fick veta det då, då hade vi tid på oss att bearbeta de känslorna så när förlossningen började och vår tredje dotter föddes fanns inget utom glädje och kärlek kvar. 
    Ja precis. Det handlade om oss som redan hade barn av det ena könet oc önskade uppleva det andra. Jag fick dotter efter två söner. Så nu har jag både och. Denna gången spelade det inte någon roll. Men jag har nog undermedvetet trott på flicka och kanske hoppats lite. Så det blev en liten chock vilket jag inte alls väntat mig.

Nä, precis. När de väl kommer ut är det ingen tvekan. Det är nog mer det man känner att man "förlorar". Jag sa till min man att jag nog skulle behöva ha tvillingar där en var pojke o en flicka haha
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2016-01-02 10:48:04 följande:

Jag har som dig, 2 pojkar här hemma sen kom flickan 2012. Är som du var, övertygad om att det är en flicka denna gång.. Dock ska vi inte kolla kön. Men det spelar som sagt ingen roll vad det är.

Man har rätt att känna! Det behövdes bara en dag för att det skulle lägga sig. Absolut inget att känna sig dum för.

3 dagar kvar nu till mitt RUL. Så jäkla rädd..

Åh! Imorgon? Skriv sen!!
  • RobzMarley
    killroy skrev 2016-01-02 11:05:22 följande:

Hej! Hoppar in i den här tråden ???? Jag är 34 år och väntar mitt fjärde och har bl 21/5. Har sedan innan pojk-06 pojk-10 och pojk-14, enligt Bm på Rul så väntar vi pojk nummer 4 nu. Tror att jag undermedvetet hade önskat mig en tjej men självklart vet jag att denna lille gosse kommer bli såå ofantligt älskad när han väl föds sen. Så jag känner som någon tidigare skrev så dum att jag känt/känner mig besviken.

Hej och välkommen och grattis!! Då är vi rätt nära! Har BF den 25/5 (20/( enl SM). Ja, sen är man full av hormoner. Jag grinade för att min dotter aldrig kommer få uppleva att ha en syster. Men sen nu ser jag bara att de är syskon.
  • RobzMarley
    Spartacus skrev 2016-01-02 19:26:41 följande:

Hej!

Var inne här för längesen men "tappade tråden"

Jag är i v 10 m mitt 4e barn. Har en flicka född -08; pojke -10; pojke -14.

Ser diskussionen kring kön och jag tror att drömma och visionera är högst normalt. Jag har inte haft några önskemål tidigare men har ju åt andra sidan haft bägge könen så vet ju inte om jag känt annorlunda. Är fortfarande så chockad av graviditeten i sig så det här m kön tänker jag inte på förrän omgivningen nämner det.

- Vad hoppas ni på? Konstig fråga egentligen.. det är väl inget att hoppas på, det är ju redan klart från dag 1

Jag mår riktigt illa! några goda råd? Väldigt svårt att jobba...

Hej igen och grattis!!

Jag trodde inte att jag hoppades på något, men insåg att jag trott starkt på flicka och fick en mindre chock när vi fick se en snopp på RUL. Även om jag också har av båda könen.

Illamående ja... Hum. Jag ör nog inte bästa att ge råd. Jag mår illa än är i vecka 20. Kräks om jag inte äter kontinuerligt. Men är ju inte sugen på morötter så jag har gnagt på ngt konstant hela grav så nu har jag gått upp 10(!!!) kg redan...
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2016-01-05 12:08:23 följande:

Mitt RUL gick över förväntan. Allt såg bra ut med bebis. Blev framflyttad 1 dag. (jag som var så orolig för att den inte växte som det skulle) BF 25 maj.

Vi kunde inte hålla oss från att kolla kön. Det blir en  {#emotions_dlg.flower} flicka {#emotions_dlg.flower} precis som jag trodde. Dock håller vi det hemligt för syskon och allmänheten (FB och så) 

Moderkakan ligger inte för längre och ligger dessutom i framvägg även denna gång. (2 läkare tidigare har sagt bakvägg) Därför jag inte känt av hon som jag önskat. 

Kan inte vara mer nöjd än så här! Känns som jag nyss plussat! Går runt på moln. Hjärta

Grattis! Vad roligt!! Åh då är vi ju exakt lika långt gångna! :)
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2016-01-05 22:17:27 följande:

Tack snälla! Jag är så glad att hon växt som hon ska och mår bra trots allt. Men ligger inlagd igen.. I och med blödningen kom även onda onda sd.. Kommer var 3-5 min. Får antibiotika (förebyggande) och blödningshämmande.. Prata om brikanyl men skulle först prova med citodon (vad de nu ska göra).. Jag är så ledsen nu.. Vilken graviditet!

Åh men nej!! Men allt är kvar med bebis? Är det någon infektion då? Stackars dig kramar
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!