• lima76

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

bara för att jag sa att bebisen var lugn satte han igång att motbevisa mig :D värsta gympa-passet nu ikväll.. 

jag duschar också ofta, känner mig ofräsch annars, svettas nog mer än vanligt..

Niyoh81 skrev 2016-06-06 20:32:05 följande:

Idag gjorde vi en fynd på barnvagn. Hitta en Teutonia Fun System -15 för enbart 450 kr. Är dock bara liggdelen men ser fasiken ut som ny. Dom som vi köpte den av fick den son extravagn å bara använt den ett fåtal ggr. Så nu håller ja på å tvätta upp den och ska göra den ordning :)

Får köpa till sittdel senare tänkte vi.

vilket kap! vi köpte en emmaljunga men jag tror att jag ska leta upp en lite mindre vagn också att ha när vi ska iväg, får inte riktigt in alla och vagnen i bilen :D

bvc och mvc imorgon.. 4-åringen ska förhoppningsvis gå med på hörseltest (vägrade sist) känns jättekonstigt att bf är imorgon..
  • lima76

Bvc gick bra idag, lillan gick med på att göra hörseltestet, skönt att ha det ur världen. Hos bm fick jag veta att bebisen nog inte är helt fixerad ändå, hon tyckte han var ruckbar. Nu känns förlossningen ännu längre borta :( 
    Jättetrött hela dagen idag.  och samtidigt som jag längtar efter förlossningen så är det lite dubbla känslor, det är sista gången jag är gravid och det känns lite vemodigt..

• lima76
    anjamila skrev 2016-06-07 21:42:33 följande:

Lägeskontroll idag...vecka 40+4. Förra veckorna var huvudet nedåt. Idag fötter ner och huvud upp. Vändningsförsök imorgon. Skrotunge.:-P

nej men?! Håller tummarna att vändningsförsöket går bra! Blir det snitt annars?

`Jag blev också lite fundersam när jag gick från fixerad förra veckan tillbaka till ruckbar idag...
  • lima76
    anjamila skrev 2016-06-07 23:10:42 följande:

Jag vet faktiskt inte vad planen blir..men jag gissar att det blir ett snitt inplanerat om det inte lyckas...
    alternativt att man har is i magen och riskerar ett akutsnitt om värkar får starta. Ibland kan ju bebisar vända sig rätt när förlossningen startar, har jag hört.

Jag är också nyfiken på vad som händer om försöker lyckas...jag menar han kan ju lika gärna vända sig tillbaka samma eftermiddag...

ska försöka få lite sömn snart för imorgon kan det bli spännande...

Lycka till idag! <3
  • lima76

Så trött idag. Vi var uppe och firade stora dottern i morse och sen gick jag och lade mig igen. Min man kunde jobba hemifrån så jag kunde sova. Lilla dottern kom också upp och sov ett par timmar med mig.  Ändå fortfarande lika trött, önskar att jag var själv hemma och att det var tyst. Kanske inte för att sova men för att få lite vila, lugn och ro. Hela huset känns smutsigt igen och jag önskar jag hade energi att städa över.

Fick hem boken Föda utan rädsla från biblioteket idag, sådär i sista stund, bf +1.. Den verkar lättläst och bra så ni som har några veckor kvar passa på att läs den, tror där finns mycket bra att hitta i den.

Min teori förr har alltid varit att förlossningen inte startar förrän man är så urbota trött på att vara gravid att tom en smärtsam förlossning känns som det bättre alternativet.. :D Känns som vi är där allihopa redan... Hoppas bebisarna börjar droppa in snart <3

• lima76
    anjamila skrev 2016-06-08 20:43:16 följande:

Kämpa på ni andra <3

Jag är i latensfas och lite uttråkad. Men hoppfull

spännande! Hoppas allt går bra!
  • lima76

Hittade lite mer energi nu på kvällen men dagarna är riktigt jobbiga.. Hoppas få vakna till värkarbete imorgon bitti ;)

Tänk att det är så svårt att ha tålamod, även när man från början intalar sig att man kommer att gå över..

• lima76

bf +2 här.

fortsatt trött och konstigt nog lite frusen trots soligt och skönt. Försöker intala bebisen att imorgon hade väl varit en toppendag att födas på.. Efter skolavslutningen.. Men inga direkta känningar annars.. kanske lite mer flytningar än innan.. har nog gått ner ngt litet kilo också de sista veckorna.

• lima76
    Bibi84 skrev 2016-06-09 15:16:13 följande:

Alltså, dom dära flytningarna. Igår så såg det ut som mer av slemproppen gick, men min bm sa, nej....du är öppen 3cm...du har ingen slempropp. Men vad är det då? Flytningar som ser ut som slemproppen?

Har städat i kylskåpet, lagat rå god gräddglass:

400g frysta hallon

6 äggulor

2dl socker

7,5 del grädde

Blenda hallonen, och sila om man vill.

Blanda äggulorna och socker till eggedosis

Vispa grädden. Blanda allt och in i frysen. SKIT god.

Sovit en stund och drömt sjukt konstig dröm....nu ligger jag bara och slappar.

Förvärkar av och till...absolut INTE skönt ved blygdbenen när bebis rör på sig. Gör faktiskt ont.

låter jättegott!
    Mamacitaa skrev 2016-06-10 09:54:05 följande:

Var inne på.fl igår pga huvudvärken jag haft och bebis varit slöare..allt såg bra ut och fick en hinnsvepning.

Öppen 1vm men tappen var lång. Fick förvärksr efter som sen slutade så jag fick sova. Har samma molande känsla idag och även sammandragningar på detta + toabesök. Inge slempropp eller blod som hon sa kunde komma.

Får vi se om de gör.någon verkan..

Bf idag

Håller tummarna att det drar igång!
    anjamila skrev 2016-06-08 20:43:16 följande:

Kämpa på ni andra <3

Jag är i latensfas och lite uttråkad. Men hoppfull

Undrar hur det har gått <3

Bf +3 här..väldigt sömnig. var uppe med stora tjejerna och hjälpte de att bli klara till skolavslutningen men stannade sen hemma med minsta. Hela kroppen skriker efter mer sömn så planen är att sova så fort de andra kommit hem igen.. har en del sd men annars inga tecken alls... :(

• lima76
    anjamila skrev 2016-06-10 10:45:41 följande:

Han är ute nu. Efter en fruktansvärd förlossning. Jag brukar gilla att föda barn. Men igångsättning med mycket jobbig latensfas och sedan seg aktiv fas. Han låg i vidöppen bjudning så trots flera timmar krystande slutade det med akut snitt. Jag och bm och läkare gjorde allt vi kunde men det gick inte. När bedövningen till slut kickade in så kom jag till himlen....

Bebisen vägde 4560 och 55 cm lång, huvud 38 cm. Fattar inte hur han kunnat snurra så mycket. Och tack gode Gud för min doula, annars hade man nog mått riktigt dåligt idag...

Vi mår bra nu allihop. Och jag ser tom hopp för amningen Hoppas få komma upp ur sängen snart.

Vilken stor liten kille!
    Och vilken pärs! Skönt att du hade en doula vid din sida iaf!  Är du kvar på sjukhuset eller hemma igen?

Och Grattis, så klart! Till en fin liten lillebror <3
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!