• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

anjamila skrev 2016-06-08 17:43:04 följande:

Hälsar från förlossningen. Vändningen gick smidigt och sedan ville de sätta igång mig innan han vänder sig igen...så har fått gel (?) och just nu traskar och går...

va kul! blir spännande att följa! :)
    Mamacitaa skrev 2016-06-08 15:09:39 följande:

Så man kan gå öppen sådär länge?

Jag önska jag visste om jag var öppen eller ej men bm kollar inte sånt utan då måste jag vända mig till fl. :/ eller försöka själv enligt bm..

jajamensan! visst kan man gå öppen länge, och visst kan man ha så som jag har haft , LÄNGE! men jag har börjat komma mig till ro att jag får hålla ut i två veckor till när bm ska ge mig hinnsvepning och hoppas att det tar då.
  • Bibi84

Alltså, dom dära flytningarna. Igår så såg det ut som mer av slemproppen gick, men min bm sa, nej....du är öppen 3cm...du har ingen slempropp. Men vad är det då? Flytningar som ser ut som slemproppen?

Har städat i kylskåpet, lagat rå god gräddglass:

400g frysta hallon

6 äggulor

2dl socker

7,5 del grädde

Blenda hallonen, och sila om man vill.

Blanda äggulorna och socker till eggedosis

Vispa grädden. Blanda allt och in i frysen. SKIT god.

Sovit en stund och drömt sjukt konstig dröm....nu ligger jag bara och slappar.

Förvärkar av och till...absolut INTE skönt ved blygdbenen när bebis rör på sig. Gör faktiskt ont.

• Bibi84
    anjamila skrev 2016-06-10 10:45:41 följande:

Han är ute nu. Efter en fruktansvärd förlossning. Jag brukar gilla att föda barn. Men igångsättning med mycket jobbig latensfas och sedan seg aktiv fas. Han låg i vidöppen bjudning så trots flera timmar krystande slutade det med akut snitt. Jag och bm och läkare gjorde allt vi kunde men det gick inte. När bedövningen till slut kickade in så kom jag till himlen....

Bebisen vägde 4560 och 55 cm lång, huvud 38 cm. Fattar inte hur han kunnat snurra så mycket. Och tack gode Gud för min doula, annars hade man nog mått riktigt dåligt idag...

Vi mår bra nu allihop. Och jag ser tom hopp för amningen Hoppas få komma upp ur sängen snart.

Grattis till 4:e man! :) Låter som det var tufft, men skönt att det äntligen är över så att du kan njuta nu. :)

Alltså, har era bm sagt att om man är öppen 3 cm så har man ingen slempropp kvar? Jag fattar inte....tycker att slemproppen går hela tiden, men om det inte är den, är det massa slemmiga flytningar då eller? 

Har varit väldigt trött idag, men inte fått sova något, så blir en lur nu tror jag. Jag har ju många gånger sagt att jag ska njuta ett glas vin, men bara inte varit sugen på det när kvällen kommit, men NU har jag tagit mig ett litet glas vitt och ligger i sängen för att somna lite till en film. hahaha...
    Imorgon är det tjejkalas, eller rättaresagt disco för blivande 5 -åringen. Glasskakan och regnbågstårtan är klar, och självaste discokula är på plats och den har vi provat. så kalas kl 11-13 imorgon, så har vi resten av dagen att ta det lugnt på. :) Det bästa är nog att det bara kommer vara 6 tjejer, och så hennes två bröder. Lugnt och härligt kalas.
  • Bibi84
    Zoey83 skrev 2016-06-11 09:57:11 följande:
    Drack du alltså medan du var gravid?
    ett litet glas vin tänker inte jag som något farligt! så ja, ett glas vin har jag tagit med gott samvete. :)
    Nu är det snack om kanske totalt 3 glas vin i loppet av graviditeten, och det är inte fulla glas, så jag ser inte något problem med det. Men vet att det är många som är helt imot det med alkohol i grav. om det så är vanlig läsk cider mm.
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-06-11 09:06:51 följande:

Bf+1

Har en del förvärkar och tryck neråt o då ilar de och sticks där inne vid tappen. Jag hoppas det betyder att jag öppnar mig.. Nu vill jag ha ut bebis.

Hoppas hoppas! :)

Kalaset gick väldigt bra, tog mig en LÅNG sovlur efter, 2 timmar. Sen har vi kört ut till båthamnen och ätit glass. :) Nu tar vi det alla lugnt och njuter 3 veckors semester tillsammans. 

Måste säga att jag känner av foglossningen igen nu, men långt ifrån som den var tidigare. Märker det väldigt när jag sitter ned osv och att jag använder en kudde mellan benen när jag sover. Imorgon är det v. 38+0, YEAHHHHH!!! så skönt!
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-06-11 21:04:29 följande:
    Ska ju tydligen gå.bra under amning oxå.har jag läst
    ja, det har ju också varit på tv4 nyhetsmorgon där, om jag inte minns helt fel, sa att man kunde dricka ganska så mycket utan att själva bröstmjölken skulle vara ett problem....det är inte det att man dricker, men HUR man dricker och hur ens TILLSTÅND är. Vara helt kanackas och amma tänker jag är oansvarligt. Tycker själv att amma och vara berusad är oaktuellt för mig, men att amma dagen efter man har varit ute och man känner sig i bra form är ok, då det typ inte är någon alkohol i mjölken. 
    Hon som satt och pratade om detta sa att det är lika mycket promille i bröstmjölken som i filmjölk/yogurth osv. när man är sjukt berusad. 

Det kan faktiskt hjälpa dom som är väldigt spända och stressade med detta och amning att ta sig en öl eller ett glas vin för att slappna av, och då brukar mjölken komma till. 
  • Bibi84

Igår mitt i samlaget så helt plötsligt säger mannen...."jag tror ditt vatten gick nu!", blev helt ifrån mig, fattade ingenting.....what? nu, jaha....vad gör vi nu. 
    Vi ringde fl och dom sa att så länge jag inte har värkar (starka eller regelbundna) eller får feber så behöver jag inte komma in för nästa morgon, (måndag dag). Efter mycket om och men fick jag äntligen somna, hade ok värkar var 10-15 min, men fick somna, nu har jag inga direkta värkar, men tror inte allt vatten gick och det har inte gått något mer. 
    Kan det vara så???? att delar av vattnet går, och så inget mer? Alltså, har ju som man ibland brukar göra...sökt på nätet och där säger ju vissa att delar av vattnet faktiskt kan gå, och att dom måste ta resten på fl. 
    Men ska ringa in igen kl 8 för att få en tid att komma in och bli inskriven. är ju trots allt i v. 38+1 idag, trodde bara inte att det var vattenavgång som ev. skulle starta fl.

• Bibi84

Har varit inne...dom kunde inte konstatera att vattnet hade gått. Mannen blev väldigt irriterad då han känner att vi inte blir betrodda. 'Det rann ju bara rätt ut och var helt 'klart' vätska. Inte någon typ av slem eller urin. '

Men men...jag är bara så j-vla trött på allt detta fram och tillbaka. Nu snart ska vi hem och jag ska SOVA och sen ska vi gå en LÅNG promenad. Hahaha...känns som om jag och mannen har bytt plats. Han ger inte upp den här gången. Haha.... men det gör jag nu snart.

• Bibi84

Dom sa att det kunde vara en vattnig flytning ev. Urin..... och då sa mannen. Nej, det kan jag nästan garantera att det INTE var. Haha...fint att ha en man som står på vårt. :)

• Bibi84

haha....jag hann inte komma, så ingen fontänorgasm tyvärr.

Har gått en lång promenad med mannen, väldigt skönt. Åt 5-6 dadlar med bacon i ungen vid middagen, tänker att dom har gjort sin grej med att få igång systemet i alla fall. Men inga mer känningar på att det skulle vara på g tyvärr.

RobzMarley skrev 2016-06-13 20:39:09 följande:

Hej allihop!

Försöker läsa men har inte varit så aktiv. Det är mycket. Att komma in i rollen som fyrbarnsmamma. Att möta alla fyras behov. Även om bebis är den som tar all tid nu. Men de andra är rätt nöjda. De är också där bebisen är och slåss nästan om att få hålla honom. Det är mer jag som känner att man vill så mkt. De stora har fotbollsmatcher osv. Näst minsta hade vi barnkalas för i lördags (tack o lov det var fint väder så de tio 4-5 årings tjejerna kunde vara i trädgården hela tiden haha). Nä men allt vardag ni vet. Man är hemma och ändå får man inget gjort. En vecka har gått sen jag blev utskriven också. Tiden går så fort nu när väl bebisen kommit.

Hur går det för alla? Vilka veckor är ni i??

ja, det är nog en ändring i ens liv när helt plötsligt nr 4 kommer. Tycker många runt omkring en säger..."det blev så himla stor förändring när nr 2/3 kom" osv, men det har jag inte känt, DÄREMOT så känner jag att jag nog kommer att säga, 3 barn är ingenting, för det känner jag nu, 3 barn taklar jag lätt, men FYRA barn...det kan bli en upp och ned. hahaha...kanske det som får en till att bli färdig med barnalagandet. :)

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!