anjamila skrev 2016-06-10 10:45:41 följande:
Han är ute nu. Efter en fruktansvärd förlossning. Jag brukar gilla att föda barn. Men igångsättning med mycket jobbig latensfas och sedan seg aktiv fas. Han låg i vidöppen bjudning så trots flera timmar krystande slutade det med akut snitt. Jag och bm och läkare gjorde allt vi kunde men det gick inte. När bedövningen till slut kickade in så kom jag till himlen....
Bebisen vägde 4560 och 55 cm lång, huvud 38 cm. Fattar inte hur han kunnat snurra så mycket. Och tack gode Gud för min doula, annars hade man nog mått riktigt dåligt idag...
Vi mår bra nu allihop. Och jag ser tom hopp för amningen Hoppas få komma upp ur sängen snart.
Grattis till 4:e man! :) Låter som det var tufft, men skönt att det äntligen är över så att du kan njuta nu. :)
Alltså, har era bm sagt att om man är öppen 3 cm så har man ingen slempropp kvar? Jag fattar inte....tycker att slemproppen går hela tiden, men om det inte är den, är det massa slemmiga flytningar då eller?
Har varit väldigt trött idag, men inte fått sova något, så blir en lur nu tror jag. Jag har ju många gånger sagt att jag ska njuta ett glas vin, men bara inte varit sugen på det när kvällen kommit, men NU har jag tagit mig ett litet glas vitt och ligger i sängen för att somna lite till en film. hahaha...
Imorgon är det tjejkalas, eller rättaresagt disco för blivande 5 -åringen. Glasskakan och regnbågstårtan är klar, och självaste discokula är på plats och den har vi provat. så kalas kl 11-13 imorgon, så har vi resten av dagen att ta det lugnt på. :) Det bästa är nog att det bara kommer vara 6 tjejer, och så hennes två bröder. Lugnt och härligt kalas.