• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

anjamila skrev 2016-06-14 11:40:56 följande:

Vi åkte hem redan på söndagen. Så 2,5 natt på BB men vi var på sjukhuset sedan onsdag morgon. Så skönt att vara hemma.

De stora killarna är hos sin pappa. Har hälsat på. Kommer ikväll och sover över några nätter. Så fokuserar på bebis å amning. Och har tyvärr tid att tänka. Jävla skitförlossning....som blir min sista. Jag hade ev velat ha ett barn till med min nya man..men jag vill inte bli snittad. Fast två snitt i bagaget redan. Så surt att på detta sättet behöva inse att det blir aldrig mer en vaginal förlossning. Har svårt att smälta det.

Jag saknar magen. Jag saknar att vara så jävla less på graviditeten. Jag saknar till och med en del av förlossningen...

Ska ta tag i det mentala...

Lycka till ni andra och härda ut. Det är snart över.

va synd att du känner så. men är det helt uteslutande att du kan föda vaginalt ev. om du blir gravid en gång till?

Jag kommer ihåg att med nr 3 så var jag så upp och ned i mina känslor. Jag kunde gråta för ingenting och kände inte helt igen mig, vilket jag antog berodde på alla hormoner osv. Efter några veckor så började jag komma tillbaka till mig själv, och det var SÅ skönt!
  • Bibi84
    lima76 skrev 2016-06-14 22:50:53 följande:

var hos bm idag, sista besöket. Jag fick en tid på förlossningen onsdag nästa vecka för "ställningstagande till igångsättning".. Jag försökte pusha det lite närmare men det var stört omöjligt. Inte för att jag vill bli igångsatt utan för att få veta att allt såg bra ut med flöde och vatten osv. Men här är det 42+0 som gäller. Kan irritera ihjäl mig på skillnaderna i landet, speciellt stockholm gentemot resten av sverige.. I stockholm får man såklart en flödesmätning vid 41+0... Och 30 timmar barnomsorg vid föräldraledigt gentemot 15 här.. osv, osv... (Tror iofs inte att jag velat ha 30 timmar för storasyskonet men kanske 20..Typ 4 st 5-timmars dagar till hösten eller ngt.. Hon är ju ändå 4 nu och tycker dagis är jätte roligt och stimulerande..)

Anyways.. bebisen är iaf fixerad (igen) och låg visst och tittade mot höger.. Så han borde ju snart vara startklar förhoppningsvis.. Annars kan dagen sammanfattas så här: trött, tröttare, tröttast... (bf +7)

Ja, alltså, man kan irritera sig ihjäl på att dom där sakerna som skiljer sig från län till län. Man skulle önska att alla län hade samma.

Sitter på bollen efter att ha vaknat, intentiva menssmärtor som håller i sig i korta perioder, ca. 1,5 min. Men hur ofta dom kommer mäter jag just nu. Det har inte försvunnit trots två alvedon igår kl 22:00 efter samlag, dock blev det lugnare och inte så ofta, men smärtan är där. Har också inte haft några problem ALLS att gå på toa för att göra nr 2.Just nu var det 3-4 min mellan varje, men inte så smärtsamma att jag inte klarar att hantera dom. Jag får nog prova att ta en till alvedon och se om det blir bättre. 
    Som jag har sagt, jag ska inte dra in till förlossningen för jag är HELT säker på att det är på g.
    Fast det är nr 4 så blir man ju osäker varje gång, är det pinvärkar, förvärkar eller är det så att det faktiskt har börjat. Grrrrrrr....
  • Bibi84

Inlagd på fl. Öppen 5 cm, skönt. Överlever utan medikamenter just ju.

• Bibi84

Så, 12:59 kom våran dotter, 49 cm lång och 3205gr.

Fick akupunktur för att få igång tätare värkar och lite mer kraftiga, badade lite och efter en stund så hade jag inte öppnat mig mer, då var jag 6-7 cm, så vi tog vattnet och jag började med lustgas igen. Nu kom värkarna tätare och mer intensiva. Stod på knä i sängen hängande över ryggen och vips så var hon ute. Så jävla ont, men nu är det över. Thank god!!!!

Haha.... Värkarna gick att andas igenom när jag öppnade mig till 6cm, som med första barnet och nr 3. :)

• Bibi84

Alltså jag förstår den där längtan och speciellt den där besvikelsen när det inte sätter igång ordentligt. Prova att äta dadlar, gå en mega lång promenad. Dagen efter bara njut av film eller bad och sol. Sen en evig sexakt. :)

Har börjat komma mig efter fl. Alltså eftervärkarna är så jävliga. Så glad att jag har vetekudden.

Amningen går bra. Njuter av att bara ta det lugnt. Skitskönt.

hem på fredag igen :) ska följa med eran resa tills ni sitter med nr 4 vid bröstet.

• Bibi84

Hur har det gått?

Mamacitaa skrev 2016-06-15 23:59:44 följande:

Grattis Bibi84:)

Bf+6 snart..haft vattnig flytningar idag blandat med slemproppen.. tog en promenad nu ikväll med maken och hade många förvärkar på vägen och ett jäkla tryck neråt. ..kamin i sängen nu och samma visa här.. Kommer troligen somna ifrån allt snart som vanligt..

Jag är smått orolig för den kommande smärtan men nu vill jag ha henne i famnen ist för i magen.

• Bibi84
    lima76 skrev 2016-06-17 17:29:40 följande:

Bf +10

Haft blodblandade slemmiga flytningar idag (mysigt..) och en del sd med ryggont men kan inte säkert säga att det är igång. Har iaf bett min bror om barnvakt inatt ifall det skulle dra igång.. tror det blir lättare att slappna av om jag inte behöver fundera på vart barnen ska ta vägen..

Är så himla trött och skulle kunna sova.. Väntar på en pizza nu och sen ska vi skjutsa bort kidsen.. Håll tummarna att det drar igång ikväll...

håller verkligen tummarna!!!!! 
    annars får ni en mysig kväll tillsammans!

Nu är vi äntligen hemma, jag och Eva. Känns inte helt som om man är 4 barns morsa ännu, eftersom 2 av barnen sover hos sina vänner inatt, och imorgon så ska dom sova hos farmor och farfar, men söndag kväll så.... haha... men det är skönt att vara hemma. 
    Ikväll njuter jag med sushi, salami, ost och ett glas vin.
    Har så sjukt mycket mjölk, har pumpat 120 ml alla redan och fryst in i ispåsar, kan nog pumpa ut mer, men ganska jobbigt att pumpa, plus att mina bröst är otroligt ömma, tur att ammeskold finns.
  • Bibi84

Grattis, ja...visst är det skönt att komma hem!

Mamacitaa skrev 2016-06-18 13:50:45 följande:

Igår klockan 20.02 kom våran prinsessa ut.. fort gick det och lite dramatiskt i slutet. Men nu är hon äntligen här.

Nu är vi på väg hem från BB. Ska bli skönt att få sova i sin egen säng och landa lite ????

[/

Mina bröst har blivit så stora att det har varit riktigt obehagligt omjag inte får pumpa ur dom...hade gärna låtit bli om jag ska vara ärlig.

Ja, den där latentfasen med oregelbundna värkar...som jag upplevde det. Dock blev mina regelbundna efter en stund. Men hade jag inte blödd så hade jag varit hemma länge. Och vem vem hur det hade gått då.

[quote=76720495][quote-nick]lima76 skrev 2016-06-17 23:01:30 följande:[/quote-nick]

Vad fint namn! Härligt att ni fått komma hem och så skönt med lite lugn de första dagarna.. jag har alltid haft mkt mjölk också och av den anledningen inte velat pumpa utan låta det ställa in sig efter bebisen, har samlat sympatimjölken istället och fryst in av.

Jag är nog i en latensfas, har haft mer blodblandat slem och också bara blod, pratat med förlossningen (aldrig börjat så här för mig innan) och det är väl bara att vänta. Har en del värkar som känns men inte så regelbundet än. Fast med de sista två var det inte heller regelbundet när vi åkte in och då var jag ändå öppen 7 och 6 cm så det är kanske verksamma värkar ändå..

Njuter lite av lugnet iaf, funderar på om jag ska gå och sova eller försöka få igång det mer nu..Skönt ändå att det äntligen händer ngt..

• Bibi84
    lima76 skrev 2016-06-21 00:16:35 följande:

Det blev en lång helg för oss :D Lämnade barnen hos min bror på fredagskvällen, mest pga en känsla och också för att jag hade en del onda värkar och blodiga, slemmiga flytningar. natten till lördag tyckte jag att det gjorde mer ont och efter att ha pratat med fl körde vi in vid halv fem på morgonen. Blev inskrivna och fick pencillin-droppet (mot gbs). Sen var det som att jag bara slappnade av och allt stannade upp. Vi sov rätt länge, jag i sängen och mannen i stolen bredvid och jag var bara så himla himla trött och sömnig. Vid lunch hade ingenting mer hänt, öppen 3-4 och en bit av tappen kvar. Så vi tog en lång promenad för att få igång det igen. Kom tillbaka och blev kollad; ingen förändring.. Barnmorskan föreslog att vi skulle åka hem och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vi åkte hem men redan i bilen hem kände jag att värkarna blev längre och mer intensiva. Kom hem vid halv sex, duschade och vankade och vid nio åkte vi in igen. Öppen 5 så vi fick stanna. Sen gick jag runt i rummet med tensen och tog värk efter värk i två timmar. Hade tänkt duscha eller bada men hittade inte ngn paus i värkarna och vågade inte ta av tensen eftersom den fungerade så bra. Visste ju inte heller om det verkligen hände ngt säkert så vid 23 bad jag bm att kolla. Tanken var att om inget mer hänt skulle jag duscha en stund. men jag var öppen 8-9 och allt var mjukt och redo. Jag märkte på barnmorskan också att hon diskret började plocka fram det som behövdes för utdrivning och insåg att det inte var så långt kvar ändå. bebisens hjärtljud var lite höga så det bestämdes att de skulle sätta skalpelektrod istället och då började vattnet sippra och vi kunde se att han bajsat i vattnet. tror de tog hinnorna 00.13 och jag fick direkt krystvärkar som jag skulle försöka motstå eftersom bm kunde känna en kant kvar.. De frågade om jag ville ha lustgas men jag tackade nej och fortsatte med tens och andning. Försökte andas ner bebisen. Ett två tre kom huvudet och sen fick han stå ut en värk till innan han roterade och kom ut med axlar och kropp. Det sa plopp när allt vattnet kom ut samtidigt. Den känslan, när det är gjort, man har överlevt och man hör bebisens första skrik. Helt underbart! Han föddes 00.22 på söndags morgon så om inte jag hade stressat iväg under latensfasen hade jag haft en ganska identisk förlossning som de senaste två. Tror jag var stressad dels över gbs-en och dels över att kanske inte få en plats på fl. Så riktiga förlossningen tog ju egentligen bara från halv sex till halv ett, med 3,5 timme på fl..

En liten bristning på en slemhinna annars ingenting. Jag är så glad att det är över, att allt gick bra och att jag vågade helt utan medicinsk smärtlindring! Det blev en helt annan närvaro utan lustgasen.

Och vi fick en helt ljuvlig liten gosse på 3860 gram och 52 cm.
    När hans storasystrar kom upp på eftermiddagen för att hälsa på kändes det som att jag skulle gå i sönder av lycka och kärlek nästan.

grattis!!! Det var imponerande, utan lustgas också. Jag vet inte om vi har TENS i norge, så har aldrig provat och det blir ju inga mer förlossningar för våran del. 

Nu är jag hemma i Sverige och jag njuter så det skriker om det. Barnen leker med sina kusiner och Eva bara sover och äter. Smått vaken då och då, men inte så mycket. Man glömmer ju också hur mycket dom sover i början. Har faktiskt laddat ned en amnings app klocka för att se när hon faktiskt blir ammad. Glömmer så lätt bort, och glömmer bort vilket bröst. Fortfarande sprängbröst, ganska så jobbigt. Dom börjar bli lite bättre nu, men gör fortfarande ont att amma dom första minutrarna. Har fått sån nässpray för att lätta på utdrivningsdelen på mjölken. rädd för att få mjölkstockning.

Kroppen är fortfarande trött och jag märker att jag måste träna både magen och ryggen sen. Man tänker ju att man borde bli starkare eftersom man går och bär på något ganska tugnt hela tiden, när man är gravid och att det ska bli lättare när man ploppat ut bebis, men nej. hahaha
  • Bibi84
    lima76 skrev 2016-06-21 00:16:35 följande:

Det blev en lång helg för oss :D Lämnade barnen hos min bror på fredagskvällen, mest pga en känsla och också för att jag hade en del onda värkar och blodiga, slemmiga flytningar. natten till lördag tyckte jag att det gjorde mer ont och efter att ha pratat med fl körde vi in vid halv fem på morgonen. Blev inskrivna och fick pencillin-droppet (mot gbs). Sen var det som att jag bara slappnade av och allt stannade upp. Vi sov rätt länge, jag i sängen och mannen i stolen bredvid och jag var bara så himla himla trött och sömnig. Vid lunch hade ingenting mer hänt, öppen 3-4 och en bit av tappen kvar. Så vi tog en lång promenad för att få igång det igen. Kom tillbaka och blev kollad; ingen förändring.. Barnmorskan föreslog att vi skulle åka hem och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vi åkte hem men redan i bilen hem kände jag att värkarna blev längre och mer intensiva. Kom hem vid halv sex, duschade och vankade och vid nio åkte vi in igen. Öppen 5 så vi fick stanna. Sen gick jag runt i rummet med tensen och tog värk efter värk i två timmar. Hade tänkt duscha eller bada men hittade inte ngn paus i värkarna och vågade inte ta av tensen eftersom den fungerade så bra. Visste ju inte heller om det verkligen hände ngt säkert så vid 23 bad jag bm att kolla. Tanken var att om inget mer hänt skulle jag duscha en stund. men jag var öppen 8-9 och allt var mjukt och redo. Jag märkte på barnmorskan också att hon diskret började plocka fram det som behövdes för utdrivning och insåg att det inte var så långt kvar ändå. bebisens hjärtljud var lite höga så det bestämdes att de skulle sätta skalpelektrod istället och då började vattnet sippra och vi kunde se att han bajsat i vattnet. tror de tog hinnorna 00.13 och jag fick direkt krystvärkar som jag skulle försöka motstå eftersom bm kunde känna en kant kvar.. De frågade om jag ville ha lustgas men jag tackade nej och fortsatte med tens och andning. Försökte andas ner bebisen. Ett två tre kom huvudet och sen fick han stå ut en värk till innan han roterade och kom ut med axlar och kropp. Det sa plopp när allt vattnet kom ut samtidigt. Den känslan, när det är gjort, man har överlevt och man hör bebisens första skrik. Helt underbart! Han föddes 00.22 på söndags morgon så om inte jag hade stressat iväg under latensfasen hade jag haft en ganska identisk förlossning som de senaste två. Tror jag var stressad dels över gbs-en och dels över att kanske inte få en plats på fl. Så riktiga förlossningen tog ju egentligen bara från halv sex till halv ett, med 3,5 timme på fl..

En liten bristning på en slemhinna annars ingenting. Jag är så glad att det är över, att allt gick bra och att jag vågade helt utan medicinsk smärtlindring! Det blev en helt annan närvaro utan lustgasen.

Och vi fick en helt ljuvlig liten gosse på 3860 gram och 52 cm.
    När hans storasystrar kom upp på eftermiddagen för att hälsa på kändes det som att jag skulle gå i sönder av lycka och kärlek nästan.

grattis!!! Det var imponerande, utan lustgas också. Jag vet inte om vi har TENS i norge, så har aldrig provat och det blir ju inga mer förlossningar för våran del. 

Nu är jag hemma i Sverige och jag njuter så det skriker om det. Barnen leker med sina kusiner och Eva bara sover och äter. Smått vaken då och då, men inte så mycket. Man glömmer ju också hur mycket dom sover i början. Har faktiskt laddat ned en amnings app klocka för att se när hon faktiskt blir ammad. Glömmer så lätt bort, och glömmer bort vilket bröst. Fortfarande sprängbröst, ganska så jobbigt. Dom börjar bli lite bättre nu, men gör fortfarande ont att amma dom första minutrarna. Har fått sån nässpray för att lätta på utdrivningsdelen på mjölken. rädd för att få mjölkstockning.

Kroppen är fortfarande trött och jag märker att jag måste träna både magen och ryggen sen. Man tänker ju att man borde bli starkare eftersom man går och bär på något ganska tugnt hela tiden, när man är gravid och att det ska bli lättare när man ploppat ut bebis, men nej. hahaha
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!