FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
Åh fy stackare!
Usch jag känner mig helt slutkörd. Orkar ingenting längre. Precis flyttat till landet och har inget körkort så blir mkt att promenera och det gör ju foglossningen 100 gng värre :/ jag är trött då vår lilla vsknar på nätterns och sen är det svårt och somna om.. Vill bara gråta :( sambon kan direkt inte vara hemma heller då han jobbar inne i storstaden och varannan vecka måste lämna sitt barn på skolan där.
Tips på hur vi kan lösa detta så det underlättar för mig så jag får mer avlastning?
Nu har jag fått penicillin, nasonex och rinexin! och efter en 2-timmar lång tupplur efter första tabletterna kändes det, om inte bättre, så iallafall mindre ont! Hoppas nu att det är sista sjukvändan den här graviditeten så jag kan börja orka fixa med garderober och ladda för förlossningen.
Tycker det är skitjobbigt med ungarnas kläder ärligt talat.. Gå igenom, spara det som är värt att sparas och komma fram till vad som behöver köpas. Det är nog den stora nackdelen för mig med att ha många barn, kläderna och tvättandet av kläder... men innan jag tar mig an det ska jag bli lite piggare... Eller tvinga familjen att bli heltidsnudister.. :)
Är helt chockad. En tjänst som jag länge suktat efter blev ledig på jobbet, jag sökte. Jag kände mig dock rätt körd eftersom jag ska gå på föräldraledighet.
Men han valde mig!!!!
Jag åker iväg på ledarskapsutbildning i april samt maj och han sätter bara in en vikarie till mig när jag är borta. Så lycklig!!!! Har jag en bra chef eller vad
Hej hur är det med alla??
Jag har gått ner i tid nu månaden ut eller rättare sagt blivit sjukskriven 75% mars ut. Får se om fk godkänner. Inte hört ngt än. Annars funderar jag på att gå upp t 100% igen o köra på tills jag inte orkar mer. Egentligen orkar jag inte mer nu. Men dagarna blir så långa när jag går hem så tidigt och två Dagarn börjar jag sent istället.
Har nio veckor kvar. börjar fasa inför att gå över tiden... En kollega som väntar sitt andra barn hade BF den 12/3. Henens första kom en vecks tidigt. Stackaren har dessutom varit sjukskriven sen i början av dec. Måste vara lång väntan. Jag själv är så otålig! Jag klarar inte gå över. Ska prata m bm om hinnsvepning då sista veckorna.
Nu har vi iaf nästan skaffat allt. Bara babyskyddet kvar.
Här är det väl sisådär. Det blir läkarbesök pga sammandragningar. På ett sätt skulle det väl vara skönt att bli sjukskriven, men jag mådde så dåligt sist av att bara sitta hemma. Det är främst familjestressen jag får sammandragningar av, inte jobbet. Å andra sidan hjälper det att vila.
För mig är det oxå en stor fasa att gå över tiden. Men de andra har varit ganska punktliga (max en vecka) så jag hoppas denna är det oxå. Jag är över 40 och har läst lite för mycket skräckhistorier om vad som har hänt... Men BM har lovat mig att jag ska slippa, hur hon tänker fixa det vet jag dock inte.
Babyskydd har vi inte heller fixat. Tänkte hyra. Resten får jag förlita mig på att vi har hemma. Det är väl barnvagn då. Vi har en men den är gammal och stor vet inte om vi får plats hela familjen och barnvagn i bilen på ett säkert sätt. Jag har köpt en bärsjal i alla fall så nu har jag två. Hoppas bebis gillar bärsjal.
Kikar en del på tygblöjor oxå. Har inte använt det förut. Jag tror inte mannen är så pepp att använda det, men nu när kommunen infört viktbaserad sophämtning så det kanske blir en morot.
Jag är också sjukskriven nu men har inte heller hört från FK än. Alltid lite nervöst innan allt är klart..
Jag har gått över 10, 11 och 12 dagar med mina (sista står +3 i pappren men de flyttade mig på rul vilket jag aldrig köpte då jag testat tidigt och hade stenkoll. +12 stämde med vikt och längd jämfört med hennes systrar också)
Så jag har nog redan ställt in mig på att gå över en 10 dagar eller ngt. Men är för första ggn nervös för att gå över pga gbs, ska till doktorn nästa vecka och ska försöka få så mycket svar som det bara är möjlig.. Vill helst inte ha en igångsättning men om det är farligt att gå över med gbs så får jag tänka om.. Jag fyller 40 i veckan också om det är en faktor i sig?
Jag är också sugen på bärsjal! tittar lite på en tricotti för att slippa knyta men det är kanske inte så svårt att lära sig. har haft bärsele innan men sjal ser mkt mysigare ut. Annars har vi fixat en del nu, var till Ikea igår och köpte lite mysiga filtar och sovpåse och sånt.. Allt det stora är kvar att ordna, vagn och babyskydd men orkar inte riktigt ta tag i det än..
Mannen och jag ska till spa och sova över på fredag, jag räknade ut att det blir tredje ggn sen äldsta dottern kom som vi är iväg själva nånstans... Insåg med lite panik idag bara att det innebär att jag måste hitta en bikini eller baddräkt innan dess...hjälp..
Hej här inne.
Är sjukskriven till den 15/4 just nu pga extrema foglossningar. Så vila är det som gäller för mig vilket är svårt med tre barn på 7, 5 och 2 år.
Har tens som funkar relativt bra!
Hoppas verkligen fk godkänner min sjukskrivning samt havandeskapspenningen. Men som vanligt har inte chefen skött sitt. Först hade hon inte skickat in papper om havandeskapspenning och nu har hon inte anmält min sjukskrivning så lär bli pengalös denna månad om jag har otur...
Har varit hemma sen 2/3!
Känns som det bara ska strula jämnt. Nu fattas väl bara att fk inte godkänner vare sig sjukskrivning eller havandeskapspenningen. Och jag blir helt pengalös..