Ul gick väldigt bra!
Bf datum satt, bf 29 juni, istället för 27 maj! så ska vara i vecka 17+5 idag, dvs. bf i för min del i norge blir 40+6....hmmm...men jaja...jag tänker mer nu att bäbisen kommer när den kommer. Allt såg väldigt bra ut i alla fall och vi väntar en tjej. :) så det är ganska fantastiskt! Så då blir det lite så som jag har önskat (om man får säga så). Två tjejer och två killar. :) Men klart, vilket kön som helst hade ju varit underbart.
Var hos kiropraktorn först. Hon blev chockad att jag bara var sjukskriven 50%, men jag sa till henne att jag inte vill vara sjukskriven mer, men att 50% är max av vad jag kan jobba! Hon menade att jag stod på och inte gav mig och att det var bra, men att jag också skulle ta hand om kroppen så att den inte tar stryk efter grav. också.
Kristalii skrev 2016-01-26 10:38:58 följande:
Jag var till BM idag. Passade på att väga mig fasten jag inte behövde för BM. Började graviditeten med att gå ner fyra kg. Och sen två till över julhelgen. Nu har jag gått upp knappt två igen i alla fall. Har dock 10-15 kg övervikt så jag tror inte det är någon större fara.
Men jag har ingen aptit och vissa dagar blir jag så otroligt orkeslös. Så jag undrar vad är er favoritmat? Eller har ni andra bra förslag på lättäten och energirik mat?
Såg att du också blev flyttad, så som mig. Visst känns det konstigt, men jag har på ett sätt godtatt det, men tänker ändå att så länge bebisen har det bra så kommer den när det är dags. :)
Ang. mat så är ju frisk mat väldigt gott, frukt som ananas, jordgubbar, banan, apelsin, mango. Lag smoothies med bara juice, du kan också ta i ett rått ägg och biola. Du smakar inte det råa ägget alls.
Själv har jag lagat sushi, skit gott. Jag lagar gärna makirullar med bla. lax, advokado, gurka och vårlök/salladslök. Mmmmm....
Har varit ute och gått promenad idag, väldigt skönt för både kropp och själ, ska snart till jobbet och jobba 3,5 timma. :)