• Zoey83

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Greifing skrev 2016-01-31 14:28:17 följande:

Hej! Vi åkte som sagt till Umeå v 22+0. I fredags 29/1 fölöstes jag med kejsarsnitt och våran dotter fick komma till världen i v 23+1. Jag blödde över 1 liter blod på fredag sen beslutades det om att det enda var att snitta. Hon mådde inte bra! Hade bajsat i vattnet och hinnorna var inflammerade pga av blödningarna. Hon fick blod då hon också tappat blod. Efter intuberingen och lite hjälp med allt så mår hon oförskämt bra. Hon vägde trots sin tidiga födelse 650 gram och var 29 cm kort. Vi är som sagt kvar i Umeå.

Inga hjärnblödningar eller nått annat oroväckande än. Hon är tapper våran Mini. <3

Jag kikar in och ser hur ni har det.

Grattis till er lilla tös!

Hoppas att allt fortsätter att gå bra för er och att hon växer till sig.

Måste ha vart en tuff upplevelse för er alla, kämpa på! Håller tummarna.
  • Zoey83
    Mamacitaa skrev 2016-02-03 14:54:34 följande:

Med mig är de lite bättre men låter täppt osv men hostar inte lika mkt.

SD har jag oxå en masa i magen är helt hård..ska till läkaren på mvc imon och ska ta upp detta. Får se vad han säger.

Vilken vecka är du i nu?

Jag har själv haft en massa SD i denna graviditet och det har startat redan från ca v.15!!!

Engång åkte jag in akut (v.19) då jag fick smärtsamma värkar regelbundet(!)

Meddela gärna vad läkaren säger till dig, intressant att höra vad andra läkare sagt.
  • Zoey83

Har ni tänkt att vara lediga något före bf?

Man har ju rätt till 7 veckors sammanhängande ledighet före bf.

Hur tänker ni kring detta, jobba in i det sista eller samla kraft&energi inför det kommande "maratonloppet"?

• Zoey83
    Moneal skrev 2016-02-10 00:21:21 följande:

Blä, har fortfarande en hel del SD, de trycker rejält neråt och det molar i rygg, ner i tappen och ilar ner I låren.

De är ju inte så regelbundna eller hårda men kommer ca var 5:e min och varar ca 3 min.

Får reda på.mitt urinprov I morgon, får se om det är de som.påverkar.

Har tagit alvedon och legat och viat sedan 21 men de slutar inte

Hur mycket kan "tysta" SD påverka?

är i vecka 22

Skulle kolla upp det om jag var du, men det behöver ju inte vara ngt.

Själv har jag haft SD sedan ca v.15 (!)

I v.19 åkte jag nästan in med regelbundna och väldigt kraftiga! värkar, varade i ca 5 tim men blev bättre när jag väntade på vårdcentralen så träffade aldrig läkare då.

Några veckor senare kollades tappen, inte påverkad.

Den har kollats två gånger.

SD fortsätter och får flera sådana per dag.

Är nu v.26.
  • Zoey83
    Greifing skrev 2016-01-31 14:28:17 följande:

Hej! Vi åkte som sagt till Umeå v 22+0. I fredags 29/1 fölöstes jag med kejsarsnitt och våran dotter fick komma till världen i v 23+1. Jag blödde över 1 liter blod på fredag sen beslutades det om att det enda var att snitta. Hon mådde inte bra! Hade bajsat i vattnet och hinnorna var inflammerade pga av blödningarna. Hon fick blod då hon också tappat blod. Efter intuberingen och lite hjälp med allt så mår hon oförskämt bra. Hon vägde trots sin tidiga födelse 650 gram och var 29 cm kort. Vi är som sagt kvar i Umeå.

Inga hjärnblödningar eller nått annat oroväckande än. Hon är tapper våran Mini. <3

Jag kikar in och ser hur ni har det.

Hej! Undrar hur det gått för er lilla tjej??

Jag hoppas verkligen!! att allt är bra och att hon återhämtar sig fint och växer sig starkare för var dag.

Meddela gärna hur det går.

Kram.
  • Zoey83
    Bibi84 skrev 2016-02-17 14:59:17 följande:

Där sa kroppen ifrån. Sjukskriven fullt.....

Oj! Vilken vecka är du i??

Jag bara längtar!! efter att få bli sjukskriven har SD så otroligt ofta nu, t.o.m.när jag ligger/sitter ner.

Verkar inte spela sådan stor roll vad jag gör för SD får jag iaf. Men tar jag i för mkt (städar, promenad mm) så får jag värk! i rygg, fogar+ännu mer SD.
  • Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-02-20 08:24:27 följande:

Kan inte tiden gå fortare! Alla runt omkring mig säger "åh, så fort det gått! Så stor du är!" Osv. Mm suckar jag. Tre månader kvar..

Känner igen det där. På senaste tiden får jag ofta kommentaren "men snart är det väl dags?" Suck! Då önskar man bara att det var så att det faktiskt var maj månad.

När är ditt bf?
  • Zoey83

Har också dåligt järnvärde...käkar maxdos av duropheron järntabletter (magen i obalans)men ändå ligger jag bara på 120.

Vad har ni i SF mått???

Jag har SF 32 och är i v.29.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!