FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
Hälsar från förlossningen. Vändningen gick smidigt och sedan ville de sätta igång mig innan han vänder sig igen...så har fått gel (?) och just nu traskar och går...
Hälsar från förlossningen. Vändningen gick smidigt och sedan ville de sätta igång mig innan han vänder sig igen...så har fått gel (?) och just nu traskar och går...
va kul! blir spännande att följa! :)jajamensan! visst kan man gå öppen länge, och visst kan man ha så som jag har haft , LÄNGE! men jag har börjat komma mig till ro att jag får hålla ut i två veckor till när bm ska ge mig hinnsvepning och hoppas att det tar då.
Var inne på.fl igår pga huvudvärken jag haft och bebis varit slöare..allt såg bra ut och fick en hinnsvepning.
Öppen 1vm men tappen var lång. Fick förvärksr efter som sen slutade så jag fick sova. Har samma molande känsla idag och även sammandragningar på detta + toabesök. Inge slempropp eller blod som hon sa kunde komma.
Får vi se om de gör.någon verkan..
Bf idag
Han är ute nu. Efter en fruktansvärd förlossning. Jag brukar gilla att föda barn. Men igångsättning med mycket jobbig latensfas och sedan seg aktiv fas. Han låg i vidöppen bjudning så trots flera timmar krystande slutade det med akut snitt. Jag och bm och läkare gjorde allt vi kunde men det gick inte. När bedövningen till slut kickade in så kom jag till himlen....
Bebisen vägde 4560 och 55 cm lång, huvud 38 cm. Fattar inte hur han kunnat snurra så mycket. Och tack gode Gud för min doula, annars hade man nog mått riktigt dåligt idag...
Vi mår bra nu allihop. Och jag ser tom hopp för amningen Hoppas få komma upp ur sängen snart.
Bf+1
Har en del förvärkar och tryck neråt o då ilar de och sticks där inne vid tappen. Jag hoppas det betyder att jag öppnar mig.. Nu vill jag ha ut bebis.
Härligt med en vila på 2.Tim och mysigt med glass :)
Ja kroppen tömmer sig oxå men förvärkarna är.fortfarande oregelbundna..så får se vad detta leder :) har blivit igångsatt alla gng så jag har ingen aning om hur det känns när.kroppen sätter igång av sig självt.. ingen slempropp 3ll3r vatten har gått iAF.
ett litet glas vin tänker inte jag som något farligt! så ja, ett glas vin har jag tagit med gott samvete. :)
Nu är det snack om kanske totalt 3 glas vin i loppet av graviditeten, och det är inte fulla glas, så jag ser inte något problem med det. Men vet att det är många som är helt imot det med alkohol i grav. om det så är vanlig läsk cider mm.
Går in i v.38 på tisdag å börjar heltid på onsdag. Tänkte se hur de går i veckan. Men kommer nog va död. Sover ca 2 nu efter jobbet å då jobbar ja bara 7.15-11.15
Jo de är bättre. Han försöker verkligen å visa att han vill va med mig. Men självklart har de satt djupa sår å kommer ta tid innan ja kan lita på han igen..
Har hört precis samma som ni om amning och alkohol.
Men borde vara ganska logiskt att vänta tills bebis är runt 3 mån för och kunna rutiner osv och se om amningen fungerar.
Men alla gör det som passar dom så klart :)
Va kroppen kan lura en..va kunde de vara då som kom?
Imorse släpper en stor del av slemproppen vet ej om det är hela men molande värk konstant och en del förvärkar..
Dom sa att det kunde vara en vattnig flytning ev. Urin..... och då sa mannen. Nej, det kan jag nästan garantera att det INTE var. Haha...fint att ha en man som står på vårt. :)
Inlagd på fl. Öppen 5 cm, skönt. Överlever utan medikamenter just ju.
Grattis Bibi84:)
Bf+6 snart..haft vattnig flytningar idag blandat med slemproppen.. tog en promenad nu ikväll med maken och hade många förvärkar på vägen och ett jäkla tryck neråt. ..kamin i sängen nu och samma visa här.. Kommer troligen somna ifrån allt snart som vanligt..
Jag är smått orolig för den kommande smärtan men nu vill jag ha henne i famnen ist för i magen.
Hur har det gått?
En läkare ska ringa mig i eftermiddag förhoppningsvis. Om de inte vill sjukskriva mig så ska ja be om igångsättning. För ja orkar inte jobba heltid nu. Har börja få problem med vätska i benen å blir ju inte bättre av att man står å går en massa på jobbet.
Igår klockan 20.02 kom våran prinsessa ut.. fort gick det och lite dramatiskt i slutet. Men nu är hon äntligen här.
Nu är vi på väg hem från BB. Ska bli skönt att få sova i sin egen säng och landa lite ????
Super skönt o vara hemma ????
Vi får några Xtra dagar själv men vår nyfödda tills syskonen och våra föräldrar kommer hit :)
Har dock glömt bort hur mkt de ammar... bröstvårtorna är så ömma :/
Inte varit aktivq så.mkt.. aå fullt upp med 4a barn. Men det är såså klart mysigt med en liten :)
Ska se om jag får med.bild på lillan..vi har inte bestämt namn än:)
[quote=76778066][quote-nick]Mamacitaa skrev 2016-07-07 20:27:22 följande:[/quote-nick]