Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Så trött idag. Har blivit sjukskriven 25%. Men nu har det ju varit påsklov så jag har ju varit hemma och fått vilat mkt. Men idag hade jag ett extra möte och började senare på dagen och slutade fyra. Fy för. Kunde inte resa mig ur stolen nästan för fogarna. Mkt SD och ont i ligamenten. Sitter sen på em möte och liksom hittar ingen position. Helt obekvämt och s ska man vara alert och bidra.. Gick sådär.

Så trött nu. Helt slagen. Som tur är blev minstingen hämtad på fsk av farmor o de ska på cirkus ikväll. Så här är ganska lugnt hemma idag.

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-03-30 20:25:47 följande:

var helt ok idag på förmiddagen, men tycker att kroppen är lite annorlunda på nåt sätt. Faktiskt så när jag torkade mig idag så var det lite rosa på pappret i en flytnig....SORRY för info. Men inget mer sen dess. Men tycker att kroppen är lite annorlunda just nu, men kanske något jag innbillar mig.
    Är i alla fall aptrött och ligger nu i sängen och orkar inte gör så mycket alls faktiskt.

Jaså? Vilken vecka är du i?
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-03-31 06:55:07 följande:

V 27+5.

Vaknade nu på morgonen och det känns bättre. Så får se.

Vad skönt. Ja det är ju lite tidigt. Hoppas det inte blir mer!
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-03-31 08:49:55 följande:
    vad synd!

Min var startklar men låg så man kunde se hela henne, blir en liten flicka, våran 4:e :)

Hon låg på +13% 1500g i vecka 28+0.

Får se vad bm säger om jag kan få ett nytt läkar besök angående bf eller om jag får dras med nitt nuvarande bf som inte stämmer alls.
    Så märkligt med datumet! Ja, då får du säkert tidigare. :)
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-03-31 08:49:55 följande:
    vad synd!

Min var startklar men låg så man kunde se hela henne, blir en liten flicka, våran 4:e :)

Hon låg på +13% 1500g i vecka 28+0.

Får se vad bm säger om jag kan få ett nytt läkar besök angående bf eller om jag får dras med nitt nuvarande bf som inte stämmer alls.
    Kul att ni kunde se så bra!
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-03-31 13:43:03 följande:

Jag har ramlat ute idag!

Jag halkade på en isfläck och landade på rygg, fick jätte ont i ischias trakten (på höger sida).

Nu är jag jätte nojig! att något ska hända, t.ex. att förlossningen ska sätta igång tidigt), är bara i v.33 och har ändå haft massor av sammandragningar sen v.15.

Efter jag ramlat (för nån timma sen) har jag inte kännt nå SD och jag har kännt att barnet rört på sig.

Tror ni det är okej???

Oj! Åh. Men det är ju bra att du inte fått SD och att bebis rör sig. Håll koll så du inte får en blödning eller onda sd. Jag hade ringt fl nu fall i fall o frågat om det är ngt anat fu kan tänka på eller ha koll på.
  • RobzMarley

Konstigt det här med felberäkningarna för er. Klar man blir orolig.

Bm här imorgon bitti. Får se hur mkt magen växt. Jag har växt iaf och ökat på.. Ligger på 20kg plus

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-04 22:31:52 följande:

Kul med Bm imorgon! har själv Bm nästa vecka, är väldigt nyfiken på hur det ser ut. Mitt bäcken har lugnat ned sig, dagen startar så otroligt mycket bättre nu är för 2-3 veckor sen. Kan gå relativt långa promenader utan att jag dör, använder bälte då, kryckorna kan ligga trygt kvar i bilen. :) På torsdag så ska vi till Gibraltar i 4 dagar, blir skön att få lite sol och värme känner jag. 

Någon mer som blivit lite bättre i fogarna?

Ja aningen. Tror att bebis är nere i bäckenet och att det stöttar upp lite. Så var det m dottern. Vad härligt det lät med sol o värme
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-05 00:07:32 följande:
    Haha nä så roligt ska vi nog inte ha det

Har fl börjat och ingen kan köra får det bli sjuk resa i så fall :)

men jag hoppas vara så körduglig att jag kan köra till bm och kanske även hälsa på det nya bb jag ska vara på innan det är dax.

Fick idag reda på att jag kommer stå kvar på bf 21:a juni, och nu orkar jag inte bry mig längre.

Men lillan är ju större och mitt sf var i dag 31 i 28+6 så har ökat med 6 cm på.4 veckor.

Fortsätter pilen i diagrammet rakt upp så blir det ännu ett tul.

Men så länge inte levervärden.ökar är jag nöjd :)
    Oj ja hon har växt fort! Bra det är på det hållet ändå och att dina värden hållt sig bra.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-05 08:11:35 följande:

kommer ju ihåg att det blev bättre den sista månaden innan jag födde förra gången....men enligt UL så är det ju ca 3 månader kvar och inte två som är enligt gravtest och sista "mens". Tror mitt SF mått var ca 26 sista gången jag var hos bm och då var jag i v. 26-27 någonting. Kan det stämma? Har inte haft så stora magar i graviditeterna. Försöker hitta mina tidigare grav. journaler, men har inte hittat just det jag letar efter.

Allt det jag gjorde igår fick jag smaka på när jag väl skulle sova så var jag så öm, men det gick helt fint efter mycket om och men. :) Men idag har jag inte ont i bäckent bak, men i ligamenten fram är jag otroligt öm. Känns som om lilla tjejen skulle ha borrat sig ned i bäckenet för att stanna och att bäckenet måste tänjas ut. haha.... konstigt det där. 

Tycker faktiskt att det är många som flyttar i graviditeten, måste säga att det låter faktiskt ganska kul att flytta till ett nytt hus och installera sig där, men har en känsla på att i realiteten så är det ju mycket mera jobb. :) När flyttar ni Moneal?

Idag ska jag bara ligga med benen högt, sen är det baka en chokladtårta till minsten imorgon som blir två år. Ska försöka laga hemmalagade fiskkakor idag så vi ska ha fiskhamburgare ikväll. Wish me luck! :)

Nä ellerhur. 27 är ju normalt då liksom.

Lycka till med bakandet!!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!