Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Jag har haft svårt ta till mig denna bebis. Inte samma som med trean. Jag hade det med tvåan också. Han kom så tätt inpå ettan oxh det var mkt m gbs och fl satte igång för tidigt. Blev mkt med det. Och jag kände att min etta var så liten än. Så när han kom var det inte den där direkta kärleken som det hade varit med ettan. Och jag fick nog ångest över att allt inte kändes samma. Det tog några dagar. Skäms över att säga det.

Men sen trean inga problem. Då var de två första 6,5 år och nästan 5 år. Det var med en ny man som blev pappa för första gången och det var en flicka, vilket var nytt för mig.

Denna gången var det mkt velande innan. Ska vi verkligen ha fyra osv. Men jag visste att jag skulle ångra mig o mannen hade bara ett eget även om han ser killarna typ som sina. De bor VV hos sin pappa.

Sen var jag väldigt inställd på att det skulle bli en flicka igen. Blev så paff och det tog några veckor att smälta. Bara för jag typ undermedvetet ställt in mig på det. Sen kändes det bättre. Men jag har inte tagit till mig bebis på samma sätt riktigt. Det känns overkligt. Nu är yngsta snart fyra. Så det är inte tätt nu.

Går här och har massa saker som jag vill fixa. Känner att bebis kommer inte komma ut förrän jag har gjort.... Som tex hyllan som ska upp ovanför skötbordet. Det är inte ens jag som sätter upp den. Och en sjuk hög med ris och träd och säckar m trädgårdsavfall som ska t tippen.

Sen i motsats till allt är jag LIVRÄDD för bara tanken på att gå över tiden...

• RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-04 11:59:54 följande:
    Modigt att våga erkänna de känslorna, det är nog halva hemligheten att kunna bearbeta dem. Jag tror att när du får din nya lilla bebis till dig så kommer det att falla på plats. Och skulle det vara saker du inte hunnit få färdigt så finns det ju alltid tid att göra dem sen också, även om jag precis förstår känslan av att allt måste vara klart innan!

Det här med könet spelar egentligen ingen roll, inte förrän senare iaf, tror jag. den första tiden är det bara en bebis och sen om den har snopp eller snippa gör väl ingen skillnad? (säger jag som bara haft flickor...) Jag var väldigt inställd på pojke alla gångerna vi väntade tjej och vi var nog båda lite besvikna förra ggn då ultraljudet i v 32 visade en lillasyster till. Men så älskad som vår lilla trea är! Har aldrig ens en sekund önskat att hon skulle varit någon eller något annat.

Den här gången var vi nog inställda på att det skulle bli en tjej till och även om jag blev väldigt glad att vi ska få en liten gosse den här ggn så fick jag också ställa om mina känslor lite. Jag vet inte om det är för att det är en pojke och det känns overkligt eller om gbs har spelat in men jag har också haft svårt att njuta den här gången pga oro. Vågar liksom inte riktigt tro på att det är sant att vi ska få en bebis till, att jag ska få gå igenom allting igen, förlossningen, att få upp en alldeles  ny liten bebis i famnen, att få amma igen. Får man ha sån tur liksom, fyra friska fina barn! 
    Ja, det tog tid jag kände mig så misslyckad. Att inte allt var som med första barnet. Det störde mkt också att jag blev inlagd. Blev som att det var bebisens fel att jag fick vara borta från ettan de veckorna. Tog mkt.

Nä, jag tror som du att könet spelar ju ingen roll. Jag vet ju det egentligen. Två pojkar och en tjej. Och det är ju inte för deras könstillhörighet jag älskar dem... Även om jag nu kan säga att det är kul att "ha av varje". Så är det individer främst.

Känner samma. Otroligt att det ska komma en bebis liksom! Kan inte riktigt ta det till mig.

Tack för fint svar <3
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-04 12:42:56 följande:

Har precis varit på ul. Allt såg bra ut men låg -10% så han ville ha mig tillbaka om 3 veckor. Trodde man inte brydde sig så mycket om 10%.

Fortfarande en tjej. :)

Kul med ultraljud! Bra att de kollar igen ändå. :)
  • RobzMarley

Hur sover ni?

Jag kan vissa nätter somna sent oxh så kanske inte ha druckit så mkt under kvällen och kanske faktiskt sova en sex timmar på raken. Eller så är jag uppe 3-6 ggr och springer på toa eller knaprar Novalucol för halsbrännan.

Men nu har jag så ont i kroppen allmänt. Ingen position är skön. Så har set ju varit ett tag men nu är det tungt. Får inte luft osv. Jätteobehagligt. Är mest irriterad. Är trött egentligen. Men inte sömnig. Undrar om det är för att jag får en bebis som kommer vara uppe halva nätterna sen.

Sen läser jag om de där de får sova hela nätter precis innan fl. Sommar kroppen förbereder sig. Hum.

Nu i v 38 går jag konstant och känner efter. Det kommer att bli långa veckor detta.

• RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-05-05 07:55:03 följande:

Konstigt att vi som väntar fjärde barnet inte känner oss redo, vi borde ju ha vanan inne.

Jag sover jättedåligt. Svårt att somna, vaknar tidigt, vaknar varje gång jag vill vända på mig. Det gör ont i höfterna.

I går eftermiddag var jag så trött så det flimrade i båda ögonen.

Däremot är jag inte uppe och kissar eller nån halsbränna. Helkonstigt...

Ja, ellerhur. Man borde verkligen ha vanan inne. Men jag är så rädd att det ska hända ngt osv.
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-05 20:48:09 följande:

Ser ni någon skillnad på magarna ?:)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Åh vilken fin mage! Nä, inte så stor skillnad? Den t vänster aningen större?
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-05 21:53:25 följande:
    Tack så.mkt :)

Försöker spekulera i hur bebis ligger haha. Känns som magen sjunkit lite men inte mkt.
    Jaha! Hihi

Min är fixerad men får fortfarande halsbränna och känner fötter högt upp. Han kanske är en lång bebis hihi.

Hur låg bebis sist??
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-06 08:28:22 följande:
    Ja det ka ske han är då om han trycker på sådär ;)hihi

Med huvudet neråt men rörlig ovanför bäckenet. Nu har jag en sån tyngsta mellan benen så därav min fundering om hon sjunkit ner lite mer :)
    Ja, men så kan det ju säkert vara :)
  • RobzMarley
    killroy skrev 2016-05-06 08:39:37 följande:

Hej!

Funderar på hur jag ska göra, min bebis (som är fixerad men lite ruckbar i måndags) har knappt rört sig de senaste dagarna. Har en caremaxx doppler hemma så jag har ju hört hjärtljud. Men skrämmer upp mig (säkert helt i onödan) med att det inte är normalt att knappt känna något alls på 1 1/2 dygn. På måndag ska jag in för igångsättning så jag kanske bara ska sluta oroa mig och ändå gå på att jag hört fina jämna hjärtljud.Vad tycker ni?

De har ju nya rekommendationer nu gällande att de ska röra sig och upplever man att de rör sig mindre ska man kontakta förlossningen. Hellre en gång för mkt! Det är säkert bra. De kan bli lugnare också precis innan fl startar
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-06 11:35:25 följande:
    Nu har det gått ngn timme sen ditt inlägg men ett tips som jag läst är att dricka ett stort glas kallt vatten och lägga sig på vänster sida en stund, då bör bebisen komma igång, att man ligger på sidan är helt enkelt för att det är lättast att känna bebisen då. Men om du fortsätter att inte känna/känner dig orolig tycker jag absolut att du ska ringa förlossningen och se vad de tycker. Kram!
    Mamacitaa skrev 2016-05-05 20:48:09 följande:Ser ni någon skillnad på magarna ?:)

Inte mkt skillnad men fin mage :) 

Låg och funderade igår på vem av oss som är först ut med bebis? Jag har 32 dagar till bf idag..

Känner mig helt färdig idag, vi hade barnkalas igår och jag lyckades måla färdigt alla mina dörrar precis dagen innan. Nu sitter jag och funderar på vilket projekt som är näst på tur och om jag överhuvudtaget orkar.. :D lill-fisen springer fortfarande i pyjamas idag och bara att få kläder på henne känns som ett projekt i sig..
    Haha ja spännande! Kan ju bli vem som
    Nästan. :) jag har 18 dagar kvar idag.

Vi hänger i trädgården och pillar i rabatter osv. Köpte studsmatta igår. Jag är smått sugen på att hoppa ut bebis haha
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!