Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Bibi84 skrev 2016-05-18 21:04:05 följande:
    PRECIS så har jag! alltså, mina förvärkar känns ju som riktiga värkar, dock når dom inte samma topp och så försvinner dom när jag tar två alvedon. Måste röra på mig eller sitta på en boll. Obehagligt att ligga eller sitta stilla. Orolig i kroppen.
    Den där känslan precis innan mensen ska komma har jag nu haft av och till i några dagar. Idag har jag haft det hela dagen. Får se imorgon.Är inget besök till varken läkare, bm eller gynekolog. Min bm är fullbokad och jag har min nästa timme den 1 juni. Men ska till gynekologen för ett tul nästa vecka den 25.
    Men du borde ringa oxh trycka på! Eller ring fl när de väl kommer.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-19 08:42:40 följande:
    Jag ringer helt klart fl när jag känner att det verkligen är på g, haha...är som många flest...vill ju inte ringa, komma in och så bli hemskickad. haha...FAST, bättre att ha kollat en gång extra än en gång för lite. Men ska ta det väldigt lugnt nu i alla fall. Inga stora grejer ska göras. Idag är planen att ligga i sängen HELA dagen och bara dega. Ska hämta upp lite mer mat nu och så se på film. :)

Vad gör ni om dagarna när barnen inte är hemma?
    Nej ellerhur. Varför känner man så? Att man inte vill ringa eller komma i onödan? Är likadan.

Jag går upp vid sju typ. Ser till så killarna får frukost och kommer iväg t skolan som ligger intill. Sen går jag m dottern till förskolan vid 9-10. Har kört bil den lilla lilla biten nu ett tag för fogarna. Men börjat gå nu för att få igång det... Sen hem. När det var varmt satt jag i solen och grejade i trädgården. Nu när det varit kasst väder har jag bara legat i soffan egentligen. Ätit vilat. En snabbis på H&M i måndags. Och kanske handlar ngt litet. Annar inget. Sett film o serier.
    Sen hämtar dottern vid ett halv två.

Ni??
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-19 09:01:30 följande:

Om man känner hickan under naveln visst borde bebis ligga med huvudet ner då ?

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Ja det tycker man ju :)
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-19 09:46:41 följande:
    vecka 34+4, dom värsta förvärkarna kommer ju helt klart efter samlag, och har märkt att det är spermierna som startar dom, inte själva sexet faktiskt. Har nämligen provat att inte vara "aktiv" hahaha...och då kom förvärkarna.
    anjamila skrev 2016-05-19 09:03:24 följande:

Sov helt crappigt inatt. Kunde inte somna och första gången jag gått och lagt mig med något jag skulle kalla förvärkar och inte sammandragningar. Kunde till och med klocka dem...

Kunde inte stanna i sängen utan bullade upp mig halvsittande i soffan. Lol

Hoppas det inte ska vara så här i flera veckor nu. :-/

Vad gör jag när det är barntomt... förbereder för bebis, ser på TV och går ut när det är soligt.

vilken vecka är du i? inte kul att gå med förvärkar och sova dåligt i flera veckor. Man hade ju hoppats på att förvärkar och dålig sömn betyder...du föder inom 24 timmar...men nä, det stämmer ju inte direkt.stort sett så står jag upp med barnen och äter tillsammans med dom, sen blir dom tatt till dagis och jag lägger mig i sängen igen för en extra vila. Sen har jag besökt mitt jobb ev. olike ärrenden som fysio, bm och läkarbesök. har inte haft någon dag där jag har "legat i solen" och njutit, då har jag målat staketet, som nu FAKTISKT är nästan färdigt, sista finishen bara. Men brukar ta 1-2 vilor om dagen när barnen är på dagis faktiskt. 
    Någon serie du rekomenderar? Brukar se på greys, code black osv.

Ja, massor har typ sett allt nu haha. Rekommenderar Vikings!
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-19 16:11:12 följande:
    Jag har inte så jättemycket tid ensam, vi får bara 15 timmar i veckan på dagis här så jag lämnar mellan 8-13 tre dagar i veckan. Ganska ofta är jag så slut att jag sover den tiden när jag kommer hem efter lämningen och resten av tiden har gått åt att boa och fixa. Det har inte blivit så värst mycket tv på sistone faktiskt. men tittar just nu på reign och greys. kan rekommendera Call the midwife om du inte sett den. Annars läser jag rätt mycket också.
    killroy skrev 2016-05-19 10:30:14 följande:

Hej tjejer!

Börjar komma in i lite rutiner här hemma nu, lilleman 1 vecka gammal idag. Vi fick väl inte den mest ultimata starten som 4 barnsföräldrar då 2 åringen åkte på feber och öroninflammation samma dag som vi kom hem från BB, sen så small det till i min mans rygg och han fick ryggskott!! Så det har väl främst varit den nyförlösta som har fått rådda runt hemmet så gott det har gått. Men nu är 2 åringen frisk efter en penicillinkur och maken börjar kunna gå och röra sig obehindrat.

Lilleman är så snäll och lugn, sover underbart snällt på nätterna. Dock har han inte fått sig ett namn ännu, har inte riktigt kunnat välja vilket av namnen på våran lista som är hans. Hjälp mig och säg vad ni tycker...

Storebröderna heter William, Victor och Wilmer, (och nej det var aldrig någon tanke bakom att alla skulle börja på samma bokstäver wi/vi.) de namnen som vi har på listan är Charlie, Oliver och Nelvin.

vad skönt att ni börjar hitta rutiner! Det är svårt med namn!jag tycker jättemycket om Charlie men vi har ett par i bekantskapskresten så det är liksom taget för oss. Vidar tycker jag är fint också om du vill fortsätta med v trots allt ;)Vet inte riktigt per timme. De gångerna jag känt mig lite orolig har jag lagt mig på vänster sida och då brukar han komma igång rätt snabbt. Tycker du att du känner för lite?

Ja, kände väldigt lite. Så ringde fl som tyckte jag skulle komma på kontroll.

Blev kopplad på ctg och sen kollade de fostervatten m ultraljud.

Allt såg bra ut. Bebis hade ryggen utåt mot sidan o nästan helt ut. O moderkakan satt där fötter var så hon sa det dämpade mkt. Hade mkt fostervatten.

Men hon sa det var en nulägesrapport. O att man skulle lyssna på kroppen oxh upplevde jag det igen skulle jag komma in.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-19 23:11:36 följande:
    Vad skönt att det var bra!! Och att du verkar ha blivit väl emottagen!! 

Några fler tecken på att det är på gång snart så du slipper oroa dig igen?

Jag drack hallonbladste för första ggn i går kväll och för första ggn på länge sov jag nästan hela natten utan att behöva springa upp och kissa, undrar om slump eller ngt slags effekt av teet? :D

Blir extra nervös inför förlossningen när jag läser att barnmorskorna på csk också förbereder ngt slags protest. Vi hade ju 24 iva-sköterskor som slutade i protest nyligen. Jag fattar inte vad våra politiker håller på med!!! De sjabblar bort allt som man kunnat lita på i samhället (typ) Vården, skolan och äldreomsorgen blir ju bara läskigare och läskigare att läsa om...

Om vi kommer in och de säger att det är fullt får de ge mig pencillin droppet i korridoren och sen åker vi hem!
    Ja, det var en jättebra läkare. :) men rörigt i Malmö tyckte jag.

Är också lite oroad över det här med personalbrist och deras arbetssituation..

Stå på dig med antibiotikan. Men de tar nog inte så lätt vid det.
  • RobzMarley

Vaknade tolv av en ond värk. Började tajma. Halvt regelbundet men inte samma styrka och inte ökande... Sen blev det längre och längre mellan dem och de ebbade ut. Så väldigt starka förvärkar som det inte blev något av. Snopet minst sagt ???? Höll på i 1,5 h.

• RobzMarley
    anjamila skrev 2016-05-20 07:56:27 följande:
    Så hade jag i förrgår kväll när jag skulle somna. (Klockade också) Sjukt irriterande när det inte blir mer av det...
    Ja väldigt. Hade mkt förvärkar m mina två första. Men knappt något med tredje. Får köra färdknäppen ikväll. :)
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-20 11:40:12 följande:

åh...när man bara sitter och väntar... gör färdknäppen och drick hallonbladste, eller ta hallonbladskapslar, dom är väldigt effektiva. :)

här är det som vanligt! menssmärta av och till framsida långt ned. Som jag sa tidigare så tror jag slemproppen börjar smuldra upp varje dag. Tar ting väldigt med ro just nu.

Har sett på serien: Heartbeat....av en eller annan grund så tycker jag om att se på sjukhusserier. hahaha....

Det glömde jag att köpa hallonbladskapslar!

Usch dessa krämpor. Mensvärk osv.

Vilken vecka är du i?

Gillar oxkså sjukhusserier. Tycker jag lärt mig väldigt mkt av greys anatomy ???? hehehe
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!