FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
Vi har också en hel lista kvar att ordna.. Sängen finns men behöver både nytt babyskydd till bilen och vagn. Tråkiga och dyra köp... Tänker köpa iaf vagnen via blocket tänkte jag.
Jag skulle till barnmorskan idag var det meningen men min minsta loppa här hemma har haft feber sen i fredags natt och även om hon är feberfri idag så ville jag inte dra med henne och riskera att smitta ner ngn annan i influensa.. Har inget vidare nätverk med personer som kan passa heller så jag fick helt enkelt omboka. Lite surt, känns som jag väntat i evigheter på den här tiden, har inte varit sen typ vecka 13.. (vecka 24+6 idag) Fick iaf ny tid nästa fredag och bokade också in glukosbelastningen (örk)..
Känner också av allt mer den här ggn tycker jag, eller är jag bara tröttare än innan.. Det är tungt att jobba och mina pass ligger ofta i klump vilket också betyder att mina fridagar gör det och jag märker en stor skillnad på trötthet och humör när jag fått vara hemma ett par tre dagar..
En fråga, jag får rätt mkt kommentarer om att jag rör min mage ofta (för ofta)... jag gör det omedvetet och känner att det är väl inget att störa sig på?! Det är rätt fascinerande hur folk känner sig berättigade att ha åsikter om en när man är gravid överlag. Jag får höra både att min mage är stor och att den är liten och då är det lättare att skratta bort det.. Men det här med att klappa/smeka magen, är jag verkligen ensam i det? Den är ju rätt svår att ignorera nu när den börjar bli stor och hoppa runt.. jag har också för mig att jag läst att det tvärtom är bra för anknytningen men det är som sagt inte därför jag gör det, det är en helt omedveten reflex..