FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
Den blev visst lite sne.... men jaja... :)
Den blev visst lite sne.... men jaja... :)
Där sa kroppen ifrån. Sjukskriven fullt.....
vecka 22+0 idag, min kiropraktor ville nog att jag skulle varit sjukskriven 100% sen mitten av december, men det ville jag inte. Men efter att hon haft en allvarsprat med mig om tirsdagen så blev jag tvungen att inse att jag måste ta hand om min kropp. Min läkare var också enig i beslutet om att jag inte skulle jobba alls. Får se om min kropp blir mer stabil och lugnar ned sig.4 graviditeter på 6 år tar visst lite på kroppen.
Fina magar!!
Ni som är sjukskrivna för foglossning. Vad jobbar ni med? Jag var hos läkare i början eller var det mitten av januari och då ville han sjukskriva mig 25-50%, men jag blev så stressad av tanken för det innebär att jag har mindre tid att utföra samma jobb på och dessutom få mindre lön.
Sen pang, fick jag monster influensa och bihåleinflammation. Kan inte minnas att jag varit så sjuk o så länge. Låg två veckor. Helt matt helt slut. Nu mår jag bra igen. Men då hemma fixk jag ju vilat fogarna verkligen. Mer nätterna som var jobbiga så.
Men nu tillbaka på jobb. Fy för. Jobbar 100%. Klasslärare åk fem. Står jag upp för länge gör det ont fram. Och sitter jag ner för mkt fastnar jag o kan knappt komma upp. Strålar och hugger. Får inte med mig höger ben. Skiftar position ofta o växlar mellan bälte o utan. Men det är tungt nu. Lov nästa vecka tack Gud. Sen är det bara tre veckor till påsklovet så jag hoppas att jag kan fixa det för jag har massa utvecklingssamtal jag måste få in. Missade alla när jag var sjuk. Sen om det inte sker ett mirakel o det blir bättre så ska jag ringa läkaren. Intyg är redan skrivet.
Vet ni hur pass svårt det är att fk godkänner sjukskrivning för foglossning sista tiden? Har läst att de många gångerninte beviljar det eftersom de vill att man ska ta av de 60 dagarna man har. Men det vill man ju inte heller..
Hej alla goa mammor å bebisar :)
Snart går ja in i v.22 å våran lilla pojke buffar å sparkar som bara den.
Känner av fogarna endel men nu i veckan har ja börjat träna igen på gymmet. Så himla skönt så 5 dagar har ja och min man varit å lyft skrot :)
Tänkte träna sålänge som ja kan.
Har varit super jobbigt att gå från att träna minst 5-6 drar i vecka till inget i flera månader. Men ny är min kropp härligt mör :) någob fler som tränar?
Ha en super helg
skönt med lite klaging, idag har det varit bajs ont om jag får lov till att vara ärlig. ont från första stund jag stod upp. Har lagat en avlång kudde att ha mellan benen... (skum madrass från jysk (100 och tyg). är rå skön, ska se hur det är att sova med den mellan benen. Ammekudden är för mjuk, och mina kuddar också. Känner att jag går som en gammal man på eftermiddagarna.
var och storhandlade mat idag, brukar veckohandla. alltså....kul var det INTE, men underlättar med vagn och parkering rätt utanför ingången.
själv har jag fått bf i JUNI, dvs. en EVIGHET tills dess.... apa!
åh, nu har jag fått klaga av mig. Tack. :)
vi har faktiskt allt, eller, jag köpte en hängvagga som jag han sälja innan plusset då vi egentligen var färdiga. Men har bilstol, vagn, bärsjalar, bröstpump, säng och kläder som jag ville spara på.
jag sitter och tänker på hur jag ska göra för att få i gång allt i mitten av maj....hahaha....gå långa promenader är ju inte direkt det bästa, MEN bastu, jacuzzi, mat som sätter igång systemet, champange, MASSA vila. Fler som sitter och tänker på det? Jag har dock en känsla på att bara för att jag tänker på det så kommer jag att gå över tiden till max för första gången.
åh...ska alkohol hindra värkarna....nu kan jag ju inte påstå att jag har provat det, men har hört att champange ska tydligen vara en grej....kanske för att man tar det lungt och slappnar av.:) för mig så är det nog det att jag har tagit det väldigt lugnt! :)
jag har också tagit bort dammråttorna idag, tagit bort kläder som är för små...dvs. vanliga kläder. Mammabyxorna som jag köpte i starten kan jag fortfarande ha....lite mer tighta än när jag köpte dom...men NEJ....jag ska använda dom så länge det går.:) bytt på sänge osv. hvar varit vila i sängen två gånger och inte gjort så mycket annat. Imorgon är det BARA lugn och ro. :) ska bli skönt.
va kul om det blir en fin vår och sommar i år. :) Vi har haft ett helt fantastiskt väder här där jag bor i Norge nu i en vecka! Har kunnat sitta på terassen i bara linne.
Har börjar bli ganska så bra åksjuk nu, att åka i bilen är inte kul, går ju såklart bättre när jag kör själv, men att sitta på passagerar sidan är ganska jobbigt! Mitt bäcken har det mycket bättre nu när jag inte jobbar, så känner att det var riktig val. blir spännande att se hur länge dom tänker att jag kan vara 100% sjukskriven, dom vill gärna att vi ska jobba så länge som möjligt och om det så är 10% så är det bra. så vi får se. Känner av sd mycket mer nu, men inte långa och inte så starka.