Inlägg från: Kristalii |Visa alla inlägg
  • Kristalii

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

RobzMarley skrev 2016-02-24 10:05:53 följande:

Vi måste fixa vagn, bilstol och säng. Annars är det mesta klart. Tyvärr hade jag inte mkt kläder kvar från killarna. Och många hade blivit kassa i resåren.

Resåren har jag inte tänkt på... Det är barnmarknad om ett par helger. Jag borde nog kolla upp de sparade kläderna innan dess så jag kan komplettera billigt om alla gamla kläder är sönder.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-02-25 07:29:07 följande:
    Hur gamla är dina? Här var det tråkigt för jag hade allt i flickkläder. Yngsta är bara 3,5 år. Men killarna 10 och 8. Där har jag dessutom hunnit sälja av och sortera bort mkt. Och hade inte mkt kvar. Använde det jag kunde t dottern och rensade bort det mesta andra. Det jag har kvar var det som var av kvalité från Pop osv. Men inte mkt tyvärr.
    Lika gamla som dina! Skrattande Så de äldsta kläderna är 10 år. Galet!!!! Jag har inte rensat bort något. Oxå galet...

I de första storlekarna är det mesta tämligen könsneutralt. Mycket vitt, grönt och brunt. Om jag kommer ihåg rätt. Jag ska nog ta tag i det och rota fram kassen med den första storleken i alla fall. Kan kanske göra det i morgon. Jag har haft massor av sammandragningar hela veckan Rynkar på näsan. Minstingen ska till BVC i morgon och jag har inga möten på jobbet så jag stannar nog hemma.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-02-25 07:30:18 följande:
    Ja, de säger ju det att vila är bästa knepet då det är först då det värkatimulerande hormonet frigörs. Eller något sånt. ????
    Hur vilar en när en redan har tre barn!?! Tycker det aldrig är tillräckligt med lugn och ro hemma just nu. 

Jag var till BM i måndags och sa att allt är ok, jag mår bra bla bla bla. Det vände fort under den här veckan... Jag hoppas verkligen det blir en bättre vecka nästa vecka.

Appen säger att det är under 100 dagar kvar nu i alla fall! Solig
  • Kristalii

27+0 och 91 dagar kvar. Vilket känns som för många... Vissa dagar är sammandragningarna bara för mycket. Och idag när jag är f-ledig med treåringen har jag så dåligt samvete för att jag inte orkar leka.

I morrn blir det Vab för största barnet. Han är dock inte så sjuk så det blir jobbigt. Ska passa på att ta det lite lugnt.

• Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-03-02 18:47:57 följande:

Nä, svårt med järn. Man blir så så himla hård i magen om man tar större mängd med.

Härligt m kryssning!

De två första graviditeterna åt jag Niferex och hade stora problem med magen. Med trean sa jag i princip att jag vägrade äta Niferex och hon föreslog då Duroferon. Magen funkade mycket bättre!

För ett par veckor sedan hade mitt järnvärde krupit ner till 114 så jag antar att det blir järntabletter snart.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-03-06 20:42:52 följande:
    Hum, nä? Men man kan ju känna krypningar i benen. Och jag får ofta kram i vaderna och fötterna under kvälls- och nattetid. Kanske ngt med det? Salt o vätskebalansen?
    På mig funkar stödstrumpor mot krypningarna i benen. Och magnesium mot krampen. Har läst någonstans att magnesium även hjälper mot krypningarna. Har jag haft en rejäl kramp någon natt kan jag känna det som träningsvärk i en till två dagar efteråt. Fast du lima76 hade ju inte haft kramp innan...
  • Kristalii
    Lizz85 skrev 2016-03-08 13:01:41 följande:

Någon som testat TENS tidigare?

Hur ofta använde ni den? Hjälpte det?

Fick låna hem en igår från sjukgymnastiken men känns som jag måste köra den jämnt och ständigt...

Kommer jag få känna mig smärtfri överhuvudtaget?

Jag ligger idag då jag varit i rörelse hela helgen samt haft super ont inatt och sovit dåligt!

En till fråga angående sjukskrivning, är sjukskriven tom 15/3 och sen skulle vi se om jag kan komma tillbaka och jobba halv tid eller inte alls.

Men just nu känner jag inget alls. Om jag nu vill ha en fortsatt sjukskrivning ska jag ringa bm igen eller hct? Vi har ju ingen speciell läkare på vår mvc. För vi bokade inte in nå nytt datum utan det blev upp till mig... Men vet inte hur detta funkar.. Ska till bm på tisdag den 15 skulle jag kunna ta det då och vi får träffa läkaren igen som förhoppningsvis kan ge mig längre sjukskrivning? Eller ska jag ringa redan i veckan om det... Hundra frågor. Har aldrig varit sjukskriven, eller haft så här ont. Har alltid jobbat fram till fl.. Men denna gången går det inte.. Ligger mest då minsta rörelse gör ont.. Och ju mer jag rör mig desto ondare får jag under kväll och natt vilket resulterar i dålig sömn och grinig mamma! :-S

Känns bara så surt allt just nu.. Och vill att dessa veckor ska flyga iväg och bli maj!

Blev ett deprimerande inlägg, men så jag känner just nu...

Jag var sjukskriven förra graviditeten i fyra veckor i taget. Då var det BM som bokade tid till läkaren. Men min MVC har en egen läkare. Hade jag varit dig hade jag ändå tagit det med BM först. Om det känns viktigt att få en tid till läkaren då hade jag ringt henne asap och frågat.
  • Kristalii
    lima76 skrev 2016-03-09 20:55:17 följande:

Tycker det är skitjobbigt med ungarnas kläder ärligt talat.. Gå igenom, spara det som är värt att sparas och komma fram till vad som behöver köpas.  Det är nog den stora nackdelen för mig med att ha många barn, kläderna och tvättandet av kläder... men innan jag tar mig an det ska jag bli lite piggare... Eller tvinga familjen att bli heltidsnudister.. :)

Jag har sparat på alla kläder genom åren. Inte de som är sönder/fläckiga såklart. Så bra att bara kunna dra fram nästa storlek. Speciellt när det gäller jackor och skor. Skönt att slippa köpa tre uppsättningar varje år. 

Fast sedan är det ju inte alltid det duger att ärva kläder... Fel färg, fel form, fel fel fel... Fick köpa en helt ny uppsättning av i princip allt för att ett barn vägrade att använda det som fanns i rätt storlek. Tror det var förra våren vi hade hur mycket skor som helst men i princip inga passade ändå.

Idag och i morgon måste jag gå igenom kläderna till bebisen. Ska på barnmarknad i helgen (missade förra helgen då guben blev sjuk). Vore najs att kunna komplettera billigt.
  • Kristalii

Här är det väl sisådär. Det blir läkarbesök pga sammandragningar. På ett sätt skulle det väl vara skönt att bli sjukskriven, men jag mådde så dåligt sist av att bara sitta hemma. Det är främst familjestressen jag får sammandragningar av, inte jobbet. Å andra sidan hjälper det att vila.

För mig är det oxå en stor fasa att gå över tiden. Men de andra har varit ganska punktliga (max en vecka) så jag hoppas denna är det oxå. Jag är över 40 och har läst lite för mycket skräckhistorier om vad som har hänt... Men BM har lovat mig att jag ska slippa, hur hon tänker fixa det vet jag dock inte.

Babyskydd har vi inte heller fixat. Tänkte hyra. Resten får jag förlita mig på att vi har hemma. Det är väl barnvagn då. Vi har en men den är gammal och stor vet inte om vi får plats hela familjen och barnvagn i bilen på ett säkert sätt. Jag har köpt en bärsjal i alla fall så nu har jag två. Hoppas bebis gillar bärsjal.

Kikar en del på tygblöjor oxå. Har inte använt det förut. Jag tror inte mannen är så pepp att använda det, men nu när kommunen infört viktbaserad sophämtning så det kanske blir en morot.

• Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-03-21 13:31:44 följande:

Angående babyskydd!

Vi har ett men står på det att det gått ut i slutet av -2014...tror ni det kan ha effekt på säkerheten??

Visste inte ens om att det fanns bäst före datum på babyskydd (!)

Jag har inte sett att det står ett visst datum används före men babyskydd och bilbarnstolar ska inte vara för gamla. Plasten kan bli spröd. Eftersom en bär, flyttar, ställer ner osv just babyskydd har de en ganska kort livslängd.

Står en del på NTF's hemsida. www.ntf.se/konsument/default.asp&katID=29
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!