Inlägg från: Kristalii |Visa alla inlägg
  • Kristalii

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

lima76 skrev 2016-05-01 14:22:11 följande:

Hoppas det lugnar sig! hoppas det blir ett fint födelsedagsfirande också..

Jag hade också en massa sammandragningar och ont i ryggen igår. Så pass att jag ordnade med en kompis att vi kanske skulle komma in med barnen om vi behövde åka in.. Men det lugnade sig fram emot kvällen.. Är inte redo än! bara v 34+4 och har massor kvar att ordna med..

Har ni andra skrivit förlossningsbrev och packat väska än? gårdagen fick mig att tänka att det kanske är dags att börja förbereda..

Beställde iaf purelan, babyolja, våtservetter och en massa annat smått och gott igår att ha i skötbordet..

Har fortf inte ordnat vagn.. 

Jag har inte skrivit nåt förlossningsbrev än. Jag måste ta mig i kragen och göra det. Väskan är typ packad. Fick ett utbrott idag över att jag inte hittar mina amningströjor. Men det får väl funka med linne och vanlig tröja.

Vi har vagn men jag vet inte hur vi ska få plats med den i bilen om hela familjen ska med. Så jag har spanat in Kronan Duo S. Men häromdagen kom Råd & Rön i brevlådan och där hade den fått dåligt betyg. Nåt avstånd som var fel. Så nu vet jag inte.

Jag har lagt en massa sånna praktiska saker i korgen på Apotea. Det blev dyrt... Så jag klickade aldrig på Kassa.
  • Kristalii
    lima76 skrev 2016-05-01 20:04:42 följande:

Du shoppar som jag hör jag :D Jag tog bort ungefär hälften igen från min lista hos apotea..

fast nu precis skickade jag en beställning till sovtex på ett stativ till att hänga en sänghimmel på spjälsängen och ett påslakansset till vagnen (som vi som sagt inte skaffat än...)

jag har tänkt antingen en brio happy eller en emmaljunga duo edge.. vi bor utanför stan så en stadig vagn med gott om plats under känns viktigare än att den ska vara stadsvänlig.. kronan är också rätt stora vagnar eller?

Nu är här kris med 4-åringen som behöver duscha och är alldeles för trött för att resoneras med... :D

Jag vet inte vad jag ska lyckas ta bort ur den korgen tyvärr. Tycker jag behöver allt...

Den vagn vi har är en Duo Edge! Visserligen drygt 10 år gammal så det kanske inte är exakt samma längre. Men oj vad jag har trivts med den vagnen! Går över stock och sten. Stadig och stabil.

Kronan är oxå stor liggdel. Men själva chassit blir litet när det fälls ihop.
  • Kristalii
    lima76 skrev 2016-05-01 23:03:41 följande:

Kikade lite på blocket nu på kronan men den ligger rätt så mkt högre i pris än vad jag sett både brio happy och duo edge.. Vi hade en emmaljunga förra ggn och trivdes bra med den så det lutar väl ditåt igen.. Enda problemet är väl då när man ska försöka få in hela familjen och en vagn i bilen..

Jag tittade på trygga barn appens lista när jag handlade till skötbordet, kanske lite hjälp? Måste fortf köpa blöjor. Läste någonstans att man inte längre får påsar från libero och pampers på bb, det är ju synd om det stämmer, var rätt mysigt att få små presenter.. men det jag beställde var väl mest barnolja, badolja och salva till rumpa och bröstvårtor..

Vad har ni andra för familjebil? Vi har en toyota verso och så har jag en liten citroen c4, till jobbet och när det bara är jag och barnen.. Är egentligen inte så bekväm att köra stora bilar, parkering och sådär blir så mkt krångligare.. Samtidigt har jag sett chrystler grand voyager somn verkar himla smidig och fin men vet från erfarenhet att de är dya bilar att äga och köra.. Vi ska försöka klara oss med en bil under föräldraledigheten så måste nog tänka till vad vi behöver och vill ha.. Så intressant att höra hur ni andra tänker/gör.. :)

Jo, den nya Kronan är rätt dyr även begagnad. Jag hoppas vi klarar oss med bärsjal i sommar och att vi hittar nåt sätt att få in Edge:n i bilen så vi slipper köpa. Får väl sluta åka iväg hela familjen så är problemet löst.

Blöjor har jag ju inte heller köpt!! Fast det är lätt för guben att köpa. Stora bindor vill jag dock köpa själv innan. Ska kolla in appen!

Vi har en Sharan sedan nåt år tillbaka. Har fortfarande inte lärt mig parkera den smidigt... Just Grand Voyager blev vi avrådda att köpa pga rostproblem. Sen har vi en lite äldre Volvo oxå. Där vi bor behöver vi två bilar.

Undrar om bebis långsamt men säkert håller på att vända sig nedåt?! Nu ligger huvudet längre ner mot ljumsken än igår.

Igår kväll lekte vi ta fatt, jag och bebisen. Kändes som en liten fot som jag nästan kunde nypa om. Så flyttade sig foten men kom strax tillbaka igen.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-05-02 20:29:22 följande:

Nä jag är samma. Svårt för det. Blev att jag planterade lite och målade utomhus möblemanget, eller bara bordet idag.

lima76 skrev 2016-05-02 20:08:03 följande:

Jag är inte så bra på att vila.. Alla rabatterna är rätt fixade men jag ska nog köra igenom dem ett varv till innan bebis kommer. Just nu målar jag innerdörrar och har en sån lust att sortera bokhyllor och garderober, har börjat på några.. Jag har inte så ont i fogarna längre men känner att jag tar ut mig själv för mkt.. och kan ändå inte sluta.. fast jag har ju lite längre än du kvar, 34+5 idag.. så jag hoppas att när jag boat klart så finns det tid kvar att vila..

Jag har provat ananas innan men tyckte bara att det gav pinvärkar..

Tror att du har helt rätt med att vila igång det.. Måste bara fixa klart här först ;)

Var hos bm idag och bebisen ligger med huvudet ner iaf men har fortf gott om plats att flytta sig hit och dit.. sf-mått var 32.

Jag har lämnat ny odling för att kolla gbs men hon hade inte fått svaret än. Jag kommer att få pencillin-dropp oavsett men det hade ju varit en lättnad om det var borta från urinen iaf..

Men shit va ni orkar greja!! Imponerad!! Jag har blivit helt försoffad... Får sammandragningar som gör ont och gör mig lite rädd så fort jag gör något.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-05-02 20:31:10 följande:

Åh vad mysigt! Min har legat konstigt hela em och tryckt mot en punkt ovanför naveln som gör såå så ont

lima76 skrev 2016-05-02 20:10:29 följande:

Så himla mysigt :)

Har busat lite nu i kväll oxå. Jag har tyckt hela graviditeten varit jobbig så de mysiga stunderna har varit få. Så det känns himla bra att få lite härliga stunder så här på slutet.
  • Kristalii

Min mage är hopplös. Magen har strulat hela denna graviditet utan att jag ens ätit järntabletter. Jag har mest varit förstoppad men även haft dagar då jag fått springa på toa.

En graviditet är jag ganska säker på att jag hade en tömningsdag. Men de andra två inte. Så för min egna del skulle jag inte ta det som ett tecken på att förlossningen är på G. Men vi är alla olika!

• Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-05-03 16:37:22 följande:

Alltså, jag är ju i v.38+3 så fattar inte! varför jag inte känner mig redo?!

Jag och sambon har läst "Föda utan rädsla" tillsammans.

Väskan är packad.

Bilen står klar.

å, jag är ju i v.38+3 så fattar inte! varför jag inte känner mig redo?!

Jag och sambon har läst "Föda utan rädsla" tillsammans.

Väskan är packad.

Bilen står klar för avfärd.

T.o.m. kläder som jag ska åka dit i är utvalda.

Nu har jag inte förberett lika mycket som nu men jag är inte heller alls redo. Och det är inte för att det färdigt här hemma, utan det är hjärnan som inte fattar att bebisen snart är här. Kan lixom inte ta in det på något sätt.
  • Kristalii

Konstigt att vi som väntar fjärde barnet inte känner oss redo, vi borde ju ha vanan inne.

Jag sover jättedåligt. Svårt att somna, vaknar tidigt, vaknar varje gång jag vill vända på mig. Det gör ont i höfterna.

I går eftermiddag var jag så trött så det flimrade i båda ögonen.

Däremot är jag inte uppe och kissar eller nån halsbränna. Helkonstigt...

• Kristalii
    killroy skrev 2016-05-06 08:39:37 följande:

Hej!

Funderar på hur jag ska göra, min bebis (som är fixerad men lite ruckbar i måndags) har knappt rört sig de senaste dagarna. Har en caremaxx doppler hemma så jag har ju hört hjärtljud. Men skrämmer upp mig (säkert helt i onödan) med att det inte är normalt att knappt känna något alls på 1 1/2 dygn. På måndag ska jag in för igångsättning så jag kanske bara ska sluta oroa mig och ändå gå på att jag hört fina jämna hjärtljud.Vad tycker ni?

Min bebis har gått från att ha sparkat väldigt regelbundet varje dag morgon, lunch och middag till att vara lugn i ett par dagar till full fart nästa. Min BM sa att det är vanligt. Och även om det vissa dagar känns som lite rörelser känner jag rörelser varje dag. Har jag inte känt på länge puttar jag på magen och får i princip omedelbart nån liten rörelse tillbaka. Så om jag dessutom hör hjärtljud hade jag inte varit orolig.

Men det är jag det. Om du är orolig tycker jag du ska ringa BM eller förlossningen och höra vad de säger. Jag tror inte det är bra att gå runt och oroa sig heller.
  • Kristalii
    Mamma05081214 skrev 2016-05-06 18:32:41 följande:

Hej! Har inte varit så aktiv och skrivit här, men har läst varje dag=)

29 April  kl 00:30, dagen innan BF kom vår lille Liam till världen.

3292 gram och 51 cm lång. Den bästa och snabbaste förlossningen av all mina fem=) 

Lycka till ni andra som fortfarande väntar!

Kram

Grattis!!! Så härligt med en bra förlossning!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!