lima76 skrev 2016-05-01 23:03:41 följande:
Kikade lite på blocket nu på kronan men den ligger rätt så mkt högre i pris än vad jag sett både brio happy och duo edge.. Vi hade en emmaljunga förra ggn och trivdes bra med den så det lutar väl ditåt igen.. Enda problemet är väl då när man ska försöka få in hela familjen och en vagn i bilen..
Jag tittade på trygga barn appens lista när jag handlade till skötbordet, kanske lite hjälp? Måste fortf köpa blöjor. Läste någonstans att man inte längre får påsar från libero och pampers på bb, det är ju synd om det stämmer, var rätt mysigt att få små presenter.. men det jag beställde var väl mest barnolja, badolja och salva till rumpa och bröstvårtor..
Vad har ni andra för familjebil? Vi har en toyota verso och så har jag en liten citroen c4, till jobbet och när det bara är jag och barnen.. Är egentligen inte så bekväm att köra stora bilar, parkering och sådär blir så mkt krångligare.. Samtidigt har jag sett chrystler grand voyager somn verkar himla smidig och fin men vet från erfarenhet att de är dya bilar att äga och köra.. Vi ska försöka klara oss med en bil under föräldraledigheten så måste nog tänka till vad vi behöver och vill ha.. Så intressant att höra hur ni andra tänker/gör.. :)
Jo, den nya Kronan är rätt dyr även begagnad. Jag hoppas vi klarar oss med bärsjal i sommar och att vi hittar nåt sätt att få in Edge:n i bilen så vi slipper köpa. Får väl sluta åka iväg hela familjen så är problemet löst.
Blöjor har jag ju inte heller köpt!! Fast det är lätt för guben att köpa. Stora bindor vill jag dock köpa själv innan. Ska kolla in appen!
Vi har en Sharan sedan nåt år tillbaka. Har fortfarande inte lärt mig parkera den smidigt... Just Grand Voyager blev vi avrådda att köpa pga rostproblem. Sen har vi en lite äldre Volvo oxå. Där vi bor behöver vi två bilar.
Undrar om bebis långsamt men säkert håller på att vända sig nedåt?! Nu ligger huvudet längre ner mot ljumsken än igår.
Igår kväll lekte vi ta fatt, jag och bebisen. Kändes som en liten fot som jag nästan kunde nypa om. Så flyttade sig foten men kom strax tillbaka igen.