• Greifing

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Se där vilken sötnos! Vad roligt!

Moneal skrev 2015-11-26 09:52:35 följande:

Här är min lilla plutt i vecka 13 (12+1)

• Greifing

kan inte alls se de där med nubb. vad tittar man efter?

Jag fick en stark känsla sköljd över mig att det är en tjej denna gång med då jag såg Mini. Bara vänta till maj förhoppningsvis för att få veta!

Har ni andra någon känsla av vad ni bär på?

RobzMarley skrev 2015-11-26 10:30:56 följande:

Vad skönt att allt var bra!! Fin bild!!!ser ut som flixka på nubben men pojke på pannan.

• Greifing

Fick hem ett brev att börja med duroferon varannan dag trots mina bra blodvärden.

Har aldrig tagit dessa förut! Nån som gjort de? Biverkningar?

• Greifing

Precis vad jag vill höra! Niferexen åt jag med änglasonen (den enda av dom som jag fått ätit det med) och dom blev jag sååå hård i magen av. Mer av det behövs inte Tack Moneal för svaret

Moneal skrev 2015-11-29 22:08:10 följande:

Duroferon ska vara som niferex men snällare mot magen :)

Jag fick stränga order om att äta niferex nu då depåerna bara låg på 14 (minimi värdet ska vara på 20)

• Greifing

Vad roligt att få lyssna! Så härligt och höra på. Det är massa aktivitet på kvällarna här har jag märkt då jag lyssnar. Mycket lugnare på morgon sidan.

37 dagar. Allt har gått så fort hittills..Efter nyår fick jag mitt. 5/1 men får tröst med att jag såg mini för 7 dagar sedan. Den som väntar på nått gott.. Väntar ALLTID för länge hoppas tiden går lika fort dit!

RobzMarley skrev 2015-11-28 09:10:07 följande:

Oj hundra inlägg.,,

Var hos BM igår fick lyssna på hjärtljuden. Men bebis rörde sig hela tiden så det var svårt. Men mysigt få höra. Fick även tid till RUL den 30/12. På Cura (eller Emma Ultraljudsklinik som de samarbetar med) gör man inte RUL förrän efter 19+0, för hjärtat var inte tillräckligt utvecklat förrän då. Har gjort tidigare med de andra i Lund.

Men skönt att ha en tid att räkna ner till.

• Greifing

Tjejer! Jag kommer lämna familjeliv ett tag. Imorse började jag blöda igen. Otroligt frustrerande. Mini mår bra därinne, lyssnat och det är full fart. Men jag måste ta avstånd och få nån ordning på det här. Jag mår inge vidare..

Hoppas det går bra för er. Får se om jag kommer tillbaka med goda besked. Önskar er alla lycka till! Förhoppningsvis "ses" vi efter 5/1 (Rul)

• Greifing
    Tillbaka med försiktighet. 

Inatt kom det mer av blödningen som mestadels består av gammalt blod, men jag fick nog. Nu vill jag ha svar på varför. Så jag åkte in på sjukhuset. Vart skickad till KK (varit på spec mödra förut) där en läkare och hans student började med att titta på bebisen som mår precis som den ska (Vad den har växt och det var kullebytte race därinne) Han kollade moderkakan som låg i bakvägg men han kunde inte avgöra själv om den låg för livmodermunnen. Så han hämtade in en överläkare som kollade både på magen, vaginalt och kunde se att den ligger för livmodermunnen. Äntligen! Halleulja! Nu vet jag varför jag har blött i 4 v. Det var kanten kvar så hon trodde att redan vid RUL skulle den ha flyttat på sig. 

Jag tar dessa ord och andas lugnt. Nu har jag fått svar! Jag är även heltidssjukskriven pga foglossningen. Ta det lugnt och försöka njuta kan jag väl? 

Jätte fina magar ni har Har också en rejäl boll på magen. Så mysigt. Mer en typisk tjejmage skulle jag säga. Är lite rundare i kroppen denna gång med än vad vad jag varit med dom andra.

Dock känner jag inte av Mini lika mycket som jag såg på skärmen. När dom kollade livmodertappen/munnen så såg man i högra hörnet en liten spexare och jag börja skratta. Det var svårt även för läkaren att koncentrera sig.
  • Greifing
    Lizz85 skrev 2015-12-07 20:50:24 följande:

På måndag är det dags för RUL!

Längtar.

Har mått sådär. Illamåendet kommer och går. Har ingen ork kvar och hela förra veckan var jag däckad!? Både förkylning och graviditet.

Idag har jag jobbat. Men oj så ont jag får i höfterna ryggen och benen. Hur ska detta sluta?

Men är det foglossning? Har ilningar i muffen med.

Har ett bälte men idag har det inte hjälpt alls..

Ni som blivit helt eller halvt sjukskrivna för foglossning hur har ni haft och känt!?

För vad kan denna värk annars vara?

Träffade en kall läkare vid min förra graviditet (hade dock inte lika ont som nu) men fick till svar att det inte var foglossning. Han klämde lite på ryggen och tittade på min gångstil!? Detta gör att jag inte vet om det är foglossning jag känner eller bara en hemsk värk som ingen kan göra nå åt!?

Jag biter ihop helt enkelt. Jobbar på fsk med barn 1-3 år som betyder mycket lyft och upp och ner från golv stol osv. Och en massa steg..

Nu ligger jag i sängen och har ont ont ont. Tagit en Alvedon men verkar inte hjälpa!?

Är som det strålar ut i benen med!

Blev ett långt inlägg.

Lycka till på RUL  

Jag kan inte sova pga värken. En kväll när jag hade jobbat så la jag mig på soffan på rygg, riktigt ont hade jag redan och hostade till. Det var fruktansvärt. Kändes som ett knä gick ur led fast bak i bäckenet. Skrek rakt ut och kunde inte komma upp. 

Nu gör det mesta dels ont i hela bäckenet bak och strålar/ilar/bränner. Får hela tiden tänka på vad gör och konsekvenserna.. Lider med dig. 
  • Greifing

Tack snälla du.. Det känns lättare att hantera.

Mamacitaa skrev 2015-12-08 09:45:35 följande:

Härligt att du fick svar på.varför du blöder. Hoppas den flyttar upp så du slipper blödningar och kan njuta fullt ut :)

• Greifing

Hur mår ni?

Jag har varit inlagd på sjukhus 2 dygn. Fick störrblödning som inte stoppades så fick mediciner mot det. Gjort UL nr 7 & 8 under denna graviditet. Mini mår bra tack och lov. Blev hemskickad igår med ändringar på min medicin och strikt att ta det lugnt.. Jag hoppas jag slipper åka tillbaka innan RUL 5/1. Vill vara hemma med familjen såklart.

V 18 idag. Tiden går så fort ändå. Hoppas det fortsätter så! Håller tummarna för er som ska på RUL nu i juldagarna <3

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!