• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Har också varit ute idag men har inte mått så bra. Illamående och behövt gå på toa. Ligger och degar framför tv nu med lillfisen. Magen jobbar med något, men vad vet jag inte. :(

Så fin mage. :)

Har själv inte skrivit ett fl brev. Gjorde det bara med den första tror jag. Har dock packat ned lite kläder om de skulle börja mitt på natten.

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-09 06:23:03 följande:

Igår fyllde ka år. Va så härligt med sol och värme. Dock massa sd och mensvärk. Idag när ja vaknade så var de ursäkta äckelvarningen rosaaktig flytning. Blandning mellan gammal och färskare blod. Precis som sist när ja åkte in i v.27. Tur att ja jobbar på sjukhuset.

Går in i v.33 i morgon.

oj, då kanske du är på g dåra, eller får en tidigare fl.

Hör att det är många som får trötthets attacker....samma här. Sover faktiskt dårligt om natten nu, pga. mina andra barn. En som har varit lite orolig i kroppen och den andra som somnade i sin säng kl 17:30 och som sen vaknade och kunde inte sova. både jag och mannen höll på att bli galna. Idag ska vi snacka ordentligt med dottern, då hon faktiskt klarar av att sova i sin säng själv. Den minste pjokken dock får vi ta som det kommer. han brukar sova hela natten i sin säng.

Uggen i kroppen idag också, illa mående. Går ju på min andra pencillin kur mot uvi, och den smakar SKIT! Får se om jag har blivit av uvi när jag ska till bm på onsdag. Ska kolla om hon kan känna om jag är öppen något.

Det jag undrar är....om man får förvärkar som är ganska starka (har ju fått det efter sex på kvällen) har behövt ta alvedon för att kunna sova. Men kan det göra att man mognar? Vad händer om jag inte tar alvedon, kan det starta förlossningen? hmm....många frågor här. hahaha Någon som vet?
  • Bibi84
    killroy skrev 2016-05-10 06:05:58 följande:
    Ingen bebis ännu...Fick veta efter att ha väntat en stund inne på förlossningen att det var så fullbelagt så de bokade om min tid till onsdagmorgon istället, fast jag skulle ringa in idag (den 10.de) på morgonen och höra hur läget ser ut ifall jag kan komma in redan idag. Just där och då blev vi självklart besvikna men förstår ju att läget är som det är. Nu i efterhand så blir det bättre så här med tanke på barnvakt. Så får se vad som händer i dagarna... funderar bara på om de skickar hem mig imorgon också p.g.a. att det är fullt även då. Känns ju onödigt att fixa barnvakter som behöver ta ledigt från sina jobb och att min man är borta från jobbet OM det nu inte blir igångsättning på flera dagar ändå. Men men det är väl bara att gilla läget...
    nej va jobbigt! men klart...bättre att dom har tid till en. 
    säg till hur det går.
    Mamacitaa skrev 2016-05-10 17:02:19 följande:

Nu är operationen gjord och de gick bra. Kändes lite obehagligt men skönt och ha de gjort. Nu vilas de i soffan medans maken lagar mat ;)

så bra att det har gått bra. Skönt!

Idag måste vara en tömningsdag, har varit på toa 4 gånger på 1,5 timma. alltså, så fort jag rör mig så sätter magen igång, kan sitta i bilen och den börjar. helt sjukt. har en sånn känsla i nedre delen av magen som om mensen är på väg, men det ska jag ju inte ha med det första. Annars är formen helt på topp. :) igår var jag ute hela dagen och målade faktiskt, satt på rumpan och njöt.
  • Bibi84

Bm bsöket gick bra! allt såg väldigt bra ut. Huvudet var faktiskt fixerat....något jag absolut inte trodde skulle hända innan fl.
    Nu måste jag vila, idag blir det inget målande på terassen.

• Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-11 15:24:44 följande:
    Så har jag haft nu med. Men bara det att det är femte dagen nu. Första 2-3 dagarna sprang jag många ggr. Igår o idag inte lika många ggr men samma i magen. Känns kanske lite länge här.

Blir inte klok på det för vissa säger att det är dagar innan andra veckor osv. Jag kan inte minnas jag haft det så förr.
    När jag har haft tömningsdag så har jag bara haft en dag, får se vad som händer denna gången. Nu har jag inte behövt gå på toa på några timmar, skönt. Behövde smöra in mig, precis som jag kommer ihåg med grav. nr 1. 
    Aptiten är blandad....var jättehungrig efter att ha haft den stortömningen 4 gånger på 1,5 timma, men nu på kvällen har jag inte varit hungrig alls.

Fick sova i 1, 5 timma idag, kunde nog har sovit längre. Trött är jag i alla fall nu på kvällen och kunde tänka mig att sova redan kl 18, men är själv med barnen och vi ligger nu och degar framför tv'n. :)
  • Bibi84

Idag har jag faktiskt köpt en väska som jag ska använda som skötväska. Har letat efter en väska som har två stora rum, inte ett stort.  Köpte den på HM, kostade 500:- men fick den för 200:-, precis en sån väska jag ville ha, kan använda den som vanlig sen om jag vill. :) 

Idag skulle jag ta det väldigt lugnt, men blev lite mer att göra. Men nu ligger jag i sänge, barnen myser med sina ipad's.... japp... dom får bara använda dom på helgerna och på semestrar, dock får dom inte lov till att sitta med dom hur som helst, blir det för mycket säger vi att dom måste ta en paus. :) Dom hör på musik/berättelser ibland på kvällarna när dom ska sova, avslappnande. :)

Men som jag började med tidigare, eftersom jag har köpt skötväska så har jag packat ned lite grejer där, hämtade ut ett gratis startpaket från apoteket idag, så har 4 blöjor....haha..våtservietter osv. så bebisens kläder och sånt är faktiskt klart i den. Min egen väska är väl ganska klar, la ned ett par slippers då jag dom senaste två gångerna jag har fött har fått MASSA vatten i kroppen. Får det efter förlossningarna.... ser helt sjukt ut. haha

På onsdag drar mannen till Indien igen, och på söndag går jag in i vecka 35 (34+0), dvs. händer nått så får bebisen födas, och det hade ju varit helt på sin topp om det hände när han är i Indien...men men, vi får se. Händer det så händer det, och då blir det ambulans till sjukhuset. :)

den där första duschen efter fl är otroligt skön, och att kissa på toa är oaktuellt för mig då hahaha...det är min lilla rädsla varje gång jag har fött, att det ska svida så när jag ska kissa. Har ju fått sy två av tre förlossningar, som jag HATAR mest av allt. Men duschen är den som får mig till att "bli mig själv" igen. My old me, utan mega mage. 

• Bibi84

nu är jag bara så trött!!!!!

på min tredje tömningsdag och nu var det som värst..... känner hur magen jobbar som bara den och jag kan inte resa mig från toa utan att behöva sitta igen och tömma mig. väntar bara på att höra ett plupp och så ligger bebisen där. orkar inte..... Sorry, klago skriv just nu.  i tillägg så har jag halsbränna från coca cola som jag drack för 2 timmar sen och är trött.
    Känns som om jag har gått ned 2 kg på 30 min.

• Bibi84
    killroy skrev 2016-05-14 05:49:57 följande:

Hej!

Nu var han här våran lilla fyra :) Jag fick tid för att komma in i onsdags vid kl 15, fick börja med att ligga med ctg fram till kl 16 ungefär och allt såg fint ut. Berättade att jag haft känningar i princip hela dagen och hoppades att de skulle hjälpa till.

Då det var så oerhört fullt på förlossningen så fick jag vänta länge på att gynekologen skulle undersöka mig och bestämma igångsättningsmetod, han var inte inne förrens vid 20 och då var jag öppen 4 cm med mjuk tapp.

När bm satte in den tampongliknande hormonstaven vid 20.30 så sa hon att hon kände en utbuktande hinna.Sakta men säkert började det kännas lite mer.

22.20 ringde jag på klockan för då ville jag testa att bada (som stod om i min journal, men efter att natt personalen (usk) frågat den nya bm (som jag ej hade hunnit träffa än) så fick jag tydligen inte bada med den i. Hon sa att bm var på väg men hade några till innan mig, kl var nog då 22.40.

När kl var 23.40 stod jag inte ut och ville ha åtminstone lustgas innan bm kunde komma. Då äntligen dök hon upp och skulle sätta ny ctg på mig.

Satt på sängkantrn och bad om lustgas men det fick jag inte innan kurvorna var gjorda. När hon skulle ta på mig de där resårbanden så kände jag att vattnet gick. Hon trodde inte först på mig, men fick ju se sen. Då hon tydligen hörde i min värk som jag fick då så förstod hon att det tryckte på neråt och bestämde då för att undersöka mig.

Så 23.50 undersöker hon och jag är då öppen bara 5 cm, blev såå besviken. Men hon börjar förbereda för att sätta nål för spinalen (som var bestämt sedan innan) och skulle ringa på narkosläkaren. Men upptäcker i mina värkar att det var nog försent för bedövning. Lustgasen är nu på max och klockan är någon minut över midnatt.

Klockan 00.13 är min lille prins på 49 cm och 2982 gram född!!

Rackarns bråttom hade han men han var duktig och slank förbi mammas svanskota utan att den knäcktes. Såå otroligt lycklig för det!

Stort grattis!!!! Va skönt att det gick bra med svanskotan. MEN vad irriterad jag hade blivit på den bm. Man är ju inte förstföderska direkt och känner sin kropp ganska väl.

Grattis igen!!!
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-14 08:09:31 följande:

Här blev det faktiskt ett försök till färdknäppen idag. Men det blev väldigt kortvarigt haha och sen hände INGENTING. Minns m de andra att jag kunde få rätt onda SD så hade väntat mig det iaf. Men nä. Nada. Börjar bli rädd inför fl. Den känns avlägsen. Så det känns som att jag kommer gå över. Bara det är en jobbig faktor mentalt. Jag har aldrig gjort det innan.

Sen har jag varit så nöjd m förra fl. Som jag upplevde som drömförlossning. För första gången startade det med att vattnet gick. Utan värkar. De kom ett par timmar senare o der gick fort. Alla har gått ganska fort när det startat. Så jag är rädd att det inte ska starta denna gången. Eller att det inte sätter igång ordentligt osv. Att ngt ska gå fel. Massa tankar.

Ska få hinnsvepning på tisdag OM jag ens är mogen. Kände efter igår i duschen och tappen pekade bakåt och var halvmjuk. Hårdare nu än för ngra dar sen :(

Sen börjar alla fråga. "Har du några känningar?". Det LÄR märkas såfall..

Så planen idag är att vila. Och försöka boka om vårt besök imorgon.

Det provade vi också på....förvärkar av och till som INTE är nice... sitter på boll just nu och degar. Imorgon v 34+0, magen är mer lugn just nu...väldigt skönt.
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-14 19:45:04 följande:
    Der skulle jag vilja prova en sån boll! Kan tänka mig det är skönt
    Det är faktiskt väldigt skönt! :)
    Känner i svanskotan, hoppas på att det är bebis som borrar sig ännu längre ned. Hade absolut inte kunna somna med dom här förvärkarna. Stålar ned längst benet. Ska se om det avtar efter en stund, eller vad som händer.

Om jag låter bli att ta alvedon, kan det starta förlossningen då? hahaha.... en liten fråga bara. En som är SJUKT trött på att vara preg. 
    Väldigt ont och öm mellan benen....
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!