Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

En tråd för oss ruvare

Hej, får man hänga på!? RD9 idag, testade blankt igår så jag vet att ovitrellen gått ur kroppen. Dessvärre har jag mycket svårt att tro att det tagit sig. Ömma bröst är väl det främsta jag känner, antagligen pga vaggisarna. Känner ingen molvärk, det tycker jag känns lite trist då de flesta vekar känna av nån slags molvärk. Vilket får mig att tro att det inte tagit sig då. Men det är bara att vänta och hoppas. Det är den första ruvningen jag gör, fick tillbaka ett 2-dagars embryo.

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-18 09:35:35 följande:

Jag tror bara vi är olika och känner olika så visst kan det ha tagit sig för dig =) Jag hoppas!! Jag tror ju att molvärken är negativ för mig bara för det verkligen känns som mensen är här men det är ju för tidigt ska inte ha den förrän nästa lördag om det inte tagit sig. Allt det här är så frustrerande för vi har ju egentligen inte en aning :p Håller tummarna för dig vännen klart vi ska plussa :) Hoppet pendlar men jag tror på oss!

Kram

Tack gumman! Vi hittar då till samma trådar Jag tror på dig!

Kram
  • Iskristall
    Aliiice skrev 2015-12-19 09:49:58 följande:

Hoppar in här om det är okej :) är på ruvardag 13 och har testdag imorgon. Nervös!! Tog ett test i onsdags men det var negativt. Senare på kvällen fick jag små bruna flytningar och som lite mensvärk som kommit och gått men ingen mens än. Försöker hålla hoppet uppe ändå :)

Å spännande! Har du känt av nåt annat? Fick du tillbaka ett 2 eller 5 dagars? Håller tummarna för dig!
  • Iskristall
    Aliiice skrev 2015-12-19 10:11:47 följande:

Första veckan av ruvandet hade jag massa symptom men jag var även lite överstimulerad sen försvann allt. Så har inte känt av något förutom värk i magen till och från i onsdags. Mest på vänster sida och strax under naveln. Det kommer bli en lååång lördag haha ;)

Ja, dagarna tenderar att bli långa så här i ruvartider! Du får hitta på nåt roligt att fördriva tiden med idag!
  • Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-19 10:35:47 följande:

ruvardag 14 idag och jag har inte tjuvtestat än , tänker nog hålla mig till testdagen nu på måndag, ingen tendens till mens än ,men det kan ju vara lutinus som skjuter upp den. men man hoppas och ber ,annars mår jag hyfsat bra idag , ingen huvudvärk tack och lov. hoppas ni andra får ett plus :)

Jobbigt det där att lutinusen kan skjuta upp mensen. Håller tummarna för dig!
  • Iskristall
    Aliiice skrev 2015-12-19 12:48:40 följande:

Står det någonstans att lutinusen kan skjuta upp mensen? :)

Min skulle kommit för 5 dagar sen isåfall

Jag tror du är gravid! Kroppens signal till att mensen ska komma är att progesteronnivåerna i kroppen sjunker. Vid graviditet fortsätter de att vara höga. Vet ej hur många dagar det kan skjutas upp. I mina papper från kliniken har de skrivit att för vissa kvinnor kan mensen skjutas upp ett par dagar och att man kan märka bröstspänningar och illamående av lutinuset.
  • Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-19 10:35:47 följande:

ruvardag 14 idag och jag har inte tjuvtestat än , tänker nog hålla mig till testdagen nu på måndag, ingen tendens till mens än ,men det kan ju vara lutinus som skjuter upp den. men man hoppas och ber ,annars mår jag hyfsat bra idag , ingen huvudvärk tack och lov. hoppas ni andra får ett plus :)

Å spännande för dig också! Håller tummarna! 7 dagar försenad mens? Låter som om du får ett plus! Heja heja
  • Iskristall
    Aliiice skrev 2015-12-19 10:47:01 följande:

Vi ska tapetsera sovrummet och inväntar vår nya säng som ska komma idag så ska hålla mig sysselsatt :D

Konstigt att folk får så olika testdagar. Jag är på ruvardag 14 imorgon och det är min testdag.

Håller tummar och tår för oss alla :)

Kul med nya tapeter och ny säng!

Jag har TD från kliniken på RD16 med ett 2-dagars, alltså dag 18 från ÄP.
  • Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-19 16:44:42 följande:

ja om du nu inte är den förbannade lutinusen som skjuter upp den . nervös som fan

Jo men visst. Men 7 dagar det tycker jag låter länge även om det är lutinus som skjuter upp den!
  • Iskristall
    Aliiice skrev 2015-12-19 17:52:26 följande:

Molvärk och att mensen är 7 dagar sen bådar gott ;)

Jag har väldigt ont i magen idag på vänster sida inget molande bara konstig värk :/

Iskristall när är din TD? :)

TD 25/12. När hade du din?

Men jag tänker testa på julafton om inte mensen dykt upp. Ev tjuvtesta tidigare, men har inte bestämt oss än.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare