• Lilly2013

En tråd för oss ruvare

Då var man på dag 10. Känner fortfarande ingenting, förutom lite ont i brösten. TD på onsdag. Vill inte, vill inte veta.. Tror inte att det har blitt nått. Får för mig att jag skulle ana det då.

Frucgsvensson- ser ju ut som det tar sig ????

• Lilly2013
    Kvinna84a skrev 2015-09-28 07:40:48 följande:

Negativt test idag på ruvdag 11.. Känns tungt.. Men bättre att få veta det nu än hos Gyn på fredag.. Får se vad vi gör nästa försök och när..

Lycka till alla :)

Tiden är ju inte riktigt ute. Hoppas det ändras.
  • Lilly2013

Usch i morgon har jag TD, ruvardag 12. Väldigt tidigt jämfört med alla andra. Undra om det är för att man egentligen ska lämna blodprov, det tänker inte jag göra men tanke på att vi åkt till Köpenhamn lite väl långt bara för ett blodprov. Man skulle kanske bokat in det här hemma men men. Har köpt ett clearblue så man får väl lita på det. Nervöst.

• Lilly2013
    Kvinna84a skrev 2015-09-30 14:45:25 följande:

Nej! Tråkigt!!! Vad är nästa steg för er? Jag får min dom på fredag tror jag :(

Ja skit tradigt.. En månads uppehåll sen kör vi igen fast mad menopur denna gången.. Känner mig sjukt stressad av min ålder ????
  • Lilly2013
    frucgsvensson skrev 2015-09-30 15:38:52 följande:

Åh nej!! Jag beklagar :( fy så tråkigt!!

Tack!!
  • Lilly2013
    missmissis skrev 2015-09-30 21:22:48 följande:

Å vad tråkigt att höra! Beklagar.

Får jag fråga damen om hennes ålder? :)

Jag är 39 och är nu i vecka 7. Min kropp är väl rätt dåligt förberedd dvs otränad och jag bävar lite för hur jag ska orka. Men känner till åldersstressen så väl!

Håller tummar och tår

Det får du ????. 41år så drt känns som det brådskar. Har haft lätt att bli gravid men har haft 5 missfall på 2 år. Sista gången tog det nästan ett helt år att bli gravid.

Tack
  • Lilly2013
    Kvinna84a skrev 2015-09-30 21:23:55 följande:

Usch vad jobbigt.. Och stressa ska man ju helst inte göra.. Men förstår dig verkligen. Vad är menopur? Också sprutor?

Ja sprutor för att stimulera. Annan sort som på vissa kan ta fram bättre kvalitet.
  • Lilly2013
    No Ka Oi skrev 2015-10-01 07:43:49 följande:

Lilly2013, så tråkigt med minus. Hoppas att menopur funkar bättre för dig.

Tjogge, jag önskar verkligen att jag hade några kloka råd, men det har jag inte. Kan "bara" bekräfta att ruvningen är skitjobbig.Tankarna flyger och far. Ena dagen tror en att en är gravid. Andra att en aldrig kommer att få barn. Är det mens, sprutor eller graviditet som känns. Jag måste göra nåt rikitgt riktigt roligt för att inte känna efter varje minut. Och sen på kvällen när jag har tid att känna efter ligger jag och grubblar på om jag missade något tecken på mens eftersom jag hade så roligt. Ständigt dettta grubblande. Lite kan jag kanske lugna dig. Jag pratade med kliniken häromdagen och sa att jag varit så himla nervös och att det varit så jobbigt. BM sa att studier visat att det inte påverkar chansen att bli gravid. Så ha inte dåligt samvete över det i alla fall.

Och varför pratade jag med kliniken!? Jo, för att meddela att jag är gravid. Helt galet känns det! Nu börjar nästa nervösa fas. Kommer jag få se ett pickande hjärta på VUL om drygt två veckor!?

Grattis!!
  • Lilly2013
    Tjogge skrev 2015-10-01 08:32:54 följande:

Lilly: tråkigt med negativt. Hoppas att de andra sprutorna fungerar bättre.

Grattis No Ka oi. Spännande!

Tack för svar, idag är jag lugnare ????. Alltid skönt å få skriva sv sig. Inte så ont i magen idag. Tog nytt grav test imorse och läste av inom korrekt tid och visst är det positivt, ingen tvekan där.

Frågan är nu är det tillförlitligt resultat på ruvardag 9.. Klart blivit tydligare streck än igår. 16 dagar sen ovitrelle sprutan togs.

Grattis !!
  • Lilly2013

Pratade med dom på kliniken och dectyckte det var tidigt ned TD 12. Bestämde att fortsätta med crinonen och Progynonen ett par dagar till. Så tänkte testa i morgon igen då är det dag 15 sen slutar jag med det. Säkert det som håller borta mensen oxå. Får köra hårt på egen hand nästa månad ????.

• Lilly2013
    Kvinna84a skrev 2015-10-03 09:15:11 följande:
    Jag slutade med progynon och lutinus igår efter ha varit hos Gyn på dag 15. Inväntar mens och ett besked på måndag hur vi går vidare. Vet du om man kan köra på direkt med nästa försök? Vet att ni ska ha uppehåll en månad, vet man varför? Jag är så otålig i väntan på besked hehe :)
    Usch tråkigt för er. Beklagar. Jag testade oxå minus igen nu på morgonen. Så nu slutar jag oxå. Till oss sa som att dom ville ville spara äggstockarna en månad så de hade hämtat sig till nästa runda. Men hade inte ni fått till frysen och då kan man kanske sätta in dom. Vi fick inte ens använda Pergotime denna månad utan dom skulle vila.
    Tänkte köra hårt med akupunktur,vitaminer och leka kaniner veckan runt ÄL denna månad har ju haft ganska lätt att bli gravid innan så vet ju att det är möjligt.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare