Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

En tråd för oss ruvare

Aliiice skrev 2015-12-19 18:58:22 följande:

Okej

Ett par dagar till då försök hålla ut till 24:e om du inte fått mens innan. Det är jobbigt att ta för tidigt och få ett negativt svar och tänka på det tills ens riktiga TD :) denna väntan är jobbig nog :(

Min är imorgon men har fått en pytte pytte liten blödning så nu känns det som att denna resa är slut :( komiskt om mensen kommer riktigt just på TD

Nej, håll dig borta blödning! Det vill vi inte ha, håller tummarna för dig! Det behöver ju inte vara kört fast man får liten blödning.
  • Iskristall
    Aliiice skrev 2015-12-20 07:16:39 följande:

Det blev negativt idag :( fanns inte ens en antydan till ett ljusrosa streck. Slutar med lutinus idag så mensen borde dyka upp snart

Nä, vad trist! Vet inte vad jag ska säga Kram!

Jag känner på mig att jag kommer gå samma öde tillmötes.
  • Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-20 10:57:41 följande:

hoppas jag med ! ruvardag 15 idag, ingen mens än , däremot rejäl molvärk,känns som mensvärk , riktigt illamående ,testdag imorg , nervös som fan , oroande med denna värk , för den känns precis som mensvärk.

Jag tror på ett starkt plus för dig i morgon på TD!
  • Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-20 16:20:50 följande:

ja det gör jag med ! ska bli nojigt att testa men samtidigt skönt att få veta, men man vill ju inte ha ett minus,mår långt ifrån bra , huvudvärk hela dagen och rejäl molvärk som har hållit i sig hela dagen, rejält illamående, hoppas även du får ett plus.

Tack kära du!
  • Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-21 08:06:01 följande:

hej alla tjejer ! idag var min testdag , doppade först klinikens test i urinen och jag såg ganska snabbt två streck , doppade då billiga testers och samma där och till sist doppade jag clear blus digitala med veckoindikator som visade gravid 2-3 veckor. 3 test och alla positiva , nu tror jag på att det är sant . jag är så sjukt glad , kan knappt fatta det . lycka till alla :)

Stort grattis!
  • Iskristall

Nu tror man ju att det är mensen som kommer varje gång man känner lutinusgegget i trosan! :-/ Psykisk påfrestande minst sagt!

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-22 10:53:33 följande:

Åh jag vet!! :/ Ska bli skönt att få vila från allt detta en månad sen.. om du inte plusar nu har ni pratat om när ni vill köra igång igen? Jag tror vi kör från mens i januari. Den ska komma runt den 22 lr 23e jan om inte allt detta strular upp den.

Nä, det har det inte talats om. Vi kör väl så fort vi får och kan igen tänker jag. Vi har ett problem bara, sambon väntar på en magoperation, vi vet inte när den kommer bli av. Men den kommer bli av, så då får vi ta en paus i ivfen. Speciellt eftersom vi inte fick nåt till frysen heller. Annars kunde vi ju gjort en återföring fast han är nyopererad eller så. Men vi måste ju börja om med allt.
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-22 11:16:49 följande:

Okej då får vi hoppas att ni kanske hinner med ett försök till när klinikerna öppnar från julstängt och så innan hans operation och att det då tar sig så ni inte behöver gå igenom fler =) Om du inte är gravid nu då som vi hoppas på *tummar*

Vi måste också börja om med allt. Får mer besked den 28e när vi ringer kliniken om det blir fortsatt minus. Hoppas bara på fler ägg nu när de höjer dosen i nästa försök så det finns fler chansen till frys!

Trist att vi måste börja om med allt. Men håller ju tummarna att vi båda slipper det! Men om, då hoppas jag vi får små blastocyster till frysen också. Nu ska jag jaga runt efter de sista julklapparna, hoppas jag kan koppla bort tankarna ett tag.
  • Iskristall

RD14, negativt test. Borde jag sluta med lutinus för att få mensen att sätta igång? Färgade flytningar hela tiden.

• Iskristall
    utandig skrev 2015-12-23 07:56:59 följande:

Beklagar, ring alltid kliniken först men ja du kan med största sannolikhet sluta med Lutinus. Hade du testdag på RD14? har du testat med digitaltest? . Styrke kramar. 

Nä, TD 25/12. Nej inget digitalt test. Funderar på att ringa dem idag då. Sista dagen innan de stänger o öppnar igen den 7:e januari.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare