Inlägg från: Regnbågsdröm |Visa alla inlägg
  • Regnbågsdröm

En tråd för oss ruvare

stajlish skrev 2016-01-23 21:38:54 följande:
    Tack här också! =) När har du TD?
    Sista januari. Du då?
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-25 07:05:03 följande:
    Det där med testdag är intressant. Jag fick tillbaka min blasto i tisdags och har också testdag 6/2...
    Men det har ju ingen betydelse hur länge den odlats utanför, som jag har förstått det. Det måste gå ett visst antal dagar för att den eventuellt ska fästa sig i livmodern och man ska kunna testa. Så det är det som sker där inuti som tar tid Sen om båda blir gravida så har nog du "gått längre i tid" så att säga
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-25 08:28:56 följande:
    Det är klinikerna som har olika rutiner. Jag har en vän som hållt på ungefär lika länge och de har testdag på RD 12 med blasto.
    Jaha okej. Ja, det är mycket som är olika på olika kliniker
  • Regnbågsdröm
    ystersyster skrev 2016-01-26 06:35:19 följande:

Hoppar gärna in, jag fick tillbaks två 2dagars i fredags! TD är 5/2 men kommer troligen testa 6/2 för att slippa ev minus innan man går till jobbet..

Men måste ni inte ge besked till kliniken på testdagen? Jag tänker, då blir det ju kanske knepigt om du hoppar över den.. Annars förstår jag dig i beslutet. Vi ska nog testa dagen innan TD pga att vi kommer vara på resande fot hela testdagen.
  • Regnbågsdröm
    Supers skrev 2016-01-26 11:13:40 följande:

Jag har beräknad mens idag men den får absolut inte komma! Rd 4 känner lite lätt molvärk. .kan vara lutinuset som spökar. En dag i taget..jag kommer nog testa dan innan för vi ska åka bort på lördan den 6...vänta vänta vänta; )

Jag har lite samma läge idag.. Ser man till förra försöket så fick jag mens den här dagen. Hade visserligen ingen insättning då, men lika många dagar från ägglossningssprutan. Är också livrädd för mens idag. Hade lite rosa flytning på Crinonen imorse. Så skrämmer mig till vansinne. Någon som varit med om liknande? Nu eller vid tidigare ruvning?
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-26 11:58:59 följande:
    Det är väl snarast tidigaste dagen de vill ha besked. Sist fick jag inte ens tag på kliniken på TD. De ringde aldrig tillbaka.
    Okej. Vi ska ringa på TD och prata in på telefonsvarare. Och sedan får vi svar via brev. Uppenbarligen olika på olika kliniker.
  • Regnbågsdröm
    Supers skrev 2016-01-26 12:19:59 följande:
    Rosa flytningar kan va nidblödning, efter stimulerar försök brukar inte mensen komma i tid alls..
    Okej.
    Nej, mensen kom ju inte "i tid" förra gången heller. Men den kommer ju exakt såhär många dagar efter ägglossningssprutan. Så det är ju så jag tänker, att det liksom egentligen kanske är min "mensdag" typ idag. Men jag hoppas på det där med nidblödning då. För det är ingen fara va?
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-26 12:54:28 följande:
    Okej.
    Nej, mensen kom ju inte "i tid" förra gången heller. Men den kommer ju exakt såhär många dagar efter ägglossningssprutan. Så det är ju så jag tänker, att det liksom egentligen kanske är min "mensdag" typ idag. Men jag hoppas på det där med nidblödning då. För det är ingen fara va?
    Den KOM såhär många (eller få) dagar efter ägglossningssprutan förra gången, det stå. Hoppas du förstår hur jag menar.
  • Regnbågsdröm
    Supers skrev 2016-01-26 16:29:01 följande:
    Aha nä min mens har alltid kommit efter td el innan, men har väl inte tänkt på att man kanske måste räkna lite annorlunda pga ägglossningssprutan :) 3 försök o har fortfarande inte kolla ;) haha mkt att hålla reda på.
    Har du lyckats med något försök eller har alla varit negativa?
  • Regnbågsdröm
    Supers skrev 2016-01-26 20:29:26 följande:
    Tyvärr har vi misslyckats alla ggr :( nu är sista försöket o endaste ägget..så vi vill ju så gärna...vilket försök är ni på?
    Vi är på vårt andra. Men första ruvningen. Slutade innan insättning förra gången.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare