En tråd för oss ruvare
Ikväll var det två streck på hCG-testet.
Jag hoppas det förblir så.
Jag testar bara på morgonen annars men min kropp är hyfsat tydlig så jag testade ändå.
Ikväll var det två streck på hCG-testet.
Jag hoppas det förblir så.
Jag testar bara på morgonen annars men min kropp är hyfsat tydlig så jag testade ändå.
Hej. Lämnar gruppen nu. Igår på ruvardag 11 fick jag mens. Blöder ordentligt idag på dag 12 också, men testade för säkerhets skull. Negativt, förstås. Så min resa slutar här gör den här gången. Lycka till ni andra!
Ja här är tant röd på plats..så nu var det sista gratis försöket slut..tomt, frustrerad, arg, ledsen och bara allmänt likgiltig.
Önskar er alla lycka till och hoppas att ni slipper genom gå fler behandlingar & att ni får era efterlängtade små liv. Vi får nog kanske acceptera att det aldrig blir så för oss :/ Sköt om er & all lycka.
Lider med er tjejer! Men vi skapar en nu grupp ihop sen när vi orkar resa oss upp igen. Stora kramar!
ja de 10 dagarna var i måndags. svagt positivt tisdag och idag onsdag starkare positivt. hade det varit sprutan borde dagens test varit svagare :)
Hej! Är på RD 6, och det är en himla långsam väntan!
Fick just veta att inga embryon klarade infrysning. Blev så förvånad, då allt lät hoppfullt tidigare på kliniken. Nu hoppas jag verkligen att embryot i magen klarar sig, den 11 april får jag testa. Annars är vi tillbaka på ruta ett igen :(
Är det någon som vet varför infrysning inte lyckas?
Jag har läst att 50% av alla äggplock ger ägg som klarar sig till frysen.
Det är inte så mycket.
Jag är förvånad över att båda mina gjorde det.
Lycka till alla ni som ruvar! Kan inte slita mig från den här tråden, är så spännande att följa er :)
Jag trodde att det var ganska vanligt att man åtminstone får något till frysen.. Jag fick ut 14 ägg och 9 befruktades och hamnade i frysen. Eller 8, ett hamnade ju i mig :)
Måste bara skriva och förtydliga en sak. Blödningen man får efter ruvningen är inte mens, utan en bortfallsblödning. Så det är inte samma sak som att "få mens". Cykeln blir generellt rätt annorlunda efter IVF då man inte haft riktig mens på flera månader när man varit under behandling (om man kör långt protokoll tex) Så är absolut inte ovanligt att den förskjuts från vad man brukar ha. Jag kan säga att jag har tappat bort mig helt från när jag brukar ha mens nu. Allt är i en enda röra.
Jag är på Rd 14 och i morse blödde jag lite grann. Hade även svag mensvärk. Jag tror det var embryot som lossnade. Jag har inte fortsatt blöda. Men det känns som det är kört:( Vet nån om man får vanlig mens efter ivf?
Okej, tjejen med googleförbud börjar googla ändå. Kom på mig själv och avbröt. Skriver lite här istället.
Ruvardag 4 idag. Vårt tredje IVF försök men vår andra ruvning. Det är något med RD 4 som jag inte kan sätta fingret på. Vid förra försöket fick jag en extrem spänning i magen och höll på att svimma, blev kallsvettig och var tvungen att sätta mig ner. Googlade runt då ocskså och fick för mig att ägget fäst. Sen var jag absolut inte gravid vid TD, blött floder i två-tre dagar då.
Men nu då.. Imorse fick jag konstiga "stickningar" i mina nedre delar, så att säga. Höll inte i sig jättelänge, men ändå så pass att jag liksom reagerade över det. Det började liksom "dra" och "sticka" i könet. Någon ruvare som upplevt samma?
Jag avskyr egentligen att analysera symptom eftersom progresteronet (Crinone) man tar ger en både ömma bröst och molande mage. Men just det här känns ju som något annat, mer tillfälligt. Well, ville nog egentligen bara skriva av mig till er istället för att googla
Hej alla. Jag har länge funderat över vart man ska ta vägen med alla sina känslor efter misslyckade IVF-försök. De här grupperna betyder mycket, men vart hamnar man emellan. Har skapat en grupp "Vi som misslyckats". Ligger under "svårt att få barn - IVF/provrörsbefruktning". Läs gärna den och hoppa in om ni vill, ni som behöver någon att prata med och skriva av er efter misslyckandet.