• Topcom

Sonen får inte leka med grannpojken

Jag kan ändå förstå lite hur hon tänker. Vi har en dotter på sex år, hon leker med grannbarnet på fyra nästan varje dag. Tyvärr blir det mycket kiss och bajsprat från fyraåringens sida, och man blir som
    Man umgås. Nu har min dotter kommit till skolan och pratar som en fyraåring, vilket såklart inte är positivt utan bara jobbigt, kompisarna på skolan undrar ju vad det är frågan om. Vi kommer inte låta dem sluta leka helt, men vi kommer definitivt begränsa deras lek i fortsättningen. Min dotters utveckling måste gå framåt, inte bakåt. Men jag förstår att detta är svårt att se detta om man är förälder till det yngre barnet, men man märker av det tydligt som äldre barnets förälder.

• Topcom
    Anonym (Konstigt) skrev 2015-09-18 20:03:26 följande:
    Ja för denne fyraåring kommer göra din dotter utvecklingsstörd.

Herregud alltså.
    Eh nä, jag har definitivt inte sagt att hon kommer bli utvecklingsstörd. Jag har sagt att jag tror det är bättre för henne att leka mer med jämnåriga just nu tills hon har vant sig av vid tråkiga beteenden. Hon har lekt med denna flicka hela sommaren och har nu börjat på skolan utan att känna någon. För mig är det viktigt att hon känner själv att hon passar in i gruppen. Jag vet vad som är bäst för mitt barn och detta gör jag endast för hennes egen skull. Du får tycka att det är hur konstigt som helst, det skiter jag faktiskt fullständigt i :)) KRAM på dig!
Svar på tråden Sonen får inte leka med grannpojken