Amningsnapp????
Jag använde amningsnapp under hela tiden jag ammade. Jag vande aldrig av sonen amningsnappen och det var tydligen helt okej att alltid amma med den, enligt min barnmorska.
I början tyckte jag att det var lite bökigt och kladdigt men man vande sig efter ett tag. I kombination med amningsbh och amningströja så var det efter ett tag inga problem alls att amma offentligt med amningsnapp. Man vande sig helt enkelt vid hur man skulle få på och av den diskret. Jag köpte faktiskt flera stycken så att jag alltid hade en ren i väskan ifall jag inte hade möjlighet att rengöra den ifall jag skulle vara iväg en hel dag. Att alltid ha extra i väskan är faktiskt ett måste. En gång glömde jag dem hemma. Sonen klarade inte alls av att amma utan amningsnappen så jag fick handmjölka och hälla i honom med hjälp av en kopp tills vi var hemma igen en timme senare. Den stressen önskar jag att ingen slipper uppleva och efter det så köpte jag flera extra amningsnappar (jag har till och med ett par oanvända kvar nu 1,5 år senare.)