Prover att ta/utredning efter flera misslyckade ivf-försök?
Kolla upp immunförsvaret! Sköldkörteln, kromosomfel, antikroppar, 3d- scanning av livmoder. Finns en del man kan kolla. Lycka till!
Kolla upp immunförsvaret! Sköldkörteln, kromosomfel, antikroppar, 3d- scanning av livmoder. Finns en del man kan kolla. Lycka till!
Hej igen! Utöver tsh, fritt t4 kan man alltså kolla antikroppar mot sköldkörteln. TPO -antikroppar heter det, men det kanske du kollat.
Jag har tagit blodprov och skickat till labb i USA, på inrådan av amerikansk läkare, det visade på viss immunproblem. Förhöjda NK-celler.
På inrådan av engelsk fertilitetsläkare (jag har haft Skype-konsultationer) frågade jag min gyn i Sverige om jag fick ta kromosomanalys. Så glad att hon sa ja, för där fick vi svaret! Har jättebra hormonvärden, men en kromosomavvikrlse som inte märks på nåt annat sätt än att jag har svårt att bli gravid.
Lycka till! Kram
Kromosomanalysen behövde jag inte betala för. Tog blodprov hos min vanliga gyn.
För immuntesterna tog jag kontakt med en läkare i USA. Kostade cirka 10 000 inklusive rådgivning plus 2000 på en fertilitetsklinik i Danmark som hjälpte att ta blodprovet som sen skickades m FedEx.