• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-21 19:22:23 följande:

Precis! Klart man är besviken för självklart fanns hoppet om att klara det på första försöket men försöker tänka som ivf läkaren sa på vårt första mötet att 1a försöket är en testomgång och att vi inte skulle gå ner oss helt om vi inte klarar det. Det finns de som blir gravida på första men de flesta behöver ändå några försök på sig innan de lyckas och de allra flesta blir det på de 3 försöken så jag försöker tänka så även om det är tufft och jag mest av allt önskade att vi var gravida nu och gärna igår ;)

Jag hoppas åt oss alla, men ska inte säga att det kommer gå för det vet vi ju inte men förhoppningsvis och det är med det hoppet vi får gå in med =) Vid nästa försök tänker jag gå in med mer försiktighet.. har känt av alldeles för mycket denna gång.

Jag hoppas också åt oss alla!

Till nästa gång vet vi ju vad vi har att vänta oss av biverkningar av alla mediciner också. Har det kommit nå mer blodiga flytningar? Jag hoppas inte!

Kram!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-21 22:11:19 följande:

Jag hoppas också åt oss alla!

Till nästa gång vet vi ju vad vi har att vänta oss av biverkningar av alla mediciner också. Har det kommit nå mer blodiga flytningar? Jag hoppas inte!

Kram!

Precis känns skönt att ha mer koll vad man ger sig in på då.

Inget blod men rosa strimlor i det vita från lutinuset. Vet inte vad det är :/

Kram
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-21 22:51:36 följande:

Precis känns skönt att ha mer koll vad man ger sig in på då.

Inget blod men rosa strimlor i det vita från lutinuset. Vet inte vad det är :/

Kram

Det kanske bara är rosa strimlor pga lutinusen, sköra slehinnor eller nåt. Det behöver inte vara dåligt. Vi fortsätter hoppas och hålla tummmarna!
  • Nmg

Ja visst är det märkligt hur man blir hur du med mat på jobbet? Jag är så nervös inför illamåendet som säkert börjar snart, så att MSN kanske inte kan äta tillsammans med de andra, hur man minska göra det utan att det märks. Ok det låter bra med träningen, måste nog oxå sätta igång lite

Lotten skrev 2015-12-21 21:41:42 följande:

Jag är mätt innan jag ens börjat äta.

Idag när jag klev in i personalrummet så reagerade jag starkt på att det luktade väldigt mycket ballong. Det stank verkligen. Hängde några ballonger där.

Jag har försökt träna lite under hela tiden men fick sluta för att jag hade så ont i äggstockarna. Tränade senast igår. Men blev så äcklad av att jag blev så klibbig. Brukar alltid bli väldigt svettig, men jag klarade bara inte av det. Kändes jättekonstigt. Jag kör cykel, bandet och crosstrainer :)

• Lotten
    Nmg skrev 2015-12-22 06:33:09 följande:

Ja visst är det märkligt hur man blir hur du med mat på jobbet? Jag är så nervös inför illamåendet som säkert börjar snart, så att MSN kanske inte kan äta tillsammans med de andra, hur man minska göra det utan att det märks. Ok det låter bra med träningen, måste nog oxå sätta igång lite

Ja! Jättekonstigt. Jag har jättesvårt att sova också. Började innan vi plussade, om det nu är ett plus. Vi har inte litat riktigt på det vi gjorde. På torsdag gör vi ett nytt.

Mina kollegor är väl medvetna vad vi gått igenom. Har inte kunnat dölja mitt mående så bra. Jobbar med barn. Så jag äter tillsammans med barnen.

Vad jobbar du med? Jag försöker iaf träna minst 30 min :)
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-22 06:05:41 följande:
    Det kanske bara är rosa strimlor pga lutinusen, sköra slehinnor eller nåt. Det behöver inte vara dåligt. Vi fortsätter hoppas och hålla tummmarna!
    Jag fick ju en liten blödning innan vi testade och får ibland det här rosa som du beskriver. Tror inte du behöver vara orolig, läste att många fått så. Jag var såklart också orolig.
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-22 06:05:41 följande:

Hoppas det är så. Tog nyss en lutinus och då var det inget rosa/brunt längre. Molvärken är däremot kvar. Tack =) O jag för dig!
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-22 06:42:14 följande:

Jag fick ju en liten blödning innan vi testade och får ibland det här rosa som du beskriver. Tror inte du behöver vara orolig, läste att många fått så. Jag var såklart också orolig.

Skönt att höra att fler haft det! Vart så orolig igår. Håller tummarna för fortsatt plus på torsdag även om jag inte tror det behövs. Ni är gravida =)
  • hope88

Tog nyss ett test, kan inte låta bli. RD11 och minus. Visste det ju..

• Lotten
    hope88 skrev 2015-12-22 07:03:09 följande:

Tog nyss ett test, kan inte låta bli. RD11 och minus. Visste det ju..

Ge inte upp. Jag tog ett test rd13. Håller tummarna :)

Tack! :) jag har så svårt att fatta om testet verkligen är ett plus. Kan låta som jag är väldigt trög i skallen haha! Men a vi känner oss väldigt osäkra. Hoppas det ändras på torsdag :)

Har sagt till mina föräldrar att vi ska testa den 25e. Så vi planerar för att ge en julklapp med något roligt sätt att berätta på :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november