• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-22 09:13:39 följande:

Va skönt att du har berättat! Det underlättar! Hos mig är det min chef och en kollega som vet. Jag jobbar på kontor så vi har ett pentry som vi äter lunch i tillsammans är dock ganska glad att jag har ett fritt jobb nu inte så mycket möten. Var chef för några månader sen och det hade blivit jobbigare om man skulle må illa och spy på möten med personalen. Och hitta på ursäkter att man ställer in nåt möte eller så....

Ja det känns väldigt skönt. Jag trodde inte man skulle känna av det såhär tidigt. Luktar verkligen jättemycket.

Ett digitalt test är gjort och vi fick positivt!! :)
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-23 04:33:13 följande:

Ja det känns väldigt skönt. Jag trodde inte man skulle känna av det såhär tidigt. Luktar verkligen jättemycket.

Grattis igen Lotten!
  • Iskristall

RD14 negativt test. Känns som om jag borde sluta ta lutinus så att min mens sätter igång. Färgade flytningar hela tiden.

• Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-23 06:21:10 följande:

RD14 negativt test. Känns som om jag borde sluta ta lutinus så att min mens sätter igång. Färgade flytningar hela tiden.

Tack! :)
    Nej gör inte det. Jag har också det. Ge inte upp! ??
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-23 08:11:44 följande:

Tack! :)

Nej gör inte det. Jag har också det. Ge inte upp! ??

Men negativt RD14? Känns det inte kört så säg?
  • Nmg

Grattis igen! Va kul jag tog oxå ett test idag hade en kvar, och det visade fortfarande positivt så jag kan känna mig lugn ett tag. Blev lite nervös där efter minskade symptom.

Lotten skrev 2015-12-23 04:33:13 följande:

• Nmg

Var det idag som var din testdag?

Iskristall skrev 2015-12-23 06:21:10 följande:

• Nmg

Ok, förstår Att det känns tråkigt men vänta till juldagen och ta ett nytt då. Håller tummarna!

Iskristall skrev 2015-12-23 11:36:58 följande:

Juldagen.

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-23 11:51:47 följande:

Ok, förstår Att det känns tråkigt men vänta till juldagen och ta ett nytt då. Håller tummarna!

Ja, kommer ta klinikens test då som de vill. Men det känns ju inte så hoppfullt trots allt. Men tack för tummarna!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november