Inlägg från: Ego Lovers |Visa alla inlägg
  • Ego Lovers

Kan inte komma över förlusten av min dotter...

Lavish skrev 2015-10-07 20:48:43 följande:

Det låter verkligen fruktansvärt, beklagar!

Men är du säker på att en ny dotter skulle kompensera den du förlorade på något sätt? 

Det handlar inte om att kompensera ett dött barn med ett nytt. Isf har ju ts redan gjort det iom att hon har fått ett nytt barn så det där är inte ens relevant. Ts vill ha en dotter och det är vanligt att många vill ha det kön som de inte har även om ts har en dotter fast hon inte är hos henne. Jag förlorade en dotter och vi fick ett till barn tre år senare och jag önskade mig en pojk undermedvetet av rädsla att det skulle komma en liten mini kopia av storasyster och när vi gjorde ul och bm undrade vad vi trodde och jag sa pojk och hon sa tös kunde jag inte riktigt känns glädjen av rädslan att folk skulle tro att vi ersatte. Hade vi fått en pojk hade folk inte tänkt tanken att vi ersatte henne. Nu är inte lillasyster alls lik storasyster utan en helt egen person med ett helt annat utseende.

Så ts vill ha en dotter ingen ersättare. Och drömmen om en syster till hennes två söner och dotter är något som hon måste få ha och som ev kan infrias om det inte blir en till pojk dvs.
Svar på tråden Kan inte komma över förlusten av min dotter...