Inlägg från: MrsP79 |Visa alla inlägg
  • MrsP79

Kan inte komma över förlusten av min dotter...

Hej! Vet inte om min historia kan hjälpa dig, och den är inte exakt som din, men jag mår ganska bra idag i alla fall!

Jag hade två pojkar när jag blev gravid igen (fick övertala mannen en smula). Fick reda på att det var en pojke till och grät den kvällen. Jag hade ju hoppats på en flicka. Dagen efter var de känslorna som bortblåsta, och jag kände en otrolig kärlek till pojken i magen! Några veckor senare hände det som inte fick hända, han dog i magen. Två dagar senare födde jag en otroligt söt liten pojke! Han blev begravd i minneslunden i vår stad. Mådde skitdåligt en lång tid efter. Tio månader efter blev jag gravid igen. Jag hoppades den här gången bara på en frisk bebis. Många runtomkring sa "men NU blir det väl en flicka!".....skulle kunna gett dem en snyting. Vi fick i alla fall en frisk lite pojke (vilket vi visste, men inte talade om för folk). Ett drygt år efter blev jag gravid igen, och vår minste är nu snart 6 månader.

Inför den sista graviditeten var min man och jag inte överens alls, jag ville men inte han. Han tyckte inte vi skulle chansa en gång till. Han menade också att jag skulle bli besviken om det blev en pojke till. Kan avslöja att den blev många tårar innan han till slut gav med sig. Idag kan han inte förstå att han inte ville. Jag är jättestolt över mina fyra prinsar! Visst kan jag sakna det man kanske hade fått med en dotter, men jag har accepterat det! Jag tror inte jag hade varit en lyckligare människa om jag hade haft en dotter. Önskar ju inget hellre än att få tillbaka min pojke som dog, men å andra sidan hade jag nog inte haft de två minsta då. Allt sker av en anledning, även om det känns för djäkligt!

Hoppas du och din man kommer överens och att du kommer att må bra igen! Kram

Svar på tråden Kan inte komma över förlusten av min dotter...