• livias

BIM november 2015

Hej, joinar igen efter ett missfall i helgen. Då blödning fortfarande håller på är jag lite osäker på äl så får återkomma. Men hoppas på att det hinner komma igång ganska snabbt igen! Och en bim runt den 10 nov. Lycka till alla!

• livias
    halo83 skrev 2015-10-12 20:37:41 följande:
    Ja jag sa att jag endast blöder i 4 dagar å att det är beräknad äl den 21:a men läkaren sa att man alltid spolar på cd10 , så om det är för sent så kanske man får hoppas på nästa period då..
    Jag hade spolning nu i oktober och min gynekolog var väldigt noga med att inte göra det alltför tätt inpå äl med risk för att spola bort ett ev ägg. Gjorde den 16e och hade äl den 20. Tog sig också ju så tror på spolning. Nu gäller det bara att den lilla vill stanna kvar nästa gång också :) Lycka till!
  • livias

Ni som tyvärr gått igenom mf / mamma - hur lång tid tog det gör er äl att komma igång igen? Vet inte hur jag ska tänka, i och med mitt mf nu i helgen. Ska jag räkna det som en "mens" och anta att äl kommer om ca 14 dagar eller hade ni börjat äl testat typ om några dagar? Man hade stenkoll innan på kroppen men nu är jag rädd för att missa äl. Eller bör jag räkna med en vanlig mens innan jag börjar äl testa igen?? Mina tidigare mf var för fyra år sedan så kommer ju inte ihåg!

• livias

Tack för era svar och delat med er av era erfarenheter<3 Fick mitt mf samma dag som jag gick in i vecka 6. Så var tidigt. Var hos gynekologen idag och verkar som att kroppen ställt om sig bra och att jag kan räkna med äl med en veckas förskjutning bara. Så hoppas på det! Men känns positivt då vi kom fram till att vi ska försöka naturligt några månader till och sen blir det utredning för att utesluta kromosom rubbningar hos mig och sen ivf. Ska börja med letrozol nästa mens. Åhh hoppas på många november plus nu i tråden! Ha en fin helg alla:)

• livias
    Hansson88 skrev 2015-10-21 12:03:44 följande:

Hoppar in här.

Blev gravid i BIM Oktober -gruppen.

Fick missfall igår.

1 försöket efter MF.

BIM 22 Nov.

Blöder mycket just nu. Hoppas kroppen rättar till sig fort och att ÄL kommer igång.

Beklagar verkligen:( fick också positivt i oktober tråden men mf. Blödde mycket men kroppen återhämtade sig hyfsat snabbt. Hoppas och håller tummarna för att det gör det för dig också! Nu vill man ju bara få äl igen och på det igen..!:)
  • livias

Jag känner av min äl nu också. Men såklart ligger jag nerbäddad och sjuk... Men får väl gå ändå! :)

• livias
    strumpan123 skrev 2015-10-26 09:36:30 följande:

så syns det inte ens på bilden :/ Men det var rosa, har analyserat så många test att det inte gick att ta miste om detta men hjärnan spelar en ett spratt när man man inte får det på bild :P

Ser ett streck! Hoppas på det bästa och att det blir starkare :) Grattis!
  • livias
    nepe skrev 2015-10-27 21:48:51 följande:

Välkomna alla ni från oktobertråden, och alla andra såklart! Det är ett härligt gäng här inne! Håller tummarna för er alla!

Själv sitter man fortfarande och hoppas på att få en jävla äl denna månad. Skulle kommit  för flera dagar sen men ingen i sikte.. inte haft någon äl förra två cyklerna heller. imorgon ringer jag doktorn :(
    Någon som varit i min sits?

Jag ska få börja äta letrozol för att sätta igång äl. Har historik på att inte ha så många äl per år. Sista tiden har det dock fungerat men efter mf nu så har jag inte fått något. Så denna månaden känns rätt så körd. Men positivt att få börja äta letrozol nu från nästa mens. Så tycker absolut att du ska kolla upp det!
  • livias
    Angdev skrev 2015-10-27 20:10:04 följande:

Vi verkar vara ett fåtal som passerat 2-siffrigt i försök.

Hur håller ni ångan uppe? Vi är på försök nr 12....

Det är jobbigt, förstår inte hur så många orkar så länge. Vi har inte försökt aktivt sålänge, ca 4 - 5 månader bara. Men då jag har fyra missfall i bagaget så ska vi bara testa naturligt några månader till sen får vi ivf om vi vill. Så kommer luta åt det. Någon annan som pratat med er gynekolog om det, tänker er som försökt länge?
Svar på tråden BIM november 2015