-
Håller tummarna för att det hjälper! Jag ska även boka in ett ultraljud när det börja närma sig äl efter jag börjar med tabletterna. Fick du göra det också? Vad kollar dom då?Symetrical skrev 2015-10-28 10:31:25 följande:Jag kör letrozol nu med förhoppning att få tidigare äl (kommit på dag 41-44 senaste cyklerna). Har en tablett kvar nu, sen får vi se om äl dyker upp som den ska.
-
Vad bra att du ringde nepe!:) jag vet inte än, då det är tänkt att jag ska börja äta från nästa mens.... Men man kan ju hoppas att den inte dyker upp:)nepe skrev 2015-10-28 11:02:29 följande:åh vad spännande! Håller tummarna! Fick du "kämpa" mycket för att få det?
-
Ja visst är det! Har lugnat mig en hel del, känner inte samma stress, nu när vi börjat kolla upp vissa saker och har uppföljning. Lycka till och berätta hur det går!:)Fian88 skrev 2015-10-28 09:28:52 följande:Ska till gyn nästa vecka. Ska bli skönt att kolla läget så att säga:)
-
Sorry för spam haha men jag fick positivt äl test idag :D blev såååå glad, både jag och mannen. Trodde att det var kört denna månaden. Men vill nån ändra mitt bim?:) Får flytta fram till den 11/11 istället, första försöket efter mf, första barnet. Tack!
-
Vad skönt! Visst känns det härligt när man kommit igång och börjat med allt det där. Spolning av äggledare har jag också gjort. Och ska ta blodprov mitten av november. Önskar er all lycka till! Bra att du ringde till dom:)nepe skrev 2015-10-30 21:55:06 följande:
Har varit hos barnmorskan idag som ett första steg i att få hjälp då jag haft tre månader utan ägglossning nu. Sambon har tid för spermaprov på måndag och måndagen efter ska vi båda dit och få provsvar samt att jag ska få undersökas. Sedan följer ev. blodprov eller spolning av äggledarna eller vad läkaren anser nödvändigt. Känner mig så otroligt lugn just nu. Jag ringde i förrgår, pratade med barnmorskan igår och fick tid IDAG. Känns fantastiskt. och barnmorskan var helt underbar hon också. Jag har ju tempat sen jag slutade med p-piller i februari men hon bad mig sluta helt med tempningen och med äl-testerna för att det stressar min kropp så mycket. Känns som att vi är på g nu på något sätt :)
Hur mår ni andra?
-
Jag gjorde spolning förra månaden för att se så att det är passage ja. Man kan inte se det på endast bara ul. Tror även att spolningen hjälper till att rensa ut lite för det tog sig ju sen på det försöket. Slutade i mf visserligen men jag blev gravid iallafall. Sen nästa steg är blodprov för att se eventuella kromosom förändringar hos mig och sen ivf då. Men vi har kommit överens om att försöka lite till på naturlig väg. Några månader iallafall. Säger som dig, man får ett helt annat lugn nu när man tagit tag i detta och har bra uppföljning och stöd av ens gynekolog. Det kommer hända för oss också!:) <3nepe skrev 2015-10-31 11:07:01 följande:Tack snälla du!! <3 Detsamma! Hur har er process sett ut? När spolade du tex? Ser man om det är passage på ett ul eller liknande, eller spolar man alltid för att se passagen?
-
Stort grattis!!Körsbärsblomma skrev 2015-11-01 11:05:45 följande:
Jag har BIM idag och jag tror även att jag har lyckats att plussa. Ska även ta ett digitalt tänkte jag. Hoppas nu detta lilla mirakel vill stanna denna gång. :)
-
Första besöket var bara vanligt ul och sen en spolning någon månad efter där. Så inte ätit något innan:) Får se om det ger resultat!nepe skrev 2015-10-31 21:22:54 följande:Intressant! Har du provat äta något innan för att stimulera äl eller spolade de "direkt"? Vad fick du göra vid första besöket hos doktorn? :) Jaa snart är det vår tur <3
Kul att det äntligen är november och så hoppas vi på massa plus nu! -
Wow! Grattis!!!halo83 skrev 2015-11-02 05:56:42 följande:
JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!
Gråter skakar å är superlycklig just nu..
-
Massa plus ju! Stort grattis till alla! Och så håller vi tummarna för massa fler +!!:)
-
Så roligt med alla plus! Grattis:D Själv är det 5-6 dagar kvar till bim. Men räknar faktiskt med mensen då jag inte haft någon mens efter missfallet. Men man vet ju aldrig! Men har heller inga känningar, bara dom vanligt ömmande brösten innan tant röd. Hur känner ni andra er, som har bim strax efter helgen?:)
-
Bim på tisdag här men känner mig väldigt ogravid haha. Kunde även inte hålla mig imorse utan tog ett test. Såklart negativt. Men ställt in mig på att mensen kommer här i början av veckan. Bara vänta och se:)
-
Här kom mensen en dag tidigt så hoppar över till dec tråden så småningom. Hade inte stora förväntningar då det var första försöket efter mf och låg sjuk under ägglossning så blev ju inte så mycket action om man säger så;) Fortsatt lycka till alla som fortfarande väntar på bim i november!