• halfmoon

BIM november 2015

Hoppar in här då den andra bim- tråden verkar lite slö. :D

Fick missfall i september och detta blir första försöket efter missfallet.

BIM 6/11, första försöket efter missfall (tredje totalt), första barnet.

• halfmoon

Kan nån redigera mig på BIM -listan till:

Halfmoon, 1:a försöket efter missfall (3:e totalt), 1:a barnet

Hoppas inte att vi kommer så långt som till 3 försök efter missfallet. :D Hoppas hoppas att det går lika fort eller fortare än sist! :)

• halfmoon
    halo83 skrev 2015-10-14 12:24:24 följande:

På fredag ska jag spola äggledarna, både bävar å ser fram emot det. Skulle spola på tisdag egentligen men då jag har beräknad äl på onsdag så tyckte jag de va så sent för en spolning, så jag ringde å bad att få komma tidigare. Får hoppas att det är det som kan hjälpa oss till ett plus, oddsen ska ju vara rätt bra vad jag hört :)

Jag gjorde det i våras, det gick fort men gjorde rätt ont på mig. Var lite trög på ena sidan så de sa att det kunde bero på det. Det gjorde bara ont under stunden och inget efteråt. :)

Hoppas det går bra för dig!

Jag blev själv lite nojig efter att det visade sig vara lite trögt, men jag blev gravid på vårt andra inseminationsförsök och har även blivit gravid för flera år sedan då jag hade p-pillerstrul. Så att det går lite trögt behöver inte betyda att det är något hinder. :) Har läst att ibland krampar äggledarna ihop av spolningen och det kan då verka som det är trögt/stopp.
  • halfmoon
    pannkakan87 skrev 2015-10-15 17:06:54 följande:

Ladies! Hur lång tid innan äl börjar ni köra tester? Ältester alltså Tyst
    Har ägglossning på onsdag nästa vecka och tänkte börja testa från söndag, räcker det tror ni?

Jag sätter igång och testar så fort jag börjar få trådiga flytningar, då brukar det vara 2-3 dagar innan jag får utslag på ägglossningstestet.

Så söndag borde räcka bra men om du märker av andra ägglossningssymptom så sätt igång och testa tidigare. =)
  • halfmoon
    pannkakan87 skrev 2015-10-17 14:56:42 följande:

Okej! :) Funderar på att ta ett test idag med faktiskt. Kan ju inte skada att ett redan på dag 9 liksom. Tyckte jag hade lite känningar förut men har blivit så känsliga i tjejmagen efter missfallet, känner av allt så mycket mer än förr.

Tack! Det går rätt bra nu det var jobbigt tidigare men nu vill jag inget annat än att bli gravid igen :)

Har precis som dig en massa känningar nu... hade under gårdagen med. Troligtvis ägglossning på torsdag-fredag. Känns på ena sidan dessutom men inga typiska flytningar än. Ska nog börja testa imorgon för säkerhets skull. Känns inte som jag vågar lita på att kroppen är som innan missfallet.
  • halfmoon
    Malin 845 skrev 2015-10-18 11:57:37 följande:

Hej tjejer!

Jag fick spottings igår, och mensen startade igång idag. Så då antar jag att mensens första dag är idag? Om nu ägglossningen kommer som den ska, så är den 1/11 och nästa bim 15/11.

Någon annan som har/ ska få hjälp med att kolla fertiliteten? Ska till gyn den 27/10 och är supernervös! Vet att de kommer ta vul och kolla med äggblåsor osv, då förra cykeln var 85 dagar så kom nog inte ägglossningen. Någon mer erfarenhet om detta? Hoppas att allt är ok :/

Ja, räkna mensens första dag från den dagen du blöder "på riktigt". :)

Jag har gjort en mini-utredning innan vi började med insemination i somras. Vul för att kolla så livmoder, äggstockar mm ser normalt ut, äggledarspolning för att kolla passage och blodprover för diverse std, fsh och progesteron. Förstår det som att man ibland kollar fler hormoner också.
  • halfmoon
    Malin 845 skrev 2015-10-18 18:59:43 följande:

Då förstår jag, ibland blöder det mer första dagen och ibland den andra som det startar igång för mig :).

Oj vad mycket de kollar! Kollar de upp allt det första läkarbesöket? Allt var bra med det de undersökte då? :)

Det är samma för mig, brukar få lite spottings en till två dagar innan det sätter igång på riktigt.

Fick göra ett vul första besöket. Fsh togs på cykeldag 3 tror jag och progesteron en vecka efter ägglossning. Äggledarspolning fick jag göra nån gån mellan cykeldag 7-12 (innan ägglossning).

Hormonprover och vul var jättebra. Vid äggledarspolning visades passage på båda sidorna men det gick lite trögt att spruta in vätskan på ena sidan.

Men det verkar inte vara några problem. :) Blev gravid på andra försöket men fick tyvärr missfall.
  • halfmoon
    Malin 845 skrev 2015-10-18 20:20:20 följande:

Vad är fsh? Men då åkte du dit bara för att ta progesteron provet? Men då kan det bli att de gör en äggledarspolning på mig då, kommer vara på cykeldag 9 då :). Gör det ont med spolningen?

Vad härligt att allt var bra :). Oj, jag beklagar för missfallet.. Var det länge sen ditt MF? :/.

Tror det var så att fsh är ett hormon som gör att äggen stimuleras och växer. Progesteronet kan ju sen visa på om det skett ägglossning eller inte. Fick gå till vårdcentralen och lämna blodprov på rätt dagar, fick vänta nån månad för progesteronet då cykeldag en blev på helgen. Det kändes med spolningen, men det var över rätt fort. Tyckte det var som obehaglig mensvärk.

Fick missfall i början av september. Så denna månaden blir första försöket efter missfallet. Hoppas så att det ska funka fort! :)

Har du barn sen innan? Hur länge har ni försökt?
  • halfmoon
    Malin 845 skrev 2015-10-18 22:09:18 följande:

Aha okej! Så när de ta progrdteronet så kan det visa både om man har ägglossning eller inte? Vad bra!

Okej, jag hoppas att det inte gör för ont.. :/. Jo det är man ju van vid iallafall, hehe :P

Önskar er all lycka till! :).

Nej det är första barnet :). Sen förra våren, men då mina cykler var på 65 och nu 85 dagars mellanrum så ville jag kolla nu så allt står rätt till :). Kan ju vara strul med ägglossningen..

Har du barn sen innan? Har ni försökt länge?

Ja, förstår det som att ett dåligt värde kan tyda på ingen/svag ägglossning.

Skönt att få det uppkollat då så allt är ok. :) Lycka till!

Nix, inga barn sen innan. Vi började med utredning och alla förberedelser i februari/mars. Gjorde första försöket i juni som ju misslyckades. Och andra försöket i juli som ledde till missfall. Kanske är tredje gången gillt nu. :)
  • halfmoon
    Malin 845 skrev 2015-10-19 09:56:27 följande:

Ja jag hoppas verkligen att allt är bra, men man blir ju nervös när det närmar sig..

Hoppas att det är tredje gången gillt för er! :) hur gamla är ni? :)

Det går säkert bra! :) Det värsta som kan hända är att man behöver hjälp, men då är det ju skönt att veta det så fort som möjligt.

Jag är 28 och min sambo 34. Hur gamla är ni?
Svar på tråden BIM november 2015