• halfmoon

BIM november 2015

Jag tror min bim blir 8-9/11 nu. Gjorde insemination 25/10 men misstänker att själva ägglossningen var 26/10 så antagligen var vi förtidiga eftersom frysta spermier bara lever i 12-24 timmar. Men mirakel kan ju ske... sist hade ett av mina ägg släppt max 14 timmar efter positivt ägglossningstest. Men utifrån hur kroppen betedde sig så tror jag spermierna hann dö innan ägget behagade lossa. Så hoppas på bättre tajming nästa gång.

Sist kände jag att jag var gravid på äl+9 och fick positivt gravtest på äl +11. Så bara att vänta och hoppas att ägget var lite ivrigt! :)

• halfmoon
    Eemmmmaa86 skrev 2015-10-28 19:12:08 följande:

Ang ägglossning test, har stickor från graviditetskollen, ska dom alltså bli lika starka som det första sträcket? Har inte så bra koll på detta..

Förra månaden blev det aldrig så starka och den här gången syns det knappt. Ska ha ägglossning nu på fredag och som sagt, ser bara en tendens till typ ett "spökstreck".

Har också dem! De ska bli lika starka eller så ska teststrecket bli starkare än kontrollstrecket. Prövade dem första gången denna månaden när jag blev tjurig på att ägglossningen aldrig kom och clearblue kostar så jäkla mycket. De funkade bra! :)

På mina var den nästan helt blank lördag kväll, mittemellan söndag morgon och starkare än kontrollstrecket söndag em. Så det kan gå fort! Clearblue gav glad gubbe söndag morgon. Står ju att graviditetskollen ger bäst utslag med urin mellan 10-20. :)
  • halfmoon
    Mammabertil skrev 2015-10-29 22:41:53 följande:

Jag har alltid haft en jämn cykel men från senaste missfallet som endå skedde redan i v 5 har cykeln ändrats från att alltid hålla 28 dagar till du bli 30-31 dagar:/

Jag är på dag 15 i cykeln . Hade äl sekret mån,tis,ons. Hade ett hugg i äggstocken i går runt lunch som jag tror var äggen som lossna brukar känna liknade varje månad.

Är det så att jag har äl som vanligt på dag 14 bara att jag fått en längre luteal fas? Kan de ske?

Min cykel verkar också ha ändrats. Fick missfall i början av september och då kom mensen efter 36 dagar efter att klumparna kommit ut. Trodde äl skulle komma som vanligt denna månaden men äl kom först på dag 18. Återstår att se när mensen kommer. Förra månaden är jag dock rätt säker på att mensen kom prick 14 dagar efter äl. Så för min del har inte lutealfasen ändrats nåt men cykeln i sig har. När hade du ditt missfall?
  • halfmoon

En vecka sedan inseminationen idag och jag känner ingenting. Är rätt säker på att vi var för tidigt ute och att ägget släppte först dagen efter när spermierna redan hunnit dö. Så jag kanske sitter och hoppas på nåt som aldrig ens haft en chans att funka. Det är som det är, men ibland känns det bara så jävla surt att vi inte kan försöka hemma och ha samma chans som de flesta andra.

Tänker hoppas lite till i alla fall att ägget fick för sig att släppa lite tidigt även om det är högst osannolikt.

Sist var jag rätt säker på att det hade lyckats runt äl+9/+10 så några dagar till innan det blir mer tydligt. :)

• halfmoon
    Körsbärsblomma skrev 2015-11-01 11:05:45 följande:

Jag har BIM idag och jag tror även att jag har lyckats att plussa. Ska även ta ett digitalt tänkte jag. Hoppas nu detta lilla mirakel vill stanna denna gång. :)

Grattis!! :D Ingen tvekan där!
  • halfmoon
    nepe skrev 2015-11-01 12:05:04 följande:

Stort grattis!!Kan bara tänka mig :( Förstår att det är jobbigt. Hur länge utgår du från att spermierna överlever? Jag har läst om rackare som överlever 7 dagar :)

Frysta spermier överlever 12-24 timmar, färska kan nog leva i upp till en vecka. Har även läst att spermierna behöver träffa på ägget inom 6 timmar då de placeras direkt i livmodern, verkade ha att göra med att miljön där inne inte är gjord för att de ska vara där så länge. Vid samlag stannar de visst kvar i sekretet innan livmodern och lever där. Vet dock inte om det stämmer. :)

Så det är frågan om bra tajming för att ens få en chans. :) Sen finns ju alltid risken att det råkar tajma just den månaden äggen är kassa och så tajmar man fel på de bra ägget.

Ju mer man läser om allt desto mer förundras man av att det faktiskt lyckas. Men det har ju bevisligen tajmat en gång för mig så då kan det ju funka igen, får bara hoppas att det vill stanna kvar den gången och att det inte dröjer så länge. :)
  • halfmoon
    halo83 skrev 2015-11-01 12:36:40 följande:

Jag är på bim-4 och fick svagt streck idag :)

Har dock fått spök förut så vågar inte hoppas än.

Håller tummarna för att det ökar under dagarna som kommer!! :)
  • halfmoon
    juni2009 skrev 2015-11-01 17:02:16 följande:

Nån som använt gravidkollen.se gravtest? Hur tidigt har ni plussat på dom?

Testade med deras stavar senaste graviditeten bim+6 och fick negativt (ville kolla för jag oroade mig för missfall). Testade dagen efter med cb digital och fick gravid 2-3. Så stavarna var ren skit!
  • halfmoon
    halo83 skrev 2015-11-02 05:56:42 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..

Fantastiskt! Superstjärna grattis! :D
  • halfmoon
    SamsonS skrev 2015-11-02 09:59:41 följande:

BIM på onsdag och det känns precis som att mensen ska komma när som helst.

Mår dock illa mer eller mindre hela tiden. Stegring på ÄL test i förrgår, men igår var det svagare igen. Har molvärk hela tiden, ibland känns det som vid mens och ibland helt annorlunda. Åh, hoppas det gick vägen denna gången.

Spännande! :) Hoppas det har tagit sig! Jag har också molvärk mest hela tiden nu. Inte BIM förrän söndag dock. Kan inte minnas om jag alltid brukar ha såhär mellan äl och mens eller om det kanske är extra känslighet efter missfallet.
  • halfmoon

Åh, lång väntan även om det nog är kört. Känner inte samma saker som jag gjorde sist jag var gravid. Testade då plus på bim-3 och hade varit rätt säker ett par dagar innan.

Tänker vänta in mensen denna månaden och inte göra några test. Vi får ett test med oss hem av kliniken som vi ska göra på äl+14-16. Brukar få lite spottings två/tre dagar innan mens så vet nog innan om det är kört eller inte. :)

Sist la jag nog en mindre förmögenhet på graviditetstest. Försökte även "kolla av" missfallet med en massa clearblue digital. Helt onödigt egentligen. Tänk om man kunde få bli gravid och först upptäcka det när v. 12 är förbi. Alla dagar man kan dra på sitt plus är ju en dag med mindre oro. :D

• halfmoon
    Msan86 skrev 2015-11-05 07:52:48 följande:

Bim på söndag men fick en liten blödning idag. Var hos gyn för precis två veckor sedan och då hade ägget inte släppt så det känns lite tidigt eller så har lutealfasen blivit kortare. Första kuren med Pergo denna gång. Känns som det är rätt kört här denna gången

Kan ju vara en liten spotting bara om inte mensen sätter igång direkt nu. För mig har det varit kört när det blir så men har läst om andra som haft spottings och ändå varit gravida.

Tyckte jag anade lite färg i flytningen idag med så för för min del är det nog också kört. BIM på söndag.
  • halfmoon

Grattis till er som plussat!! :D

Bim - 2 och jag har fått lite färgad flytning så denna månaden är nog körd. Tycker jag mått lite illa senaste dagarna men det beror förmodligen på trötthet, långa dagar och lite sömn. Kör ett test på måndag som kliniken vill.

Sen blir det paus till januari för vår del då vi drar utomlands istället för att försöka med barn. :)

Ska lämna sista proverna till vår ivf - remiss på lite olika dagar efter att mensen kommit och så sa läkaren att han nog skickar den i dec eller januari. Sen är det väl lite väntetider men därefter är vi igång med det. Så kanske blir det nåt mer danmarksförsök, kanske inte.

• halfmoon
    miamarina84 skrev 2015-11-06 21:00:07 följande:

Vad är det för sista provet till ivf? Är inte insatt där ännu, har just börjat utredning.

Vi har kört lite omvänd ordning. Min sambo vet sedan tidigare att han inte kan få barn på vanligt sätt (har spermier men blockad så de kommer inte ut). Så vi började med utredning av mig i våras för att göra insemination. Kollade då fsh, progesteron, gjorde äggledarspolning, vul och tog alla infektionsprover. Har för nån månad sedan gjort blodprov för att se ärftlighet för cystic fibros då min sambo är bärare av den genen.

Ska nu komplettera med tsh, LH och prolaktin och sen är det klappat och klart för remiss hoppas jag. :)

Tror att man tar alla prover direkt annars.
  • halfmoon
    miamarina84 skrev 2015-11-06 22:27:17 följande:

Så med insemination får ni ut hans spermier från blocken och sprutar sedan in dem i dig? Har dona tidigare tester varit bra? Hållet tummarna för de sista provet oxå. Själv fick jag en remiss då min sköldkörtel låg på gränsen till normal stod det.så den 12 november nu får vi reda på våra provsvar :/

Enda möjligheten att använda hans spermier är genom icsi med tesa (biopsi) innan så vi har kört med donatorinsemination nu. Vi ville helst inte ge oss in i hela ivf - karusellen.

Nja, det har nog varken gjort från eller till. Hade vi vetat vid första besöken att vi kunde haft rätt till ivf så hade vi nog gjort allt då och fått iväg remissen tidigare. :)

Tack för tummarna! :) Mina tidigare tester har varit normala och jag blev ju gravid på andra inseminationen (fast blev missfall) så jag hoppas att det andra är normalt med.

Inte så långt kvar tills ni får svar då heller!! Vilka tester har ni gjort hittills? Lycka till! :)
  • halfmoon

Nu är mensen igång, punktligt iaf!

Så nästa BIM jag sitter och hoppas inför kommer kanske att vara i februari, eller ännu senare om det blir ivf istället.

Kommer säkert kännas jobbigt till och från, rätt troligt kommer jag ju inte vara gravid vid april när vi ju skulle haft en liten hos oss om det inte blivit missfall.

Svar på tråden BIM november 2015