Inlägg från: babytjejen |Visa alla inlägg
  • babytjejen

BIM november 2015

Är mitt uppe i mensen så hoppar över hit...min mens kom två dagar sent (lagom sent så man hann hoppas, grrr) så antar att min äl flyttas fram oxå. Har äl runt den 9 november o bim runt den 23 november...är trött på att vänta nu, har försökt sedan maj. Vet att det tog ett år förra gången men hade hoppats på att det skulle gå fortare denna gången...

• babytjejen

Min mens började förra måndagen o slutade i fredags...nästa äl är nästa måndag men fick detta idag, mina ältest brukar inte vara så här starka så här tidigt. Så vet inte vad min kropp håller på med just nu :/

• babytjejen

Brukar få glad gubbe på fredagskvällen den vecka jag har öl men eftersom mensen var försenad två dagar så kommer säkert äl senare oxå. Men har börjat ta test redan nu så jag inte missar det...så trött på att vänta. Vill bli gravid nu!! Blir glad men samtidigt ledsen när jag ser någon i tråden som lyckats få plus. ..jätteglad för deras skull men ledsen för mig själv då det känns som om plusset aldrig ska dyka upp. Men har börjat ordentligt med att äta bättre o träna så hoppas det ska underlätta mer i framtiden...vill sååååå gärna plussa innan jul så vi kan komma med världens bästa julklapp. Har två chanser på mig *håller tummarna*

• babytjejen
    Joker skrev 2015-11-04 21:19:18 följande:

Slutade med P-piller 13 september och fortfarande noll antydan till mens (!!) Har gjort flera gravtest som alla varit så negativa det bara går. Så jag är kanske den enda här som faktiskt på ett sätt längtar efter mensen bara för att känna att kroppen är på banan igen... Varje dag utan mens känns som ett nedslag på något sätt.. Hur var det för er när ni slutade med preventivmedel?

Samma här..När jag tog ut pstaven så gick man ju bara runt o längtade efter mensen så vi kunde sätta igång med babybak :) nu har vi försökt sedan i maj o börjar kännas motigt nu, tog ett år med första barnet så jag vet ju att det kan ta tid. ..men hoppades verkligen vi skulle lyckas tidigare denna gången, men börjar ge upp hoppet snart. Så trött på att bli besviken varje månad. .. :(
  • babytjejen

Fick en smiley nu när jag testade alldeles nyss.. :) trodde jag inte då mensen var sen så trodde äl oxå skulle flyttas fram..tur att jag började testa tidigare så jag såg stegring...vi borde väl hinna ha chans nu va även fast vi inte hunnit sexa innan smiley...tänkte mysa idag o hela helgen nu, då borde vi ju täcka upp va? Det är väl äl inom 24-48 timmar efter positivt ältest?

• babytjejen

Nu har vi satt igång myset för denna gång...håller alla tummar o tår att detta blir våran månad, vill se ett plus, vill kunna ge mina föräldrar världens bästarkaste julklapp...vill att tant röd ska ta en lååååång semester nu!!

• babytjejen

Tur att jag gick på känsla o tog ett test igår eftermiddag o det var ju solklart positivt. Tog ett test imorse o det var likadant som igår morse...så hade jag inte tagit ett igår eftermiddag så hade jag fortfarande väntat på stegring o aldrig insett att jag missat äl...

• babytjejen

Fick ju äl tidigare än jag trodde o fick smiley i torsdag eftermiddag..imorse var tempen 36.5 istället för 36,0-36,2 som det brukar ligga på innan så jag antar att ägget släppt då men passar på att mysa ikväll o imorgon iallafall så man definitivt vet att man täckt upp bra :) lång väntan på bim..Förra gången var ju mensen sen två dagar så kommer försöka vänta tills efter några dagar efter bim ned att testa om nu mensen inte kommer på bim vill säga. Ställer in mig på att mensen kommer...vill inte få upp hopper för mkt, har ju försökt länge nu så hoppet har ju dalat ganska mkt...

• babytjejen

Grattis till alla plus...november verkar vara en bra månad, hoppas bara det gäller för mig med...är i slutet av min äl så är länge kvar innan bim o vågar inte testa på bim..fick ju som sagt mensen två dagar senare förra gången så hoppet kommer inte infinna sig förren några dagar efter bim. Om mensen inte kommer på bim ska jag nog försöka hålla mig iallafall två dagar innan jag tar ett test. Har bara ett digitalt hemma o vill inte använda det i onödan...

• babytjejen

Någon som brukar svullna upp el samla på sig vätska efter äl? Vägde mig just o vägde typ tre kg mer än igår morse el om det var imorse. ..

Svar på tråden BIM november 2015