Inlägg från: babytjejen |Visa alla inlägg
  • babytjejen

BIM november 2015

Miniflicka93 skrev 2015-11-07 21:34:56 följande:

Hahanä usch nu har jag la den knäppaste frågan men då folk är så öppna här inne tänkte jag att ja lika gärna kunde fråga! Jag har precis haft ägglossning och hade så satans ont under samlaget. Va öm vid "slidöppningen" och fick ont i nedre nedel av magen. Kändes som att de va något i vägen o allt va allmänt förjävligt! Haha. Är även så öm i nedredelen av magen att de värker till när jag hostar och skrattar! Kan detta vara förnågot? Är det vanligt? Någon annan som haft ont under samlag vid äl?

Ibland har jag haft ont vid samlag vid äl..men mest att det gjorde ont när han stötte lite hårdare o fortare under sexet...
  • babytjejen

Sista myset ikväll om bara lillan vill somna i tid :) även om jag tror att äget släppte innan lördag då tempen var högre då..men vill täcka upp för säkerhetsskull...

• babytjejen
    miamarina84 skrev 2015-11-08 21:34:37 följande:

Samma här. Sista sexet nyss. Ägglossningen var fredags eller lördags (är maximal i två dagar) Hade dock bara sex i fredags em o idag kväll så nu håller vi tummarna :)

Håller tummen för oss båda...Förra gången var min mens sen så då fick man ju upp hoppet o blev sååå besviken när den kom. Så skulle inte mensen komma på vin denna gången så kommer jag inte våga hoppas lika mkt. Har börjat träna o äta bättre så hoppas det ska öka chanserna att plussa..
  • babytjejen

Här var äl tidig så bim kan vara allt från 20-24 november. Enligt app den 24 men den räknade äl på lördag el söndag o tror ägget släppte i fredags så blir bara att vänta o se. Kommer inte mensen den 20 så vet jag ej om jag vågar testa utan kanske försöker vänta till den 24...vill inte få ett negativt o bli besviken...

• babytjejen

Har genom tempappen fått äl till i fredags o bim den 21 november...hoppas på att mensen håller sig borta denna gången. Skulle mensen inte komma på bim så vågar jag dock inte hoppas.. Förra gången var den ju två dagar sen..tror dock på att mensen kommer, har en stark känsla att vi inte lyckats denna gången Heller :(

• babytjejen

Åh. ..långt kvar till bim. Önskar tiden kunde gå lite fortare så man får veta om vi lyckats denna gången. Enligt appen har jag bim 21 november men vågar inte lita på det då mensen kom sent förra gången. Har vi inte lyckats denna gången så hoppas jag att mensen kommet i tid så man slipper hoppas i onödan...

• babytjejen

Drömde att jag fick ett plus och blev såååå besviken när jag vaknade o insåg att det bara var en dröm :(

• babytjejen

Gud va tiden går långsamt..en vecka till bim om den inte är sen igen. Har ett vanligt clearblue o ett digitalt...kommer nog ta det vanliga på lördag om inte mensen kommit då, mest för att slippa få upp hoppet om den är sen...

med lillan fick jag ett plus så fort stickan var i urinen i princip(o då tog jag dagen efter bim) så får jag inget plus på bim så vet jag att jag inte är gravid....är ingen låghormonare..

• babytjejen

Tiden går såååå långsamt..vill att det ska bli lördag nu så jag vet om vi lyckats el inte denna gången...ska bort med vänner på kvällen på lördag o vill gärna veta innan så man slipper sitta o tänka på det en massa o hoppas...

• babytjejen
    miamarina84 skrev 2015-11-16 19:25:21 följande:

Samma här på lördag. Just nu känner jag på mina bröst dagligen om de ömmar haha samt analyserar om jag känner något i magen ;)

Tycker jag haft symtom i flera månader nu så lurar inte alls på mina kroppsliga tecken...plus att tempen börjat gått ner redan så tror på mens i helgen. Men ett litet hopp finns ju alltid där...
  • babytjejen
    Vinja skrev 2015-11-16 22:34:22 följande:

Grattis till alla nya plus förresten! Har trillat in en hel del sen jag läste sist!

Jag har BIM på Lördag, och har bestämt mig för att testa Lördag morgon om mensen inte kommit då. Har inga symptom över huvud taget, men tänker att sånt kan ju alltid vara olika.

Förra månaden innan BIM drack jag typ ingen alkohol etc och åt bra, den här gången har det slunkit ner en del vin och en massa rökt lax, haha! Vet inte om det gör nån skillnad, men tänker att så länge som jag inte röker eller super mig full är det ok. Dessutom är det lättare att leva "som vanligt" tills man med säkerhet vet att man är gravid, känner jag i alla fall. Annars blir det så mycket fokus på att man kanske är gravid och sen känner man sig besviken om det visar sig att man inte är det.

Är det nån härinne som antingen är gravid men symptomfri eller har varit det?

Men min dotter så hade jag inga symptom innan bim o inga andra symtom förutom trötthet fram tills lillan sparkade i magen :)
  • babytjejen

Har bim på lördag enligt app men eftersom mensen var sen förra gången så kan den nog vara mellan lördag till måndag. Vet inte om jag vågar mig på ett test imorgon el om jag ska vänta några dagar om nu mensen inte dyker upp på lördag. Tar nog ett test på lördag om mensen inte kommit , får jag negativt då så slipper jag ju få upp hoppet om mensen är sen denna gången med.

Har dock inte märkt av mitt humör denna gången innan mens men det kan ju bero på att jag tränat o börjat äta rätt så behöver ju inte ha något att göra med barnbak..

• babytjejen

Vill att tiden ska gå fort till på lördag så jag vet om vi lyckats el inte...vill sååååååå gärna plussa just nu men känner mig inte gravid. Har haft några små symptom men inget mer än någon annan månad så betyder ju inget. Håller tummarna för alla oss som inte plussat att vi får ett plus innan året är Slut. ..

• babytjejen
    miamarina84 skrev 2015-11-19 19:51:09 följande:

Har oxå bim på lördag. Men brukar ha spottings ca två dagar innan vilket jag inte fått än. Så antingen börjar spottings snart o mensen drar på det en dag eller två. Eller förevigt ;)

Funderar på att ta ett test redan imorgon mest för att jag är trött på att sitta o undra o hoppas. Får jag negativt imorgon så är det ju väldigt liten chans att det är missvisande...o då slipper jag gå o hoppas i helgen..
  • babytjejen

Tog aldrig något test idag..Fick en lite lite liten blodblandad flytning när jag torkade mig så antar att mensen sätter igång närsomhelst under dagen eller senast imorgon :(

• babytjejen

Hade rätt, nu har tant röd flytta in igen.så är väl bara att köra på nästa gång :( vet inte hur länge till jag orkar detta..såååå trött på att försöka gång på gång o alltid bli besviken...börjar ge upp lite smått nu, kanske inte är menat att vi ska få ett syskon till lillpluttan :(

Svar på tråden BIM november 2015